15 دلیل شگفت انگیز برای سفر به مالزی

به گزارش کولو، سفر به مالزی یکی از بهترین سفرهای خارجی زندگی تان خواهد بود. سفر به این کشور دیدنی، دلایل زیادی دارد که به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

15 دلیل شگفت انگیز برای سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

سفر خارجی جزو بهترین خاطرات سفر در کل زندگی است. سفر کردن به کشورهای دیگر با فرهنگ و تاریخ و غذای متفاوت، تجربه ای است که نباید از دست بدهید.

در انتخاب مقصد برای سفر خارجی، فاکتورهای مختلفی را باید در نظر بگیرید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقصدهای خارجی برای مسافران ایرانی، کشور زیبای مالزی است.

دلایل زیادی برای سفر به مالزی وجود دارد. تور مالزی جزو محبوب ترین تورهای خارجی است. مالزی مجموعه ای از فرهنگ های متنوع و جاذبه های خاص و دیدنی است. این کشور زیبا به قدری تنوع دارد که از سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، متمایز است.

هر زمانی که می خواهید به مالزی سفر کنید، انواع تورهای ارزان و به صرفه مالزی از آژانس های مسافرتی مختلف را در خبرنگاران جستجو کنید و بعد از مقایسه قیمت ها، ارزان ترین تور را برای سفرتان خریداری کنید.

این 5 دلیل، شما را قانع می نماید که برای سفر به مالزی، برنامه ریزی کنید.

1. تنوع فرهنگی

گروه های قومی مختلفی از سراسر آسیا در مالزی زندگی می نمایند و هر کدام از آن ها فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند. این اقوام در کنار هم زندگی می نمایند و هر کدام آیین ها و سنت های خاص خود را برگزار می نمایند.

2. تنوع مذهبی

تنوع قومی و فرهنگی در مالزی باعث شده که در این کشور بیشترین تنوع مذهبی نیز مشاهده گردد. مسلمانان، هندوها، بودایی ها و سایر ادیان، در کنار هم زندگی می نمایند و هر کدام عبادت گاه های خاص خود را دارند. برخی از این اماکن مذهبی در سراسر جهان شهرت جهانی پیدا نموده اند و جزو مهم ترین جاهای دیدنی مالزی هستند.

3. غذاهای متنوع

یکی دیگر از نتایج تنوع فرهنگی و نژادی، ایجاد تنوع در رژیم غذایی و غذاهای این کشور است. غذاهای محلی این کشور، با بهترین ادویه ها از سراسر جهان طعم دار می شوند. علاوه بر این، در گوشه و کنار این کشور می توانید غذاهای سراسر نقاط جهان را در رستوران های مختلف امتحان کنید و لذت ببرید.

4. توسعه دائمی

کوالالامپور، به یکی از توسعه یافته ترین شهرهای آسیا تبدیل شده است. با وجود این، نواحی اطراف آن هنوز به شکل سنتی باقی مانده است. به همین دلیل، این شهر آمیزه ای از سنت های قدیمی و جاذبه ها و امکانات مدرن است. حتی بناهای مدرن این شهر، از معماری سنتی مالزی الهام می گیرد.

برای سفر به پایتخت مالزی می توانید بهترین تورهای کوالالامپور از ده ها فروشنده معتبر را با جستجوی آسان در خبرنگاران پیدا کنید و ازطریق آژانس های همکار خبرنگاران بخرید.

5. آیین های ماندگار

با وجود اینکه اهالی مالزی، کاملا مدرن شده اند و زندگی شهری امروزی دارند، ولی هنوز سنت های خود را حفظ نموده اند و آیین های سنتی آن ها نسل به نسل منتقل می گردد.

حتی می توانید نمونه هایی از مراسم سنتی و آیین های اجرا شده توسط آن ها را در طول سفر خود ببینید و با آن ها آشنا شوید.

6. گشت و گذار در جنگل های بارانی

شاید باور نکنید ولی مالزی بخشی از قدیمی ترین جنگل های بارانی جهان است. این جنگل ها حتی قدیمی تر از جنگل های آمازون هستند. در این جنگل ها، مسیرهای فراوانی برای پیاده گردی و گشت و گذار در طبیعت وجود دارد. گشت وگذار در جنگل، تجربه جذابی است که نباید از دست بدهید.

7. چندزبانی

یکی از جالب ترین کارهایی که در مالزی می توانید انجام دهید، گوش دادن به مکالمه دو مالزیایی است. بسیاری از اهالی این کشور موقع صحبت کردن دائما بین زبان های مختلف می چرخند. این زبان معمولا ترکیبی از زبان مادری با کلمات انگلیسی است. کلماتی از زبان های مختلف را می توانید در مکالمه آن ها بشنوید.

8. خرید ارزان

یکی از جذابیت های مالزی برای گردشگران، امکان خرید محصولات ارزان است. فرقی نمی نماید که این محصولات خوراکی باشد یا پوشاک و سایر لوازم. بازارهای روزانه و شبانه پر از مردمی است که از طبقات مختلف اجتماعی در بین غرفه ها می گردند و هر آنچه که برای زندگی روزمره خود احتیاج دارند با قیمت مناسبی تهیه می نمایند. البته در بازارها باید مراقب اجناس قلابی هم باشید.

9. آب وهوای استوایی

آب وهوای مالزی به تنهایی یکی از دلایلی است که باید به خاطرش سفر کنید. این کشور در نزدیکی استوا قرار گرفته است. رطوبت استوایی، گرما و بارش های ناگهانی از ویژگی های آب و هوای این منطقه است. البته این غیرمنتظره بودن آب و هوا ممکن است برای عده ای از گردشگران، عذاب آور باشد ولی در مجموع، تجربه ای متفاوت است. در مالزی می توانید از چشم اندازهای متنوع طبیعی مثلا جنگل، ارتفاعات و سواحل لذت ببرید.

10. شگفتی های طبیعی

تعدادی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی جهان در مالزی قرار دارند از جمله کوه کینبالو و کوه Quartz Ridge که هر دوی آن ها، جزو مقصدهای محبوب برای کوه نوردان سراسر جهان هستند.

11. حیات وحش منحصربه فرد

جنگل های مالزی میزبان گونه های خاص و جالب حیات وحش است. گونه هایی که به سختی می توانید شبیه آن را در نقاط دیگر جهان پیدا کنید. از جمله گونه های نادر حیات وحش مالزی می توان به تاپیر، خرس گربه و پولک پوست اشاره نمود. در باغ وحش ها و مناطق حفاظت شده می توانید بیشتر و بهتر با حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه آشنا شوید.

12. آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو

بسیاری از شهرهای مالزی دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی متنوعی هستند که تعداد زیادی از آن ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. در ایالت های پنانگ و مالاکا تعداد این جاذبه ها بیشتر است. یونسکو این آثار را به ثبت می رساند تا آن ها را برای نسل های بعدی، حفظ کند.

13. هنر چندفرهنگی

تنوع فرهنگی در مالزی باعث ایجاد تنوع در هنر و تلفیق تکنیک های مختلف برای ایجاد سبک های جدید هنری شده است. این تنوع هنری را می توانید در معماری، مد و غذا ببینید. گلدوزی ها، چاپ های سنتی پارچه و انواع آثار هنری با تلفیق سبک های گوناگون از گوشه و کنار جهان در مالزی وجود دارد که می تواند انتخاب خوبی به عنوان سوغات سفر باشد.

14. فستیوال های متعدد

وجد فرهنگ ها و مذهب های گوناگون در مالزی باعث شده است که تقریبا در همه فصل های سال، یک فستیوال فرهنگی و مذهبی در این کشور برگزار گردد. اگر از علاقه مندان به فرهنگ باشید، بدون شک از شرکت در جشنواره های گوناگون لذت می برید. به خصوص که برخی از این فستیوال ها، با آیین ها و سنت های عجیب و متفاوتی همراه هستند. سال نوی چینی و ماه رمضان از جمله مهم ترین رویدادهای فرهنگی و مذهبی در مالزی است.

15. جزیره ها

اگر از علاقه مندان به مقصدهای جزیره ای هستید، در مالزی می توانید برای سفر به جزایر متعدد برنامه ریزی کنید. این جزیره ها مقصدهایی عالی برای سفرهای کوتاه یک روزه هستند. بسیاری از جزیره های مالزی مقصد محبوبی برای کوله گردان و غواصان سراسر جهان هستند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 401

به "15 دلیل شگفت انگیز برای سفر به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 دلیل شگفت انگیز برای سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید