آموزش تزیین شیشه های خالی در مدل های فانتزی و جدید

به گزارش کولو، برای تزیین شیشه های خالی از وسایل مختلفی می توان استفاده کرد. در اینجا روش تزیین شیشه های خالی با چسب، اکلیل و اسپری در چند مدل متنوع یاد داده شده است که ساده و کم هزینه می باشد و برای کاربرد های مختلف مثل دکوراسیون عروس، تم تولد و ولنتاین می تواند استفاده گردد.

آموزش تزیین شیشه های خالی در مدل های فانتزی و جدید

تزیین شیشه های خالی به جا مانده از مربا، ترشی، نوشابه و هرچیز دیگری می تواند یه ایده ارزان و زیبا برای دکوراسیون منزل، کافه و رستوران باشد. این کار می تواند به محیط زیست و چرخه بازیافت نیز یاری زیادی برساند.

خبرنگاران در این آموزش روش های ساده و جذابی برای تزیین شیشه های خالی با اکلیل و اسپری رنگ یاد داده است که انجام آن برای بچه ها و نوجوانان نیز ساده است و در زمان کمی می توانند آن را درست نمایند.

تزیین شیشه های خالی با چسب و اکلیل

وسایل مورد احتیاج:

  • چسب دو طرفه
  • اکلیل
  • قیچی
  • ظرف شیشه تمیز
  • قلموی نرم برای تمیز کردن
  • وسایل تزیینی مثل روبان یا گل (به صورت دلخواه)

توجه داشته باشید که قبل از آغاز کار شیشه ها را با دقت بشویید و برچسب های روی آنها را بردارید.

1- روش تزیین شیشه با اکلیل به شکل طرح دار

اولین گام این است که نوار چسب دوطرفه را به شیشه بچسبانید. با اندازه های متفاوت نوار می توانید طرح های مختلفی را روی شیشه ایجاد کنید.

نوار چسب را آرام روی شیشه بچسبانید و خاتمهی آن را با قیچی ببرید.

برای این مدل تزیین می توانید از چسب چوب نیز بهره ببرید، اما این روش ساده تر است و تمیزتر انجام می گردد. طبق طرح مد نظر خود چسب ها را روی شیشه بچسبانید.

حالا باید چسب ها را به آرامی از روی شیشه بردارید. با این کار چسبندگی نوار چسب روی شیشه می ماند و به راحتی می توانید اکلیل ها را روی آن بچسبانید.

حالا باید اکلیل ها را روی قسمت های چسبی شیشه بچسبانید. برای این کار می توانید به دو روش عمل کنید؛ اول اینکه اکلیل ها را به آرامی روی چسب ها بریزید و راه دیگر این است که اکلیل را روی یه سینی یا میز بریزید و سپس شیشه را روی آن بغلتانید.

توجه: زیر دست خود یک کاغذ بگذارید که اکلیل ها روی همه میز پخش نگردد.

وقتی همه قسمت های طرح مورد نظر خود را اکلیل چسباندید، به آرامی با دست روی اکلیل ها را فشار بدهید تا روی شیشه ثابت بشوند.

سپس با قلموی نرم اکلیل های اضافی را از روی شیشه پاک کنید.

اکنون تزیین ظرف شیشه ای شما به همین سادگی به اتمام رسید.

می توانید اضافات اکلیل را دوباره به ظرف آن بازگردانید.

2- روش تزیین ظرف شیشه ای تمام اکلیلی

در این مدل تزیین شیشه های خالی می خواهیم همه ظرف را با اکلیل پر کنیم. برای این کار می توانید از یک چسب دوطرفه پهن بهره ببرید و یا با نوار باریک به صورت تکه ای این کار را انجام دهید، ابتدا چسب را به اندازه پهنای شیشه خود برش بدهید.

حالا به آرامی روکش چسب را برداشته و دور شیشه بچسبانید. بعد از چند دقیقه چسب را از روی شیشه بردارید. همان طور که می بینید سطح چسبنده آن روی شیشه به جا مانده است.

اکلیل ها را به آرامی روی چسب بریزید و با دست آنها را روی شیشه ثابت کنید.

در خاتمه با قلمو اضافات اکلیل را از روی شیشه پاک کنید. با این روش می توانید به راحتی هر نوع ظرف شیشه ای را تزیین کنید و در دکور اتاق خواب، سالن، و برای مناسبت های مختلف استفاده نمایید.

می توانید از این شیشه ها به عنوان جا شمعی نیز بهره ببرید و در شب شعر و یا مناسبت های عاشقانه استفاده نمایید.

تزیین شیشه های خالی با چسب حرارتی و اسپری رنگ

این مدل تزیین خیلی ساده و جذاب است و حتی می توانید کار هنری خود را به دیگران هدیه دهید. در این مدل تزیین به بطری یا ظرف شیشه ای تمیز، چسب حرارتی و اسپری رنگ احتیاج دارید.

ابتدا با چسب حرارتی روی شیشه هر طرحی که دوست دارید را بکشید. می توانید اسم خودتان، جمله ای زیبا و یا طرح گل یا هرچیز دیگری را روی شیشه طراحی کنید.

بعد با اسپری رنگ کل شیشه را رنگ آمیزی کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید با لاک ناخن یا آبرنگ روی طرح های برجسته خود را رنگ کنید تا بیشتر تعیین بشوند.

همچنین می توانید آموزش نقاشی روی شیشه (ویترای) و روش درست کردن بطری حبوبات در منزل را در خبرنگاران بیاموزید.

منبع: setare.com
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1444

به "آموزش تزیین شیشه های خالی در مدل های فانتزی و جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تزیین شیشه های خالی در مدل های فانتزی و جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید