کلید قفل گرانی و تورم

به گزارش کولو، تورم و گرانی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم ناشی از وجود مسئولان بی کفایتی است که توانایی کنترل بازار را ندارند و هیچ اقدام موثر و ملموسی هم برای بهتر شدن شرایط انجام نمی دهند.

کلید قفل گرانی و تورم

گروه دانشگاه خبرنگاران، حمید حمیدی مهر؛ گرانی و تورم در چند سال اخیر به یکی از مسائل مهم برای زندگی خانواده ها تبدیل شده است . این مساله در دورانی که مردم نیز با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می نمایند، سختی بیشتری را به مردم تحمیل نموده است.

تورم و گرانی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم ناشی از وجود مسئولین بی کفایتی ست که توانایی کنترل بازار را ندارند و هیچ اقدام موثر و ملموسی هم برای بهتر شدن شرایط انجام نمیدهند و با کوچکترین بحرانی در کنترل قیمت ها ، گناه را به گردن دیگری می اندازند و به دنبال توجیه مسئله هستند تا برطرف مشکل.

مسئولینِ مدعی اصلاحات که در سال های گذشته با برجام ، معیشت مردم را نابود کردند ، باز هم با گره زدن اقتصاد کشور به نتیجه انتخابات آمریکا در پی تکرار این اقدام خسارت بار هستند. واضح است که دولت با داغ کردن بازار انتخابات در آمریکا و دامن زدن به سوابق دو نامزد انتخاباتی در این کشور میخواهد با گرو کشی معیشت مردم دوباره با آمریکا بر سر میز مذاکره بنشینند و به گونه ای به برجامِ نافرجامشان برسند.

برای دانشجویان پر واضح است با توجه به سخنان و عملکرد سابق جو بایدن که میگفت با روی کار آمدن او تحولی در اقتصاد شاهد نخواهیم بود اما دولت ناکارآمد ما به گونه ای با این موضوع کنار آمده و درست مانند شب انتخابات 7 سال پیش تبلیغ میکند که مردم کشور عزیزمان را به این باور برسانند که جو بایدن منجی ما خواهد بود و اگر او روی کار بیاید از شر تحریم ها و گرانی خلاص خواهیم شد و درآمد ما از فروش نفت چندین برابر خواهد شد.

حال بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا تا دو ماه دیگر به کاخ سفید رفته و پشت میز ریاست جمهوری خواهد نشست اما بد نیست بدانیم چه ترامپ جمهوری خواه و چه بایدن دموکرات هر دو در بسیاری از سیاست ها درباره ایران نگاه مشترک دارند هر چند در روش متفاوت باشند اما نتیجه یکی خواهد بود و جالبتر آنکه بیشتر تحریم ها را همین آقایان دموکرات بر کشور تحمیل نموده اند.

رسیدن به استقلال مالی و داشتن یک زندگی آرام و بدون دغدغه برای مردم ما نه دست ترامپ بود و نه دست بایدن خواهد بود بلکه در گروی وجود مسئولین شرافتمندی خواهد بود که بجای دادن وعده های پوچ به مردم آستین همت بالا زده و به میدان عمل بیایند . بجای دعوا با قوای دیگر به دنبال کار باشند.

چیزی از اتمام دولت و برنامه هایش باقی نماند و متاسفانه همچنان مردم شاهد شنیدن وعده و وعید هستند. کرونا خود به تنهایی باعث فقیر تر شدن خیل بزرگ از کارگران و روزمزد بگیران شرافتمند شده است و باوجود گذشت نه ماه هنوز برنامه ای جهت ساماندهی این موضوع و یا تقویت قشر مستضعف جامعه نشده. یاری های معیشتی دولت خنده دار است و بیشتر به تمسخر شباهت دارد.

در ستاد مقابله با کرونا اعلام شد بسیاری از اصناف به حالت تعلیق درآیند تا شاهد کاهش شیوع کرونا باشیم اما هیچ اقدامی برای جبران خسارت ها نکردند و جالب تر اینکه خبری از بخشودگی مالیاتی نبود و کاسبانی که چند ماهی هست در آمد بخصوصی ندارن بجای اینکه بدون دغدغه این دوران را پشت سر بگذراند باید نگران گذران زندگی باشند که جلوی خانواده شرمسار نباشند.

مردم گوششان پر شده از وعده هایی که مسئولین میدهند . وعده هایی که تقریبا هیچ وقت به فاز عمل نمیرسند . ای کاش حرف مساوی عمل بود و مسئولین حداقل به یک در صد از حرفهایشان عمل میکردند. مسئولین محترم دولت بهتر است هر چه سریع تر از آمریکا قطع امید نمایند. کلید حل مسائل کشور در فراوری داخلی و اعتماد به نیروی حوان و شرکت های دانش بنیان میباشد . نه در واشنگتن دیسی و کاخ سفید و مسئولین دموکراتش.

حمید حمیدی مهر- قائم مقام سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آزاد کرج

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1403

به "کلید قفل گرانی و تورم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید قفل گرانی و تورم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید