آشنایی با فرودگاه بین المللی دشت ناز در شهر ساری

به گزارش کولو، ساری مرکز استان مازندران یکی از زیباترین و پرجمعیت ترین شهرهای شمالی ایران، روزگاری پایتخت کشور بوده است. ساری را از مهم ترین مراکز گردشگری ایران می دانند و هر سال مسافران زیادی راهی این شهر می شوند و در زمان های متعددی عنوان گردشگرپذیرترین شهر ایران را بدست آورده است. پرواز یکی از آسان ترین راه های برای رسیدن به شهر ساری است. اگر شما هم می خواهید با هواپیما به مرکز استان مازندران سفر کنید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا فرودگاه ساری را معرفی کنیم. فرودگاهی بین المللی دشت ناز در فهرست پر رفت و آمدترین فرودگاه های ایران جای می گیرد. محل قرار گیری، راه های دسترسی و برنامه هفتگی فرودگاه از جمله مواردی است که به آن می پردازیم.

آشنایی با فرودگاه بین المللی دشت ناز در شهر ساری

تاریخچه فرودگاه بین المللی ساری

فرودگاه ساری سال 1326 (1974 میلادی) احداث شد اما اولین پروازهای مسافربری ساری از سال 1372 شروع به کار کردند. مالک آن شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است.

فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری رتبه 16 را از نظر تعداد پرواز و مسافر در میان فرودگاه های ایران کسب نموده است. آخرین آمار منتشر شده از این فرودگاه متعلق به سال 2016 است که طبق آن 3٬154 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و 344٬815 نفر مسافر و 3٬250٬060 کیلوگرم بار جا به جا شدند.

شناسنامه فرودگاه ساری

فرودگاه دشت ناز ساری با نام فروگاه بین المللی ساری به ثبت رسیده است. ظرفیت اسمی آن هر ساعت یک پرواز بوده و از سال 1372 پروازهای مسافربری در آن شروع شده است. نوع فرودگاه در دسته مرز هوایی قرار می گیرد و در حال حاضر مدیر کل فرودگاه ساری آقای سعداله وطن خواه است. در ادامه مشخصات کلی آن را مشاهده می کنید.

  • کد سه رقمی: 011
  • کد یاتا: SRY
  • کد چهار رقمی: OINZ
  • تعداد ترمینال: 5
  • جهت باند: 16-34
  • عرض باند: 45 متر
  • تعداد باند: 1
  • مساحت ترمینال داخلی: 3٬250 متر مربع
  • مساحت ترمینال خارجی: 1٬650 متر مربع
  • مساحت فرودگاه: 120 هکتار
  • درجه بین المللی بودن: 4D
  • طول باند: 2٬650 متر
  • مساحت ترمینال حجاج: 2٬700 متر

برنامه هفتگی فرودگاه ساری

در فرودگاه دشت ناز 70 پرواز در هفته انجام می گردد. مقصد این پرواز ها شهرهای بزرگی چون تهران، مشهد، اهواز، بندرعباس، اصفهان، عسلویه، شیراز، جزیره کیش و تبریز صورت می گیرد که در این میان پرواز به تهران و مشهد در اغلب روزها برقرار است. با توجه به این که برنامه پروازها مرتب تغییر می نماید برای اطلاع از آخرین وضعیت آن ها به وبسایت فرودگاه ساری مراجعه کنید.

پروازهای فرودگاه ساری توسط شرکت های وارش، قشم ایر، ایران ایر، آسمان، کاسپین، آتا و تابان انجام می گردد.

در برنامه زیارت حج هموطنان شمالی کشورمان هم فرودگاه ساری نقش مهمی داد و پروازهای زیادی را به این مقصد دارد. پروازها به مقصد جده و مدینه توسط هواپیمایی سعودی و ایران ایر انجام می گردد.

از اطلاعات پروازی فرودگاه های کشور در سال های اخیر آمار رسمی منتشر نشده اما تخمین زده می گردد فرودگاه بین المللی دشت ناز با حدود 300٬000 مسافر داخلی و 20٬000 مسافر خارجی به صندلی بیستم کشور سقوط نموده باشد. از خرداد 98 هواپیمایی وارش در جهت ساری-مشهد-دوشنبه مسافران را جا به جا می نماید و با یک توقف از ساری می توان به کشور تاجیکستان سفر کرد. گفته می گردد که برنامه هایی برای راه اندازی پرواز در جهتهای دبی، استانبول، باکو و تفلیس نیز وجود دارد.

امکانات فرودگاه بین المللی ساری

این فرودگاه امکانات لازم برای افراد دارای محدودیت های حرکتی را دارد. سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه شاهد، کافی شاپ، محل شارژ تلفن همراه و کتابخانه از جمله امکاناتی است که برای مسافران در نظر گرفته شده است. پارکینگ که یکی از ضروری ترین موارد است هم ساخته شده و هزینه آن به توضیح زیر است. دقت کنید که تمامی قیمت ها به تومان می باشد.

فرودگاه ساری کجاست؟

فرودگاه بین المللی ساری 15 کیلومتر دورتر از شهر ساخته شده و نزدیک ترین فرودگاه بعدی به آن فرودگاه گرگان با 130 کیلومتر فاصله است. کروکی دسترسی به فرودگاه دشت ناز را در تصویر بعدی مشاهده می کنید. برای حمل و نقل عمومی مسافران هم ناوگان تاکسی رانی قرار داده شده که شامل خودروهای سمند و پژو 405 است.

آدرس فرودگاه ساری: جهت اتوبان ساری-نکا در شهرستان میاندرود، روبروی هتل بادله در انتهای بزرگراه جدید فرودگاه در بلوار شاه آباد

شماره تلفن فرودگاه ساری: 01133718199

در این مطلب به معرفی فرودگاه ساری پرداختیم و امکانات و برنامه های پروازیش را آنالیز کردیم. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبای شمالی را دارید یا ساکن ساری هستید و می خواهید به دیگر شهرهای دیدنی ایران سفر کنید به صفحه خرید بلیط هواپیما ساری بروید و تاریخ مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر هم تجربه رفتن به فرودگاه بین المللی دشت ناز را دارید در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

سوالات متداول

آدرس فرودگاه ساری کجاست؟

جهت اتوبان ساری-نکا در شهرستان میاندرود، روبروی هتل بادله در انتهای بزرگراه جدید فرودگاه در بلوار شاه آباد. کروکی آن نیز در مطلب آورده شده است.

فرودگاه ساری به چه شهرهایی پرواز دارد؟

مقصد پروازهای ساری شهرهای بزرگی چون تهران، مشهد، اهواز، بندرعباس، اصفهان، عسلویه، شیراز، جزیره کیش و تبریز هستند.

آیا فرودگاه ساری پارکینگ شبانه روزی دارد؟

بله و هزینه ورودی آن 1٬200 تومان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 423

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی دشت ناز در شهر ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی دشت ناز در شهر ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید