گرمای هوا و بالا رفتن مصرف برق علت قطعی های مکرر

به گزارش کولو، زمانی گفت: این روز ها مصرف برق به علت گرمای بیش از 50 درجه و شرجی در حال ثبت رکورد های تاریخی است و این مسئله تجهیزات را آسیب پذیر نموده.

گرمای هوا و بالا رفتن مصرف برق علت قطعی های مکرر

کیومرث زمانی می گوید: در این روز ها شبکه برق خوزستان در حال ثبت رکورد های تاریخی مصرف برق است به گونه ای که در روز پنجشنبه مصرف 8 هزار و 720 مگاوات برق ثبت شده.

او این اندازه مصرف برق را در حالی دانست که دمای هوا 53 درجه و در بعضی نقاط رطوبت 90 درصدی بود؛ این شرایط موجب افزایش مصرف برق و پرباری بعضی تجهیزات شبکه می شود.

به گفته آقای زمانی روز آدینه نیز مانند روز قبل از آن مصرف برق در بسیاری از نقاط به ویژه در شهرستان های ایذه، باغملک و رامهرمز بالا رفت به گونه ای که به علت افزایش مصرف برق و گرم شدن تجهیزات، پست اصلی باغملک برای مدت کوتاهی از دست رفت که بلافاصله همکاران توانستند بخش های زیادی از بار های از دست رفته را با انتقال بار به شرایط عادی برگردانند و مردم برقدار شوند.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور اضافه کرد: مسئله ای در ایستگاه فوق توزیع نداشتیم و همه ایستگاه های فوق توزیع در مدار بودند، اما مشکل در ایستگاه اصلی انتقال برق باغملک رخ داد.

این مقام مسئول یادآور شد که در حال حاضر در شبکه مسئله ای وجود ندارد و آخرین فیدر های پست باغملک فرعی در حال اتصال هستند که تا دقایقی دیگر شهرستان باغملک به عنوان آخرین شهری که خاموشی را تجربه نموده، به صورت کامل به مدار مصرف بر می شود.

کیومرث زمانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، مطرح نمود: در این روز ها که دما و رطوبت بسیار بالاست، هر چند تحمل گرما بسیار سخت است، اما از مردم می خواهیم برای اینکه خاموشی را تجربه نکنند، مصرف برق را کاهش دهند.

طی روز های گذشته مردم بعضی شهرستان های خوزستان از جمله در شوش و شادگان نسبت به قطعی های مکرر برق گلایه مند شده بودند.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2112

به "گرمای هوا و بالا رفتن مصرف برق علت قطعی های مکرر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمای هوا و بالا رفتن مصرف برق علت قطعی های مکرر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید