کتاب جدیدم به جریان موج ناب اختصاص دارد

به گزارش کولو، سیدعلی صالحی در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره کتاب جدیدش اظهار کرد: هادی حسینی نژاد، روزنامه نگار ادبی مدت هاست که با من مصاحبه ای دراز دامن انجام داده که ضمن اشاره به زندگی من، جریان موج ناب را در آن مصاحبه ها بازتعریف نموده ام.

کتاب جدیدم به جریان موج ناب اختصاص دارد

صالحی که معتقد است اساس موج ناب به منوچهر آتشی تعلق دارد، افزود: شعر ما پنج نفر (هرمز علیپور، سیدعلی صالحی، حمید کریم پور (آریا آریاپور)، سیروس رادمنش، یارمحمد اسدپور) در دهه پنجاه شمسی از سوی آتشی کشف، نام گذاری و معرفی گردید.

وی درباره کتاب مورد اشاره، شرح داد: بخشی از گفت وگوهای چندساله من با هادی حسینی نژاد، به سرنوشت موج ناب مربوط می گردد که آن را محور این اثر تازه قرار داده ایم.

این تئوریسین و شاعر پیشکسوت اظهار کرد: این کتاب سال آینده به انتشارات موردنظر سپرده خواهد شد و لازم به گفتن است که در این اثر (داستان موج ناب) با نمونه هایی از شعر پنج بنیان گذار نخست آشنا می شویم.

این شاعر پیشکسوت در شرح انتشار مجموعه آثارش نیز گفت: مجموعه آثار احمد شاملو (شعر و ترجمة شعر) چند وقت پیش در سه جلد پیاپی از سوی مؤسسه انتشاراتی نگاه منتشر شد. طی تماسی با علیرضا رئیس دانا، مدیر این موسسه، با خبر شدیم که سال جاری تا پیش از نوروز 1400 خورشیدی، مجموعه آثار من نیز (شعر و بازسرایی شعر) در سه جلد پیاپی (که تا امروز به چاپ هفتم و هشتم رسیده است) و در یک جعبه ویژه (صندوقچه) منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: با نظر به شرایط مالی و تهیه امکانات و صنعت نشر، علیرضا رئیس دانا پیش بینی کرد که جعبه 3000 صفحه ای شعرهایم حوالی اسفندماه با قیمت هر دوره نیم میلیون تومان در دسترس علاقه مندان و جامعه فرهنگی قرار خواهد گرفت. از آنجا که ناشر نامبرده به استقبال مخاطبان اعتماد دارد، افزود یقیناً صندوقچه شعرهایم از فروش مطمئن برخوردار است.

صالحی درباره قیمت این مجموعه گفت: ناشر یادآور شد، طی صد سال اخیر، این مجموعه اثر، گران ترین اثر در حوزه شعر مدرن پارسی است که با این بهاء سنگین وارد بازار کتاب می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1401

به "کتاب جدیدم به جریان موج ناب اختصاص دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتاب جدیدم به جریان موج ناب اختصاص دارد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب جدیدم به جریان موج ناب اختصاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید