آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم؛ تحریم ها پابرجاست

به گزارش کولو، ایالات متحده آماده از سرگیری مذاکرات خلع سلاح با کر شمالی است اما در حال حاضر تحریم ها حفظ خواهند شد.

آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم؛ تحریم ها پابرجاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، دیوید استیلول دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه اظهار داشت ایالات متحده آماده از سرگیری مذاکرات خلع سلاح با کر شمالی است اما در حال حاضر تحریم ها حفظ خواهند شد.

وی در بیانیه ای که قرار است امروز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان قرائت کند گفته است: ما به اهداف مورد توافق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست سنگاپور (ژوئن 2018) پایبندیم و آماده شروع مذاکرات کاری برای چگونگی رسیدن به آن اهداف هستیم.

استیلول همچنین گفت: در عین حال همکاری نزدیکی با شرکا و همپیمانان خود در منطقه به خصوص کره جنوبی و ژاپن داریم تا اتحاد بین المللی را حفظ کنیم و ادامه اجرای تحریم های موجود را تضمین کنیم.

یک روزنامه کره جنوبی اخیرا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته بود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نامه ای که ماه اوت برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده، از وی دعوت کرده است تا به پیونگ یانگ سفر کند.

در حالی که انتظار می رود مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی طی هفته های آینده از سر گرفته گردد، پیونگ یانگ چند روز قبل از واشنگتن خواسته تا پیش از شروع هرگونه مذاکره، تضمین امنیتی بدهد. این درخواست کره شمالی موجب کاهش امیدواری ها نسبت به شروع مجدد مذاکرات هسته ای بین دو کشور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 367

به "آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم؛ تحریم ها پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم؛ تحریم ها پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید