آلودگی نوری، ریسک سرطان تیروئید را افزایش می دهد

به گزارش کولو، محققان در آنالیز های خود دریافتند، نور مصنوعی شبانه با خطر بیشتر ابتلا به سرطان تیروئید در افرادی که در این مناطق زندگی می نمایند، همراه شده است.

آلودگی نوری، ریسک سرطان تیروئید را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران از فارس، محققان مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در آنالیز های اخیر خود به مطالعه ارتباط میان ابتلا به سرطان تیروئید و نورهای مصنوعی خیابان پرداختند. آنها حدود 13 سال مطالعات خود را روی بیش از 464 هزار نفر انجام دادند و از تصاویر ماهواره ای برای ارزیابی میزان نور محیطی که افراد در آن زندگی می نمایند، استفاده کردند.

آنها دریافتند افرادی که در مناطقی با بالاترین میزان آلودگی نوری شبانه زندگی می نمایند، 55 درصد بیشتر از افرادی که در مناطقی با نور کم تر اقامت دارند، به سرطان تیروئید مبتلا می شوند.

محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس به دنبال ارتباط بین افراد مبتلا به سرطان تیروئید و میزان نور مصنوعی در فضای باز بودند و درنهایت دریافتند، نور مصنوعی شبانه با خطر بیشتر ابتلا به سرطان تیروئید در افرادی که در این مناطق زندگی می نمایند، همراه شده است.

محققان باور دارند، یکی از دلایل این ارتباط این است که نور در شب ملاتونین، تعدیل نماینده فعالیت استروژن را سرکوب می نماید که ممکن است اثر ضد توموری داشته باشد.

محققان این پژوهش باور دارند، برای تایید این یافته ها نیازمند مطالعات اپیدمیولوژیک بیشتری هستند و در صورت تایید، درک مکانیسم های رابطه بین نور در شب و سرطان تیروئید مهم خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1503

به "آلودگی نوری، ریسک سرطان تیروئید را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی نوری، ریسک سرطان تیروئید را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید