کاهش مصرف بنزین جایگاه های سوخت را به مرز تعطیلی برد

به گزارش کولو، رئیس انجمن جایگاه داران استان گلستان و عضو کانون کشوری این تشکل صنفی گفت که کاهش شدید تقاضای سوخت باعث وارد شدن زیان سنگین به بدنه صنف شده است به طوری که استمرار این شرایط به زودی آنها را دچار تعطیلی ناخواسته خواهد کرد.

کاهش مصرف بنزین جایگاه های سوخت را به مرز تعطیلی برد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس انجمن جایگاه داران استان گلستان و عضو کانون کشوری این تشکل صنفی گفت که کاهش شدید تقاضای سوخت باعث وارد شدن زیان سنگین به بدنه صنف شده است بطوریکه استمرار این شرایط بزودی آنها را دچار تعطیلی ناخواسته خواهد کرد.

موسی سیددرازگیسو چهارشنبه 27 فروردین اظهار کرد: کاهش درآمد جایگاه داران در حالی است که این صنف با افزایش هزینه های ناشی از تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی نظیر انواع شوینده، ماسک، دستکش و اقلام مشابه روبرو است.

وی گفت: مسائل جایگاه داران که قبلا از سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت هم متضرر شده بودند؛ به دستگاه های ذیربط منعکس شده است و در صورتیکه چاره ای برای آن اندیشه نشود بزودی با تعطیلی تدریجی جایگاه ها در سطح کشور روبرو خواهیم شد. در استان گلستان نیز موضوع به استاندار و دیگر مراجع ذیربط به صورت کتب و شفاهی منعکس شده است.

عضو کانون کشوری جایگاه داران کشور ابراز کرد: جایگاه های عرضه سوخت در تمام طول سال براساس وظیفه ذاتی، اهداف و دستورالعمل های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شبانه روزی حتی در شرایط بحرانی و حوادث مشغول خدمت هستند و روا نیست که در موضوع کرونا به مسائل آنها بی توجهی شود.

درازگیسو شرح داد: اکنون مسائل جایگاه داران به عنوان مشاغل پرریسک بیشتر از سایر صنوف است چراکه علاوه بر زیان وارده؛ خود و کارگرانشان نیز در خطر ابتلای به کرونا هستند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه های عرضه سوخت متناسب با موقعیت جغرافیایی هر منطقه بین 30 تا 80 درصد افت فروش داشته اند که میانگین کشوری آن بر اساس آمارهای وزارت نفت حدود 50 درصد است و در چنین شرایطی حتی حقوق و دستمزد کارگران را نمی توان تامین کرد و امیدواریم کار به تعدیل نیرو و بیکاری نینجامد.

وی خاطرنشان کرد: با شروع سال جدید هزینه جایگاه داران از جمله در حوزه کارگری افزایش داشت اما کارمزدها تغییر نکرده است مضافا اینکه فروش به کمتر از نصف کاهش یافت.

درازگیسو از مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خواست ضمن بازنگری در نظام پرداخت حق العمل نسبت به تخصیص کارمزد جبرانی برای تامین زیان وارده به جایگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

پیش از این نیز شماری از جایگاه داران استان گلستان با تهیه طومار و ارسال آن به مراجع مختلف مسائل خود را مطرح و خواستار توجه مسئولان شده بودند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان را جویا شد که وی در پاسخ گفت: مساله ویروس کرونا معضل ملی و حتی جهانی است و هرگونه تصمیم گیری در این خصوص از عهده استان خارج است.

عیسی افتخاری اظهار کرد: مسائل و زیان وارده به جایگاه داران مورد تایید است و مراتب به دستگاه های بالادستی منعکس شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 967

به "کاهش مصرف بنزین جایگاه های سوخت را به مرز تعطیلی برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مصرف بنزین جایگاه های سوخت را به مرز تعطیلی برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید