2 طرز تهیه کیک خرمالو در فر و بدون فر با بافت خیس به روش قنادی

به گزارش کولو، کیک خرمالو از خوشمزه پاییزی است. کیک خرمالو با مغز گردو و بافت خیس و اسفنجی از دسرهای محبوب شب یلدا هم هست. در این مقاله از در طرز تهیه کیک خرمالو و گردو با بافت اسفنجی و خیس را بخوانید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص طرز تهیه کیک خرمالو به روش قنادی پاسخ خواهیم داد.

2 طرز تهیه کیک خرمالو در فر و بدون فر با بافت خیس به روش قنادی

طرز تهیه کیک خیس خرمالو و گردو خوشمزه با بافت نرم و اسفنجی

مدت زمان آماده سازی: 35 دقیقه

مدت زمان پخت کیک خرمالو: 45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کیک خرمالو ساده

  • آرد همه منظوره: 300 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد در دمای اتاق
  • وانیل: 1/3 قاشق چایخوری
  • شکر: 300 گرم
  • بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
  • جوش شیرین: ¼ قاشق چایخوری
  • پوره خرمالو: 1 پیمانه یا یک لیوان فرانسوی
  • دارچین: 1 قاشق چایخوری
  • نمک: ¼ قاشق چایخوری
  • گردو ریز خرد شده: 60 گرم یا بیشتر
  • روغن مایع: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه کیک خرمالو در فر

کیک خرمالو از خوشمزه ترین کیک های خانگی با بافت خیس و اسفنجی است که با استفاده از پوره خرمالوی تازه، گردو و دارچین تهیه می گردد. در ادامه می توانید با روش تهیه کیک خرمالو در فر آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن خرمالوها

این طرز تهیه کیک خیس خرمالو خوشمزه بدون شیر وانیلی است. فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. ابتدا 3 یا 4 عدد خرمالوی درشت و گوشتی را بشورید و پوست آن ها را بگیرید. خرمالوها را پوره کنید. برای پوره کردن خرمالو می توانید از گوشتکوب برقی یا اگر ندارید از گوشتکوب دستی بهره ببرید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد کیک خرمالو

در این مرحله از طرز تهیه کیک خرمالو مجلسی در فر باید آرد، بیکینگ پودر، نمک، و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و همه را با هم الک کنید. سپس دارچین را اضافه کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید و سپس شکر و وانیل را اضافه کنید. این مخلوط را هم بزنید تا در نهایت یک مایه با بافت کرمی درست گردد. به این مایه کرمی پوره خرمالو را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن آرد به مایه کیک خرمالو

حالا آرد را در سه مرحله و به تدریج به این مخلوط اضافه کنید و با لیسک مرتب هم بزنید. گردو را هم اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست گردد.

مرحله چهارم؛ پخت کیک خرمالو در فر

قالب کیک را چرب کنید و داخل آن را آردپاشی کنید. قالب را دو یا سه بار کنار سطح کار بکوبید تا آرد اضافه خارج گردد و فقط یک لایه بسیار نازک آرد باقی بماند. ذکر این نکته لازم است که برترین قالب برای پخت کیک های میوه ای قالب های میان تهی هستند. مایه کیک را داخل قالب کیک میان تهی بریزید و به مدت 50 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا پخته گردد.

مرحله پنجم؛ آماده شدن کیک خرمالو

درب فر را باز و بسته نکنید تا پف کیک خرمالو نخوابد. بعد از 50 دقیقه با نوک چنگال یا خلال دندان اندازه پخت کیک را آنالیز کنید. اگر مایه کیک به نوک چنگال یا خلال دندان چسبید 10 دقیقه دیگر به کیک فرصت دهید تا کاملا بپزد. بافت کیک خرمالو که یکی از انواع کیک با پوره میوه است باید نرم باشد.

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

برای درست کردن کیک خرمالو بدون فر باید مایه کیک را همچون روش قبل آماده کنید. سپس کف یک قابلمه نچسب را با اندازهی روغن چرب کنید. مایه کیک را در قابلمه بریزید. یک شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و اجازه دهید داغ گردد.

سپس حرارت را تا حد امکان کم کنید و قابلمه را برای حدود 30 تا 45 دقیقه روی شعله پخش کن بگذارید. حتماً برای درب قابلمه از دمکنی بهره ببرید تا در قابلمه بخار ایجاد گردد و داخل کیک بپزد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وانیلی

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کیک خرمالو

این طرز تهیه کیک خیس خرمالو و گردو خوشمزه ترکیه ای بدون شیر است. طرز تهیه کیک خرمالو با شیر یا ماست هم مرسوم است. برای این اندازه مواد می توانید از 1 لیوان شیر یا 3 قاشق غذاخوری بهره ببرید.

*پیشنهاد می کنیم مقاله را هم بخوانید.

*برای طرز تهیه کیک خرمالو خانگی حتماً آرد تا 3 بار الک کنید تا کاملاً سبک گردد و کیک شما بافت نرم تری پیدا کند.

*قبل از ترکیب کردن مواد کیک خرمالو حتماً مواد را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. این کار موجب می گردد تا کیک شما بهتر پف کند.

*برای تهیه کیک خرمالو خانگی می توانید در صورت تمایل گردو را حذف کنید و از هر مغز دیگری که دوست دارید بهره ببرید.

*می توانید روی کیک خرمالو را با خامه کشی کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه کیک خرمالو به روش قنادی از چه طعم دهنده هایی در کیک استفاده می گردد؟

برای خوش طعم شدن کیک خرمالو می توانید از اندازهی ، به همراه پوره خرمالو بهره ببرید.

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر چگونه است؟

برای درست کردن کیک خرمالو بدون فر باید کف یک قابلمه نچسب را با اندازهی روغن چرب کنید. مایه کیک را در قابلمه بریزید. یک شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و اجازه دهید داغ گردد. سپس حرارت را تا حد امکان کم کنید و قابلمه را برای حدود 30 تا 45 دقیقه روی شعله پخش کن بگذارید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2159

به "2 طرز تهیه کیک خرمالو در فر و بدون فر با بافت خیس به روش قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه کیک خرمالو در فر و بدون فر با بافت خیس به روش قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید