واکنش روسیه به اخراج دیپلمات هایش از جمهوری چک

به گزارش کولو، ایسنا نوشت:مسکو متعهد شد پاسخ مناسبی به تصمیم جمهوری چک درباره اخراج 18 دیپلمات روسیه از خاک این کشور بدهد.

واکنش روسیه به اخراج دیپلمات هایش از جمهوری چک

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سایت النشره، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: به اخراج دیپلمات های روس از جمهوری چک به شیوه ای پاسخ خواهیم داد که عاملان این اقدام تحریک آمیز مسؤولیت شان در این باره را درک نمایند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه امروز، یکشنبه خود تصمیم دولت چک را بی سابقه خواند و گفت، این گام تحت بهانه های واهی در زمینه دست داشت سرویس های اطلاعات روسیه در انفجار کارخانه مهمات سازی در سال 2014 برداشته شده است.

وزیر کشور جمهوری چک شنبه گفته بود، 18 دیپلمات روس به ظن ارتباط با سرویس های ویژه روسیه از این کشور اخراج خواهند شد.

نخست وزیر جمهوری چک هم گفته است که علت این اقدام ظن دست داشتن افسران اطلاعات نظامی روسیه در انفجار کارخانه مهمات سازی سال 2014 در منطقه وربتیچ است. او گفت: این خسارت هنگفتی وارد کرد... اما فراتر از آن، دو تن از نیروهای ما کشته شدند.

دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید نمود، این بهانه ها منافی عقل هستند به خصوص که مقامات جمهوری چک قبلا شرکت های مالک این انبارهای مهمات را توبیخ نموده بودند.

وزارت خارجه روسیه اشاره نمود، این گام خصمانه در راستای سلسله اقدامات خصمانه جمهوری چک علیه روسیه در سال های اخیر برداشته می گردد و اثر انگشت آمریکا در آنها به وضوح مشاهده می گردد.

در این بیانیه آمده است: مقامات چک در کوشش هستند تا آمریکا را در مورد تحریم های جدید این کشور علیه روسیه راضی نمایند.

وزارت خارجه روسیه اعتراض قاطع خود را در این باره به طرف جمهوری چک ابراز داشت و اضافه کرد: ما تدابیری را لحاظ خواهیم کرد که عاملان و طراحان این گام تحریک آمیز به خوبی مسؤولیت نابودی اصول توسعه عادی روابط دو کشور را دریابند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1616

به "واکنش روسیه به اخراج دیپلمات هایش از جمهوری چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به اخراج دیپلمات هایش از جمهوری چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید