9 علت برای اینکه دست هایتان همواره می لرزد! 2. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)

به گزارش کولو، ترمور اسنشیال یا لرزش اساسی یک اختلال عصبی است که رایج ترین علت ثابت نماندن فنجان چای هنگام نگه داشتن آن در دست های تان است. در این عارضه هنگامی که دست های شما مشغول انجام کاری باشند، دچار لرزش می شوند، اما در صورت انجام ندادن کار، لرزشی مشاهده نمی گردد. این عارضه گاهی اوقات در افراد به علت تغییر در یک ژن مشاهده می گردد. درمان: اگر لرزش دست های تان مانع انجام کار های روزمره گردد، ممکن است به دارو، کاردرمانی یا جراحی احتیاج داشته باشید.

9 علت برای اینکه دست هایتان همواره می لرزد! 2. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)

1. بیماری پارکینسون

وقتی این بیماری را دارید، دست های شما می لرزند، زیرا سلول های مغزی که به عضلات شما می گویند حرکت نمایند، آسیب می بینند. این لرزش معمولاً از یک طرف آغاز می گردد، اما با گذشت زمان ممکن است به دست دیگر نیز توسعه یابد. بعلاوه ممکن است با سرعت کمتری حرکت یا مشاهده کنید که دست و پا های تان سفت شده است. درمان: درمان اصلی لرزش پارکینسون، دارو و گاهی جراحی برای کنترل بهتر عضلات است.

2. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)

در این شرایط پوشش روی اعصاب شما که میلین نامیده می گردد، آسیب می بیند. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است علایمی داشته باشید که شامل لرزش در دست یا سایر قسمت های بدن می گردد.

درمان: دارو متداول ترین روش برای درمان ام اس است. یک فیزیوتراپیست هم می تواند به شما یاری کند. بعلاوه ویتامین B 12 نقش بسزایی در سالم نگه داشتن سیستم عصبی شما دارد.

3. تیروئید بیش فعال (پُرکاری تیروئید)

دست های لرزان ممکن است نشانه پرکاری تیروئید باشد که این مسئله ضربان قلب شما را به سرعت بالا می برد. بعلاوه ممکن است متوجه شوید که بدون کوشش در حال لاغر شدن هستید، به نور حساس شده اید و در خوابیدن مشکل دارید.

یک آزمایش خون ساده به شما و پزشک تان یاری می نماید که بفهمید چه خبر است. درمان: پرکاری تیروئید با مراجعه به متخصص و مصرف دارو های مربوط درمان می گردد.

4. مصرف زیاد کافئین

بدون قهوه صبحگاهی نمی توانید روزتان را آغاز کنید؟ بسیار خب، یک یا دو فنجان بنوشید، سپس آن را کنار بگذارید تا فردا صبح. کافئین یک ماده محرک است و دریافت میزان زیادی از آن، دست های شما را لرزان خواهد نمود. درمان: قهوه تنها مقصر ماجرا نیست. کافئین را می توان در دارو های سردرد بدون نسخه، شکلات و بعضی نوشابه های گازدار هم پیدا کرد.

5. کمبود خواب و خستگی

شما نمی توانید به ماشین بنزین نزنید و انتظار داشته باشید کار کند. بعلاوه نمی توانید انتظار داشته باشید که مغز شما بدون خواب به همه مکان های مناسب پیغام ارسال کند. وقتی چشم های تان به میزان کافی بسته نباشند، باعث می شوند مغز شما به اشتباه به لرزاندن دست های تان بپردازد! درمان: خوشبختانه با خواب شبانه کافی و استراحت، می توانید ثبات را به دست های تان برگردانید.

6. قند خون پایین

اعصاب و عضلات شما با قند خون تغذیه می شوند. وقتی آن ها به میزان کافی سیر نشوند، به دست های شما می گویند که باید بلرزند. قند خون پایین می تواند ناشی از دیابت، دارو های خاص، مصرف الکل یا دریافت ناکافی غذا باشد. درمان: یک پزشک می تواند به شما یاری کند تا موارد فوق را مدیریت کنید. کنترل دیابت، دریافت غذای کافی و مصرف نکردن الکل به برطرف این مشکل یاری می نماید.

7. سیگار کشیدن

اگرچه بعضی از افراد سیگار می کشند، زیرا امیدوارند استرس شان را کاهش دهد، اما سیگار کشیدن می تواند باعث اضطراب گردد. در واقع نیکوتین، داروی اعتیادآور موجود در تنباکو، وارد جریان خون می گردد و ضربان قلب تان را تندتر می نماید. درمان: با دکتر خود صحبت کنید تا در باره چگونگی ترک دخانیات ایده بگیرید.

8. استرس

وقتی موضوعی شما را تحت فشار قرار می دهد، مانند سخنرانی کردن یا تماشای یک فیلم ترسناک، اعصاب شما بیش از حد تحریک می گردد و تحت تأثیر قرار می گیرد، دست های شما می لرزند و قلب شما به سرعت می تپد. درمان: وقتی استرس از بین برود، لرزش از بین می رود. تکنیک های کاهش استرس مانند تنفس عمیق یا تن آسایی را امتحان کنید.

9. اختلالات کبدی

لرزش یکی از علایم اختلالات کبدی است، مانند بیماری ویلسون. در این شرایط ژنتیکی، تجمع مس در بدن به کبد و مغزتان آسیب می رساند. احساس خستگی می کنید و دچار یرقان خواهید شد؛ شرایطی که چشم و پوست تان زردرنگ می گردد. درمان: پزشکان، بیماری ویلسون را با دارو و تغییر در رژیم غذایی درمان می نمایند.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2203

به "9 علت برای اینکه دست هایتان همواره می لرزد! 2. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 علت برای اینکه دست هایتان همواره می لرزد! 2. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید