12 گوشی چهار دوربینه برتر بازار؛ گزینه های خوب برای عکاسی

به گزارش کولو، امروزه تعدد سنسورهای دوربین در گوشی های هوشمند افزایش پیدا نموده و گوشی های هوشمند چهار دوربینه زیادی از برندهای مختلف و مطرح در بازار به چشم می خورند. در این مقاله به معرفی و آنالیز 12 گوشی چهار دوربینه برتر خبرنگاران خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید یک گوشی چهار دوربینه با توجه به بودجه خود را دارید، انتخاب راحت تر و سریع تری داشته باشید. سوژه های این مطلب با تمرکز برای بازار ایران، بر اساس نقد و آنالیز چند مورد از وب سایت هایی معتبر فناوری انتخاب شده است.

12 گوشی چهار دوربینه برتر بازار؛ گزینه های خوب برای عکاسی

فهرست محتوا

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

ردمی نوت 12 پرو شیائومی 4G

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

ردمی نوت 11 پرو شیائومی 4G

گلکسی A73 سامسونگ

وان پلاس 9 پرو

گلکسی A53 سامسونگ

ردمی نوت 10 پرو شیائومی

آنر X8

پوکو X3 پرو شیائومی

گلکسی M33 سامسونگ

هواوی Y9a

سخن پایانی

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

فهرست برترین گوشی های هوشمند چهاردوربینه فروشگاه خبرنگاران را با معرفی قدرتمندترین و تمام عیارترین پرچم دار حال حاضر سامسونگ یعنی گلکسی S23 اولترا شروع می کنیم. این گوشی هوشمند فوق پیشرفته سامسونگ که بدون شک می توان عنوان برترین گوشی چهار دوربینه دنیا را به آن داد، از یک سیستم دوربین بی نظیر بهره می برد که غول کره ای دنیای فناوری نسبت به نسل قبلی اش تغییرات بسیار خوبی را در آن ایجاد نموده است. در پنل پشتی گلکسی S23 اولترا، چهار سنسور دوربین به چشم می خورد که شامل سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، 10 مگاپیکسلی پریسکوپی و 10 مگاپیکسلی تله فوتو می شوند. سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند میزان 1/1.3 اینچی دارد و عکس ها را با جزئیات بی نظیری ثبت می نماید. بعلاوه نقطه ضعف سیستم دوربین گلکسی S22 اولترا در این گوشی پوشانده شده و کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های کم نور بهبود قابل توجه ای پیدا نموده است.

این گوشی هوشمند قابلیت فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را نیز دارد. یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی این گوشی تعبیه شده که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی استفاده نمایند. این گوشی چهار دوربینه سامسونگ، مجهز به صفحه نمایش 6.8 اینچی از جنس Dynamic AMOLED 2X است که از رفرش ریت 120 هرتزی با حداکثر روشنایی 1750 نیت بهره می برد و محتواهای تصویری و ویدیویی را با وضوح 1440 در 3088 به کاربران ارائه می دهد. اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان پردازنده در این گوشی به انجام وظیفه می پردازد و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از سرعت شارژ 45 وات پشتیبانی می نماید. قیمت این گوشی چهار دوربینه سامسونگ در بازه 65 الی 75 میلیون است.

ردمی نوت 12 پرو شیائومی 4G

شیائومی طی سال های اخیر پیشرفت بسیار محسوسی در حوزه فراوری و عرضه گوشی های هوشمند باکیفیت و پرامکانات داشته و گوشی ردمی نوت 12 پرو، یکی از برترین های آن ها به شمار می رود. این گوشی، از معدود گوشی های هوشمند چهار دوربینه شیائومی است که در بازار ایران فروش بسیار خوبی را تجربه می نماید. ردمی نوت 12 پرو شیائومی 4G مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه است که سنسور اصلی آن دقتی 108 مگاپیکسلی دارد و با بهره گیری از آن می توانید تصاویر بسیار جذابی را ثبت کنید. در کنار این سنسور قدرتمند، یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز به چشم می خورند که کیفیت آن ها نیز قابل قبول است. دوربین اصلی ردمی نوت 12 پرو شیائومی این امکان را به کاربران می دهد تا با کیفیت 4K و حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازند.

بعلاوه نباید دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی میان رده شیائومی را از قلم بیندازیم. این گوشی هوشمند چهار دوربینه شیائومی مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی AMOLED است که از یک سری ویژگی های خوب نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، قابلیت Dolby Vision و حداکثر روشنایی 1100 نیت پشتیبانی می نماید و رزولوشن تصویر آن نیز به 1080 در 2400 پیکسل می رسد. شیائومی از تراشه اسنپدراگون 832 به عنوان قلب تپنده این گوشی بهره برده که حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نماید. ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است و با شارژر 67 واتی به سرعت شارژ می گردد.

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

سامسونگ گوشی های چهار دوربینه بسیار زیادی چه در رده گوشی های پرچم دار و چه میان رده دارد و گلکسی S22 اولترا به عنوان قدرتمندترین گوشی سال 2022 این برند کره ای در این فهرست قرار گرفته است. گلکسی S22 اولترا سامسونگ مجهز به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است که میزان 1/1.33 اینچی دارد و از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می نماید. در کنار این سنسور، یک دوربین 10 مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم 10 برابری، یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید نیز به چشم می خورند. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی که حفره نمایشگر از آن میزبانی می نماید، دقتی 40 مگاپیکسلی دارد.

به غیر از سیستم دوربین، بخش های دیگر این پرچم دار سامسونگ نیز قابل توجه است. سامسونگ برای این گوشی از یک نمایشگر فوق العاده باکیفیت 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X بهره برده که از رفرش ریت متغیر 120 هرتزی، فناوری HDR10+، حداکثر روشنایی 1750 نیت و رزولوشن 3088 در 1440 پشتیبانی می نماید. این گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است که کاربران می توانند از بین 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 یا 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند. سامسونگ به عنوان منبع تغذیه این گوشی چهار دوربینه از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که با شارژر 45 وات شارژ می گردد.

ردمی نوت 11 پرو شیائومی 4G

ردمی نوت 11 پرو 4G، میان رده بسیار پرفروش و محبوب شیائومی است که تقریباً یک سال از عرضه آن می گذرد و با قابلیت هایی که دارد می تواند تجربه خرید بسیار خوبی را برای علاقه مندان به گوشی های چهار دوربینه رقم بزند. این گوشی هوشمند میان رده، در پنل پشتی از چهار سنسور بهره می برد که سنسور اصلی آن همچون ردمی نوت 12 پرو دقتی 108 مگاپیکسلی دارد و در کنار آن، یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز به انجام وظیفه می پردازند. به طور کلی، سیستم دوربین این گوشی کیفیت بسیار مناسبی برای یک گوشی در این رنج قیمتی دارد و از لحاظ فیلم برداری نیز، کاربران می توانند با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازند.

یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی برای ردمی نوت 11 پرو شیائومی 4G در نظر گرفته شده که برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی، عملکرد خوبی دارد. این گوشی هوشمند چهار دوربینه شیائومی مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی از جنس Super AMOLED است که با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، اسکرول بسیار روانی را ارائه می دهد و حداکثر روشنایی نمایشگر آن نیز به 1200 نیت می رسد. هلیو G96 به عنوان پردازنده این گوشی در نظر گرفته شده که با حداکثر 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه جفت می گردد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که به عنوان منبع تغذیه این گوشی به ایفای نقش می پردازد، از سرعت شارژ 67 وات پشتیبانی می نماید و در عرض یک ساعت شارژ می گردد.

گلکسی A73 سامسونگ

سامسونگ اخیرا بعضی گوشی های میان رده خود را در سری A به روزرسانی نموده، اما هنوز خبری از معرفی جانشین گلکسی A73 سامسونگ نیست و این گوشی در حال حاضر قدرتمندترین میان رده سامسونگ به شمار می رود. گلکسی A73 مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه است که سنسورهای 108 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان درون ماژول دوربین آن به انجام وظیفه می پردازند. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد و مجهز به لرزشگیر اپتیکال نیز است. درون حفره نمایشگر این گوشی هوشمند سامسونگ یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده که آن هم از قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نماید. به طور کلی، سیستم دوربین این گوشی، می تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد.

جدا از بخش دوربین، باید اشاره کنیم گلکسی A73 مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی از جنس Super AMOLED Plus است که علاوه بر پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 800 نیت دارد و محتواهای تصویری و ویدیویی را با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. اسنپدراگون 778G 5G کوالکام به عنوان پردازنده این گوشی هوشمند میان رده در نظر گرفته شده که در کنار آن 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربران تعبیه شده است. انرژی این گوشی نیز از جانب یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید.

وان پلاس 9 پرو

گوشی های هوشمند پرچم دار وان پلاس اگرچه شاید به میزان گوشی های سامسونگ و اپل هوادار نداشته باشند، اما از لحاظ قابلیت هایی که به کاربران ارائه می دهند، جزو برترین ها هستند و این موضوع در خصوص وان پلاس 9 پرو نیز به درستی صدق می نماید. وان پلاس 9 پرو که حدود دو سال از زمان عرضه آن به بازار می گذرد، جزو معدود گوشی های چهار دوربینه این شرکت چینی است و سنسور اصلی آن دقتی 48 مگاپیکسلی دارد. در کنار این سنسور، سنسورهای 8 مگاپیکسلی تله فوتو، 50 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی منوکروم تعبیه شده که عملکرد بسیار خوبی دارند. بعلاوه نباید دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند پرچم دار را از قلم بیندازیم. یکی از نقاط قوت سیستم دوربین این گوشی، قابلیت فیلم برداری 8K با حداکثر سرعت 24 فریم بر ثانیه است که می تواند برای کاربرانی که در حوزه فراوری محتوا فعالیت می نمایند، بسیار کاربردی باشد.

پرچم دار سال 2021 وان پلاس از یک نمایشگر 6.7 اینچی از جنس LTPO Fluid2 AMOLED بهره می برد و از قابلیت های پیشرفته ای مانند رفرش ریت 120 هرتزی، HDR10+، حداکثر روشنایی 1300 نیت و رزولوشن تصویر 1440 در 3216 پشتیبانی می نماید. تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 888 5G به عنوان قلب تپنده در این گوشی به انجام وظیفه می پردازد که حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند. باتری این گوشی نیز 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، اما با پشتیبانی از سرعت شارژ 65 واتی، فول شدن شارژ شدن آن کمتر از 30 دقیقه به طول می انجامد.

گلکسی A53 سامسونگ

گلکسی A53، یکی دیگر از میان رده های پرفروش و محبوب بازار ایران است که توانسته با قابلیت های بسیار خوب خود مانند سیستم دوربین چهارگانه اش نگاه بسیاری از کاربران را معطوف به خود کند. این گوشی هوشمند از نظر طراحی با گلکسی A73 سامسونگ، تفاوت خاصی ندارد و این موضوع را به سادگی می توان از مقایسه پنل های پشتی این دو گوشی فهمید. در پنل پشتی این گوشی شاهد قرارگیری 4 سنسور دوربین هستیم که سنسور اصلی آن 64 مگاپیکسلی است و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می برد. در کنار این سنسور دوربین، دو سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان و سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی نیز به انجام وظیفه می پردازند. قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز در دسترس کاربران این گوشی هوشمند واقع شده است.

حفره نمایشگر این گوشی در پنل جلویی میزبان یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار خوبی دارد. سامسونگ از پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1280 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند استفاده نموده که کاربران می توانند حداکثر 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی را برای این گوشی انتخاب نمایند. در نهایت باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند اشاره کنیم که شارژر 25 واتی انرژی مجدد آن را تأمین می نماید.

ردمی نوت 10 پرو شیائومی

علی رغم اینکه بیش از یک سال از عرضه گوشی ردمی نوت 10 پرو شیائومی می گذرد، ولی در بازار ایران همچنان بسیار پرفروش است و کاربران زیادی به آن توجه نشان می دهند. این گوشی هوشمند میان رده شیائومی مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی است که سنسور اصلی و قدرتمند آن دقتی 108 مگاپیکسلی دارد. سنسورهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق میدان، دیگر اجزای سیستم دوربین این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند. دوربین اصلی این گوشی، قابلیت فیلم برداری 4K با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی نیز در شرایط نوری مناسب، تصاویر باکیفیتی را ثبت می نماید.

ردمی نوت 10 پرو شیائومی نمایشگری 6.67 از جنس AMOLED دارد و از قابلیت های خوب دیگری نظیر HDR10+، حداکثر روشنایی تصویر 1200 نیت و وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل بهره می برد. مغز متفکر این گوشی هوشمند میان رده شیائومی، پردازنده اسنپدراگون 732G است که از حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم برای انجام امور پردازشی پشتیبانی می نماید. باتری 5050 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند نیز پشتیبانی از سرعت شارژ 33 وات را دارد و در عرض یک ساعت و نیم به طور کامل شارژ می گردد. قیمت این گوشی چهار دوربین شیائومی در بازه 12 تا 13 میلیون تومان واقع شده است.

آنر X8

اگر از هواداران و علاقه مندان محصولات آنر هستید، می توانید گوشی هوشمند آنر X8 را به عنوان یکی از گوشی های چهار دوربینه باکیفیت و مالی برای خرید خود در نظر بگیرید. دوربین 64 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی سیستم دوربین این گوشی چهار دوربینه مربعی در پنل پشتی قرار گرفته و در کنار آن نیز دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی و دو سنسور عمق میدان و ماکروی 2 مگاپیکسلی به چشم می خورند. سنسور سلفی 5 مگاپیکسلی که حفره نمایشگر در پنل جلویی از آن میزبانی می نماید، نیز در این گوشی به انجام وظیفه می پردازد.

قدرت آنر X8 از جانب پردازنده اسنپدراگون 680 تأمین می گردد و در کنار آن، 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربران در دسترس واقع شده است. منبع انرژی این گوشی، یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که از سرعت شارژ 22.5 واتی پشتیبانی می نماید.

پوکو X3 پرو شیائومی

گوشی های هوشمند پوکو اگرچه بیشتر برای اهداف گیمینگ مورد استقبال کاربران قرار می گیرند، اما کیفیت سیستم دوربین آن ها نیز قابل قبول است. پوکو X3 پرو شیائومی، یکی از معدود گوشی های چهار دوربینه این برند مطرح به شمار می رود که حدود دو سال از زمان رونمایی آن می گذرد و چهار سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو درون ماژول مستطیلی شکل آن دیده می گردد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه نباید دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این گوشی را از قلم بیندازیم.

صفحه نمایش این گوشی گیمینگ 6.67 اینچی این گوشی از نوع IPS است و رزولوشن FHD دارد. پوکو برای این گوشی از تراشه کوالکام اسنپدراگون 860 استفاده نموده که همچون موتوری قدرتمند از پس اجرای سنگین ترین بازی ها و اپ ها به راحتی بر می آید. حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای استفاده کاربران درون این گوشی تعبیه شده است. باتری 5160 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی در نظر گرفته شده که با آداپتور 33 واتی در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ می گردد.

گلکسی M33 سامسونگ

گلکسی M33، محبوب ترین میان رده سری M سامسونگ است که از 4 سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان در پنل پشتی بهره می برد. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد و دوربین سلفی آن دقتی 8 مگاپیکسلی دارد. پردازنده این گوشی، اگزینوس 1280 در نظر گرفته شده که 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. از دیگر مشخصات خوب این گوشی می توان به نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره نمود.

هواوی Y9a

در نهایت می رسیم به مالی ترین گوشی چهار دوربینه موجود در بازار از برند هواوی یعنی مدل Y9a. سیستم دوربین این گوشی هوشمند مالی از سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان تشکیل شده است. این گوشی چهار دوربینه هواوی، قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد و سنسور سلفی 16 مگاپیکسلی آن نیز به انجام وظیفه می پردازد.

تراشه هلیو G12 به عنوان قلب تپنده این گوشی در نظر گرفته شده که حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابلیت همراهی با آن را دارد. در خاتمه باید به نمایشگر 6.6 اینچی IPS و باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ 22.5 واتی این گوشی هوشمند مالی هواوی اشاره کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و آنالیز 12 گوشی هوشمند چهار دوربینه برتر موجود در فروشگاه آنلاین خبرنگاران پرداختیم تا در کمترین زمان ممکن به فهرستی از برترین ها دسترسی پیدا کنید. به نظر شما کدام یک از این گوشی ها ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: Smartprix و deepspecs

سوالات متداول

برترین گوشی چهار دوربینه موجود در بازار کدام است؟

گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی را می توان برترین گوشی چهار دوربینه بازار معرفی کرد.

استفاده از دوربین چهارگانه در گوشی چه مزایای دارد؟

کیفیت تصاویری که با استفاده از این گوشی ها گرفته می گردد به مراتب بیشتر از دوربین گوشی های قدیمی است و هرچه کیفیت تصویر بیشتر باشد، جزئیات در آن واضح تر خواهد بود.

آیا داشتن چهار سنسور دوربین مختص به گوشی های پرچم دار است؟

خیر. امروز بعضی از برندها گوشی های میان رده و مالی خود را با سیستم دوربین چهارگانه روانه بازار می نمایند.

مقرون به صرفه ترین گوشی چهار دوربینه موجود در بازار کدام است؟

هواوی y9a را در حال حاضر می توان مالی ترین گوشی بازار معرفی کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2240

به "12 گوشی چهار دوربینه برتر بازار؛ گزینه های خوب برای عکاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 گوشی چهار دوربینه برتر بازار؛ گزینه های خوب برای عکاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید