چطور از فرودگاه سنت پترزبورگ به مرکز شهر برویم؟

به گزارش کولو، حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ | Saint Petersburg Airport Transportation

فرودگاه سنت پترزبورگ با نام اصلی فرودگاه پالکوو (Pulkovo Airport) در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار گرفته است. این فرودگاه 23 کیلومتر با مرکز شهر سنت پترزبورگ فاصله دارد و شاهراه اصلی ورود گردشگران به این شهر زیبای روسی است. اگر با استفاده از تور سنت پترزبورگ قصد سفر به این شهر را دارید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه باشید، اما اگر به صورت شخصی به روسیه سفر می کنید و بلیت هواپیمایتان به مقصد فرودگاه پالکوو است ضروری است اطلاعاتی در خصوص حمل و نقل فرودگاه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه سنت پترزبورگ به مرکز شهر برویم؟

تاکسی

مانند همه فرودگاه ها، تاکسی سریع ترین، راحت ترین و در عین حال گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ به شمار میرود. با استفاده از تاکسی می توانید در مدت زمان 45 دقیقه خود را به مرکز شهر برسانید. البته این زمان با توجه به شدت ترافیک ممکن است بیشتر گردد. سه نوع سرویس تاکسی در فرودگاه پالکوو وجود دارد:

  • به محض رسیدن به فرودگاه می توانید به ایستگاه تاکسی های پالکوو (Taxi Pulkovo) مراجعه کنید که سرویس تاکسیرانی رسمی فرودگاه هستند. ایستگاه تاکسی های فرودگاه در سالن پروازهای ورودی در هر دو ترمینال قرار گرفته است. اگر برای اولین بار به سنت پترزبورگ سفر می کنید پیشنهاد می گردد از این تاکسی ها بهره ببرید. این تاکسی ها کاملا مطمئن و امن هستند و به راحتی شما را به هتل و مقصدتان می رسانند. تنها ایراد این تاکسی ها این است که ممکن است مدتی را منتظر بمانید تا نوبت راننده بعدی بگردد. این زمان بسته به فصل و زمانی که به فرودگاه می رسید می تواند از چند دقیقه تا نیم ساعت متغیر باشد.
  • سرویس های تاکسیرانی مختلفی در فرودگاه وجود دارند که امکان رزرو آنلاین یا تلفنی را با قیمتی استاندارد برای مسافران فراهم نموده اند. اما ایراد این نوع سرویس این است که اگر در قسمت کنترل پاسپورت یا دریافت چمدان معطل شوید و دیرتر به پیش راننده بروید بابت هر 10 دقیقه تاخیر مبلغی را باید بپردازید.
  • تاکسی های متفرقه ای در فرودگاه وجود دارند که ممکن است با قیمتی مقرون به صرفه تر شما را به شهر برسانند. اما اگر برای اولین بار به سنت پترزبورگ سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید این روش به شما توصیه نمی گردد. اما اگر بارها به این شهر سفر نموده اید و حتی با زبان روسی نیز اندکی آشنایی دارید به هر حال یکی از گزینه های حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ محسوب می گردد.
  • نکته: لطفا به یاد داشته باشید که بیشتر راننده ها به زبان انگلیسی تسلط ندارند، بنابراین بهتر است آدرس هتل و مقصدتان را روی یک تکه کاغذ همراهتان داشته باشید.

مینی بوس و شاتل

از ترمینال شماره 1 می توانید سوار مینی بوس های 39A شوید. این مینی بوس کمی از اتوبوس های شهری گران تر هستند اما رفاه و راحتی بیشتری از اتوبوس های عادی دارند (جایگاه های بزرگ تر، فضای بیشتر برای چمدان و تهویه هوا دارد). این مینی بوس ها هر 20 الی 30 دقیقه یکبار مسافران را بین ایستگاه مترو Moskovskaya و فرودگاه پالکوو جابجا می نمایند. اگر در ترمینال شماره 2 از هواپیما پیاده شدید نیز می توانید سوار سرویس K113 شوید که با شرایط و مسیری شما را به ایستگاه مترو Moskovskaya می رساند.

سرویس شاتل دیگر که جایگاه های راحت تر و توقف های بیشتری دارد سرویس اکسپرس فرودگاه (Aeroport Express) است. این سرویس یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ است، زیرا به صورت 24 ساعته فعالیت می نمایند و اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید می توانید از آن بهره ببرید. کرایه به ایستگاهی که پیاده می شوید و مسیری که طی نموده اید بستگی دارد، اما برای پیاده شدن در مرکز شهر سنت پترزبورگ باید چیزی حدود 10 دلار بپردازید. این سرویس در ایستگاه مترو Moskovskaya، دانشکده فنی و کلیسای Vladimirskaya نیز توقف می نماید.

اتوبوس + مترو

متاسفانه مترو و قطار فعلا این فرودگاه را پوشش نمی دهد. بنابراین اتوبوس شهری تنها گزینه موجود در سیستم حمل و نقل شهری است. برای افرادی که در پی سفر مقرون به صرفه هستند اتوبوس بدن شک برترین انتخاب در حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ خواهد بود. البته این گزینه مستقیما شما را به مرکز شهر نمی رساند و اگر هتل یا مقصدتان در حوالی مرکز شهر قرار گرفته است شاید لازم باشد با استفاده از یک گزینه دیگر مثل مترو خود را به مقصد برسانید.

تمام اتوبوس های شهری از بیرون ساختمان ترمینال فرودگاه سنت پترزبورگ حرکت می نمایند و در ایستگاه مترو Moskovskaya در خط آبی مترو توقف می نمایند. از آنجا با چند ایستگاه می توانید خودتان را به ایستگاه Nevsky Prospekt در مرکز شهر سنت پترزبورگ برسانید. بنابراین اگر مقصدتان این ایستگاه است سوار خط قرمز مترو شوید.

اتوبوس شماره 39، 39A یا مینی بوس شماره k39 که به نام مارشروتکا (Marshrutka) معروفیت دارد نیز شما را به شهر سنت پترزبورگ می رساند. اتوبوس شماره 39 از ترمینال شماره 1 فرودگاه پالکوو، خروجی شماره 1 مسافران را سوار می نمایند. این اتوبوس ها هر 15 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و از ساعت 5:30 دقیقه صبح تا 1:30 دقیقه بامداد فعال هستند. با استفاده از این اتوبوس ها در مدت زمان 30 دقیقه می توانید به شهر سنت پترزبورگ برسید.

اتوبوس شماره N13 نیز از مقابل ترمینال شماره 2 حرکت می نماید. پس از آنکه از ساختمان ترمینال خارج شدید کافی است به سمت چپ بپیچید تا این اتوبوس ها را ببینید. اتوبوس ها از ساعت 5:40 دقیقه صبح تا نیمه شب فعال هستند و هر 15 دقیقه یک بار حرکت می نمایند. اتوبوس شمارهN13 مسافران را در مدت زمان 20 دقیقه به ایستگاه مترو Moskovskaya می رسانند. از این ایستگاه می توانید به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید.

منبع: saint-petersburg.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1973

به "چطور از فرودگاه سنت پترزبورگ به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه سنت پترزبورگ به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید