کرونا در دنیا عرب، از چالش شستن دست ها در مصر تا افزایش آمار مبتلایان در بعضی کشورهای دیگر

به گزارش کولو، وبای همه گیر ویروس کرونا همچنان با سرعت باورنکردنی در دنیا جولان می دهد و کشورهای عربی هم همچنان با این ویروس مرموز دست و پنجه نرم می نمایند. شیوع این ویروس در کشورهای عربی در حالی است که بعضی از آنها به کاهش محدودیت های اعمال شده روی آورده اند.

کرونا در دنیا عرب، از چالش شستن دست ها در مصر تا افزایش آمار مبتلایان در بعضی کشورهای دیگر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمار مبتلایان به کرونا در بعضی کشورهای عربی همچنان در حال افزایش است.

کشورهای امارات، سودان، عربستان و مغرب از ثبت موارد جدید فوتی بر اثر ابتلا به کرونا اطلاع دادند، در بعضی کشورها هم طرفهای ذیربط از افزایش آمار مبتلایان اطلاع دادند.

امارات

وزارت بهداشت امارات از ثبت پنج مورد جدید فوتی در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار فوتی ها به 76 نفر اطلاع داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزارت بهداشت امارات اعلم کرد تا روز یکشنبه 536 مورد جدید به آمار مبتلایان اضافه شده و آمار کل مبتلایان تا دیروز به 10 هزار و 349 نفر افزایش یافته است.

کویت

وزارت بهداشت کویت از ثبت 183 مورد جدید ابتلا به کرونا تا روز گذشته و افزایش آمار مبتلایان به سه هزار و 75 نفر اطلاع داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کویت، این وزارت اضافه کرد یک مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده که مربوط به یک تبعه 57 ساله ایرانی است تا به این ترتیب آمار فوت شدگان به 20 نفر افزایش یابد.

قطر

وزارت بهداشت قطر از ثبت 957 مبتلا جدید به کرونا طی 24 ساعت اخیر و افزایش آمار مبتلایان به 11 هزار و 244 نفر اطلاع داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر، این وزارت اضافه کرد با بهبود یافتن 83 نفر دیگر، آمار بهبود یافتگان به 1012 نفر رسیده است.

سلطان نشین عمان

وزارت بهداشت عمان هم از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 2049 نفر تا امروز دوشنبه پس از ثبت 51 مورد جدید اطلاع داد.

وزارت بهداشت عمان آمار فوتی ها را همان 10 نفر اعلام نمود و البته از بهبود یافتن 364 نفر دیگر اطلاع داد.

وزارت بهداشت بحرین هم از ثبت 61 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته و افزایش آمار مبتلایان به بیش از 2700 نفر اطلاع داده است.

بر اساس این گزارش، 1189 نفر هم تا کنون بهبود یافته اند و البه آمار فوتی ها همان هشت نفر است.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان هم امروز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا به 710 نفر پس از ثبت سه مورد جدید اطلاع داد. 145 نفر هم تا کنون بهبود یافته اند.

آمار فوتی ها هم همان 24 نفر قبلی از ابتدای 21 فوریه تا کنون است.

عربستان

مقامات سعودی صبح یکشنبه از لغو جزئی محدودیتهای رفت و آمد در تمام مناطق عربستان به استثنای مکه مکرمه و مناطقی اطلاع دادند که قبلا در قرنطینه قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، سلمان بن عبدالعزیز دستور برداشته شدن جزئی منع آمد و شد از یکشنبه تا چهارشنبه 13 می از ساعت 9 صبح تا 17 عصر را صادر کرد که این تصمیم شامل مکه مکرمه و مناطقی که قبلا در قرنطینه قرار گرفته اند، نمی گردد و این مناطق همچنان به صورت بیست و چهارساعته قرنطینه هستند.

از سوی دیگر حکومت سعودی و چین روز یکشنبه قراردادی به ارزش 955 میلیون ریال سعودی(بیش از 265 میلیون دلار) برای تامین دستگاههای تست کرونا برای انجام 9 میلیون تست کرونا امضا کردند که بر اساس این قرارداد، 500 کارشناس و متخصص چینی هم به عربستان اعزام می شوند، همچنین 6 آزمایشگاه هم در سطح عربستان برای انجام تست کرونا احداث می گردد.

وزارت بهداشت سعودی روز یکشنبه از ثبت سه مورد دیگر فوتی و افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا به 139 نفر اطلاع داد.

این وزارت همچنین با اعلام 1123 مورد جدید ابتلا، آمار مبتلایان را تا روز یکشنبه 17 هزار و 522 نفر اعلام نمود که البته از این تعداد بیش از 2350 نفر هم بهبود یافته اند.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب هم از ثبت 50 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 4115 نفر اطلاع داد. 669 نفر از این تعداد هم بهبود یافته اند.

وزارت بهداشت مغرب همچنین با اعلام مرگ یک مبتلای دیگر، آمار جان باختگان را 161 نفر اعلام نمود.

سودان

وزارت بهداشت سودان هم از ثبت چهار مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به کرونا و افزایش آمار جان باختگان به 21 نفر اطلاع داد.

همچنین تا روز یکشنبه با ابتلای 24 مورد جدید ابتلا آمار کلی مبتلایان به 237 نفر رسید.

نکته قابل توجه در مورد سودان این است که دهها شهروند سودانی با برپایی سفره های گروهی افطار در خیابانهای خارطوم دستور مقامات سودانی مبنی بر ممنوعیت برگزاری تجمع در راستای مقابله با شیوع کرونا را نقض کردند.

مصر

وزارت بهداشت مصر روز یکشنبه از ترخیص شدن 62 مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان های قرنطینه بهداشتی و افزایش آمار بهبود یافتگان به 1176 نفر اطلاع داد.

خالد مجاهدد سخنگوی وزارت بهداشت مصر از ثبت 215 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به 4534 نفر اطلاع داد. 317 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

موافقت وزیر بهداشت مصر با چالش شستن دست ها

هالد زاید وزیر بهداشت مصر با چالش شستن دست ها که مدیرکل سازمان بهداشت جهانی خواهان آن شده است، موافقت کرد.

وزیر بهداشت مصر در صفحه شخصی خود در توئیتر ویدئویی منتشر کرد که طی آن شیوه صحیح شستن دستها در راستای مقابله با کرونا را تشریح کرد.

وزیر بهداشت مصر از مردم این کشور خواست این چالش را بپذیرند و به طور مستمر دستان خود را برای حمایت از خود و کشورشان بشویند.

در تونس هم وزارت بهداشت این کشور، آمار مبتلایان تا روز یکشنبه 949 نفر و آمار فوتی ها را 38 نفر اعلام نموده است.

آمار کل مبتلایان به کرونا در عراق تا روز یکشنبه 1820 نفر و آمار فوتی ها 87 نفر بوده است. همچنین 1263 نفر هم تا کنون بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 997

به "کرونا در دنیا عرب، از چالش شستن دست ها در مصر تا افزایش آمار مبتلایان در بعضی کشورهای دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در دنیا عرب، از چالش شستن دست ها در مصر تا افزایش آمار مبتلایان در بعضی کشورهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید