38 خانه پیش ساخته بهداشت عشایری راه اندازی شد

به گزارش کولو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساخت و تحویل 38 خانه پیش ساخته بهداشت در مناطق عشایری استان فارس اطلاع داد.

38 خانه پیش ساخته بهداشت عشایری راه اندازی شد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عبدالرسول همتی اظهار کرد: در استان فارس بیش از 148 هزار نفر جمعیت عشایر زندگی می نمایند که به واسطه زندگی کوچ نشینی از دسترسی محدودی به خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند و این خانه های پیش ساخته بهداشتی برای ارائه خدمات لازم به عشایر راه اندازی شده است.

همتی گفت: خانه های بهداشت عشایری به صورت کانکس پیش ساخته طراحی شده تا با استفاده از قابلیت حمل بتوان از آنها در مناطق ییلاقی و قشلاقی استفاده و خدمات بهداشتی را در سطح مورد انتظار به این عزیزان ارائه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در این واحدها مراقبت های بهداشتی اولیه و طرح پزشکی خانواده برای جمعیت عشایری کوچنده اجرا می گردد و مراکز خدمات جامع سلامت تعیین این خانه های بهداشت نیز برای دریافت مراقبت های بیشترعشایر، تعیین شده اند.

دکتر همتی اظهار کرد: 45 خانه بهداشت سیار برای نقاط پرتراکم عشایری استان مصوب شده که تا به امروز 38 کانکس ساخته و برای استقرار بهورزان عشایری و ارائه خدمات به مناطق موردنظر ارسال شده اند.

وی اضافه نمود: آخرین اقدام معاونت بهداشت دانشگاه، ساخت و تحویل یک دستگاه کانکس سیار خانه بهداشت عشایری و تحویل به دانشکده علوم پزشکی لارستان برای ارائه خدمت به جامعه عشایری آن منطقه بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1150

به "38 خانه پیش ساخته بهداشت عشایری راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "38 خانه پیش ساخته بهداشت عشایری راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید