نوسفراتو اگر سوپرمدل می شد!

به گزارش کولو، نوسفراتو (Nosferatu) یکی از نخستین و مهم ترین فیلم های ترسناک در تاریخ سینما است. این فیلم در سال 1922 به وسیله کارگردان آلمانی فریدریش ویلهلم مورنائو (F.W. Murnau) ساخته شد. نوسفراتو اقتباسی غیررسمی از رمان دراکولا نوشته برام استوکر است.

نوسفراتو اگر سوپرمدل می شد!

فیلم نوسفراتو داستان یک واسطهٔ املاک به نام توماس هاتر را روایت می نماید که برای انجام معامله ای به قلعهٔ کنت اورلاک در ترانسیلوانیا سفر می نماید. کنت اورلاک در واقع یک خون آشام است که به شهر ویسبرگ مهاجرت می نماید و در آنجا وحشت و مرگ را به ارمغان می آورد.

فیلم نوسفراتو به خاطر استفاده از سایه ها، نورپردازی خاص و فضای ترسناک مشهور است. این ویژگی ها باعث شده اند که فیلم به عنوان یک نمونه برجسته از اکسپرسیونیسم آلمانی شناخته گردد.

کاراکتر نوسفراتو: کنت اورلاک (بازی شده به وسیله ماکس شرک) به عنوان یک خون آشام با ظاهر ترسناک و دستان بلند و نوک تیز، یکی از به یادماندنی ترین و تأثیرگذارترین کاراکترهای ترسناک تاریخ سینما است.

موسیقی فیلم که به وسیله هانس اردمان ساخته شده، به خوبی با فضای ترسناک و دلهره آور فیلم هماهنگ است و به شدت در ایجاد جو فیلم تأثیرگذار است.

حالا تصور کنید چنین کاراکتر هولناکی، سوپرمدل گردد. البته به کمک میدجرنی …

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 تیر 1403 بروزرسانی: 8 تیر 1403 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2312

به "نوسفراتو اگر سوپرمدل می شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسفراتو اگر سوپرمدل می شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید