چگونه وزن ایده آل خانم ها را محاسبه کنیم؟

به گزارش کولو، وقتی که پای رژیم و ورزش به میان می آید، همواره افراد به دنبال پیداکردن وزن ایده آل خود هستند تا بتوانند با هدف گذاری به آن برسند.

چگونه وزن ایده آل خانم ها را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه وزن ایده آل چند فاکتور مهم باید در نظر گرفته گردد. بیشتر مردم گمان می نمایند که برای محاسبه وزن ایده آل خود، فقط باید به قدشان توجه نمایند اما حقیقت این است که برای محاسبه دقیق وزن ایده آل، به غیر از قد، جنسیت و اندازه استخوان بندی هم باید در نظر گرفته گردد.

دستور العمل محاسبه وزن ایده آل برای خانم ها

- قدتان را اندازه بگیرید و یادداشت کنید.

- وزن ایده آل برای یک خانم با استخوان بندی معمولی و قد 154 سانتی متر(5 فوت)، 45 کیلو گرم (100پوند) است. حالا اگر شما کوتاه تر یا بلندتر از 154 سانتی متر هستید، ابتدا باید محاسبه کنید که این اختلاف چند سانتی متر است؟

- اگر بلندتر از 154 سانتی متر هستید به ازای هر سانتی متر یک کیلو به 45 کیلو اضافه کنید و اگر کوتاه تر از 154 سانتی متر به ازای هر سانتی متر یک کیلو از 45 کیلو کم کنید.

- حالا با استفاده از متر دور مچ دستتان را اندازه بگیرید.

- اگر اندازه دور مچ دستتان حدود 15 سانتی متر است، استخوان بندی شما معمولی است، اگر اندازه دور مچ تان کمتر از 15 سانتی متر است، استخوان بندی شما ریز است و اگر بیشتر از 15 سانتی متر است استخوان بندی شما درشت است.

- اگر استخوان بندی شما ریز است،برای محاسبه دقیق وزن ایده آل خود 10 درصد از وزنی که در بالا محاسبه کردید را کسر کنید و اگر استخوان بندی شما درشت است یک درصد به وزنی که در بالا محاسبه کردید اضافه کنید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: همگردی
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 675

به "چگونه وزن ایده آل خانم ها را محاسبه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وزن ایده آل خانم ها را محاسبه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید