آیا مصرف ذرت برای شما مفید است؟

به گزارش کولو، بحث زیادی پیرامون این سئوال وجود دارد که آیا مصرف ذرت برای شما مفید است؟ اجازه دهید دلایل موافقت ها و مخالفت های با این موضوع را یافته و خود تصمیم بگیریم!

آیا مصرف ذرت برای شما مفید است؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

بحث زیادی پیرامون این سئوال وجود دارد که آیا مصرف ذرت برای شما مفید است؟ اجازه دهید دلایل موافقت ها و مخالفت های با این موضوع را یافته و خود تصمیم بگیریم!

بلال یا ذرت در واقع از جنس و سرده علف یا سبزه بوده و سابقاً به صورت وحشی می روئید تا اینکه تمدن مایا پرورش داخلی آن را از سالهای ماقبل تاریخ آغاز نمود. آیا ذرت یک سبزی به شمار میرود؟ خیر، جزء غلات می باشد! گونه های مختلفی از ذرت به وسیله مایاها و آزتکهای باستانی در سرتاسر بخش وسیعی از مکزیک پرورش می یافت و آنها از فرایند پخت قلیایی یا nixtamalization (فرایند خیساندن و پختن ذرت در مایعی با بیس یا اصل قلیایی مانند آب آهک به منظور پوست کندن یا برداشتن غلاف و نرم کردن دانه آن جهت راحت تر آسیاب کردن و بالا بردن عطر و طعم) استفاده می کردند. گرچه ذرت مدتهای زیادی است که بخشی از رژیم غذایی انسان شده است، و دستورهای پخت گوناگونی از ذرت در سرتاسر دنیا وجود دارد، اما این نگرانی وجود دارد که آیا فوائد سلامتی بخش ذرت حقیقت دارد یا خیر. آیا مصرف ذرت به وسیله انسان سلامتی بخش است؟ اجازه دهید به آن پی ببریم!

آیا مصرف ذرت برای سلامتی مفید است؟

به هنگام پاسخ به این سئوال که آیا ذرت سلامتی بخش است؟ دو استدلال برای آن آورده می گردد. افرادی که استدلال مثبت از آن دارند، فوائد ذرت را مورد تمجید قرار داده و عنوان می نمایند که ذرت غله ای عالی است به این دلیل که معدنی از کربوهیدراتهای پیچیده، ویتامین C و فیبر بوده و در مقایسه با آرد سفید چربی کمتری دارد. افرادی که استدلال منفی از آن می نمایند، پاسخ مثبت به این سئوال را که آیا ذرت سلامتی بخش؟ است را باطل دانسته و به این نکته اشاره می نمایند که ذرت می تواند به خوبی از رژیم غذایی ما خارج گردد به این دلیل که نسبت امگا 6 به امگا 3 آن بسیار بالا بوده که برای قلب و مفاصل خوب نمی باشد، و ذرت اغلب گونه های مختلفی را در خود جای داده و یا بر روی آن رشد می نمایند که بعضی از آنها (مانند قارچ آبپاش یا آسپرژیلوس) ترکیبات سرطان زایی فراوری می نمایند که می تواند برای انسان و حیوان به طور یکسان کشنده باشد! اجاز دهید به هر یک از این استدلالها با جزئیات بیشتر نگاهی انداخته و آنگاه تصمیم بگیریم که آیا حکم در مورد ذرت به طول کل مثبت خواهد بود یا منفی.

مصرف ذرت به چه دلیل برای شما مفید است؟

هواداران حامی ذرت به این نکته در مورد حقایق ذرت اشاره دارند که گرچه به نظر می رسد که تعادل محتوای چربی در غشاهای زیستی به دلیل نسبت نامتناسب امگا 6 به امگا 3 برهم می خورد، اما ارزش غذایی ذرت بسیار بالا است به این دلیل که منبعی غنی از ویتامین C، ویتامین B1، فسفر و منگنز است. زیگزانتین فیتوکمیکال یا ماده شیمیایی گیاهی است که دلیل رنگ زرد ذرت بوده و برای بینایی بسیار عالی است و ذرت پخته در واقع از بدن در برابر انواع مختلف سرطان و بیماری های قلبی محافظت می نماید! فیبر محلول و بعلاوه نامحلول موجود در ذرت به کلسترول مضر چسبیده و آنها را از بدن با آسان ساختن اجابت مزاج دفع می نماید.

آیا کنسرو ذرت برای شما مفید است؟ در صورتی که ذرت کنسروی را هر از گاهی و همراه با مواد غذایی دیگر مصرف کنید، اشکالی ندارد. با این حال، اگر مبنا و اصل تمام رژیم غذایی خود را بر روی کنسرو ذرت قرار داده و به هیچ وجه از دیگر مواد غذایی استفاده نکنید، خوب احتمال این می رود که به سمت چاقی و مسائل وزنی پیش روید. کلید کار رعایت اعتدال در هر چیزی است!

آیا مصرف ذرت تازه برای شما مفید است؟ بله. ذرت یک میان وعده بسیار خوشمزه و سالم بوده و چنانچه آن را به درستی تمیز نموده و بپزید، می توانید از تمام احتمالات وجود عفونت و مواد سمی رهایی یابید! ذرت چگونه بایستی پخته گردد؟ متداول ترین روش پخت کباب کردن آن روی اجاق گاز است. این یک روش پخت بسیار عالی است به این دلیل که نهاده شدن مستقیم در معرض شعله آتش هرگونه قارچ و میکروارگانیسمهایی که پس از پوست کندن و تمیز کردن ذرت به جای مانده اند را از بین می برد! این کار احتمال بروز عفونت و مسمومیت را منتفی می سازد!

چرا مصرف ذرت برای شما خوب نیست؟

خوب، همانطور که در بالا مورد بحث نهاده شد، نکته مهم برعلیه مصرف ذرت امکان وجود قارچ و عفونتهای میکروبی و مسمومیت و نسبت نامتقارن امگا 6 به امگا 3 است. علاوه بر این موارد، نگرانی های دیگری در مورد مصرف ذرت، وجود دارد که ناشی از محتوای نشاسته و قند ذرت است که اندازه کالری آن را بالا می برد. نمی تواند خبر خیلی خوبی برای افرادی باشد که مراقب وزن خود هستند. این نگرانی بعلاوه سئوال بسیار جدی را مطرح می سازد مبنی بر اینکه آیا روغن ذرت برای شما مفید است؟ با در نظر گرفتن این موضوع که روغن ذرت تقریباً در هر ماده غذایی فرآوری و سرخ شده وجود دارد و با توجه به محتوای چربی ترانس بالای آن، این روغن به هیچ وجه گزینه مناسبی برای اهداف پخت و پز روزانه به حساب نمی آید. چنانچه جزء آن دسته از افرادی هستید که با احتیاط از میان وعده ها مصرف می کنید و بیش از دو یا سه مرتبه در ماه آن دسته از مواد غذایی سرخ شده را مصرف نمی کنید، در این صورت برای شما مضر نخواهد بود! اما بایستی از مصرف مرتب آن خودداری نمایید. آیا مصرف ذرت برای شما خوب است؟ نه همواره!

با در نظر گرفتن هر دو استدلال، آیا می توان ذرت را به عنوان ماده غذایی مفید برچست زد یا خیر؟ در صورت مصرف در حد اعتدال و به شکل تازه آن، ذرت گزینه ای عالی برای میان وعده سالم و خوشمزه خواهد بود! در مورد نگرانی در مورد آلرژی نسبت به ذرت اجازه دهید عنوان کنم که وقوع آن بسیار نادر است! افراد مختلف ممکن است نسبت به چیزهای مختلفی آلرژی یا حساسیت نشان دهند اما این موضوع آن چیز را به طور کلی بد نمی سازد! همگی ما در مورد افرادی که نسبت به لاکتوز دچار عدم تحمل غذایی هستند، اطلاعاتی داریم اما از سویی دیگر مشکل از شیر نیست، این مسئله ای است که سیستم بیولوژی آن افراد داشته که به واسطه آن بدنشان قادر به متابولیسم محصولات لبنی نیست! با توجه به اندازه بالای ویتامین، فسفات و دیگر مواد مغذی و علی رغم اندازه بالای چربی و سطوح کربوهیدرات چنانچه هر از گاهی ذرت را مصرف کنید، فوائد آن بیش از مضراتش خواهد بود!

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1844

به "آیا مصرف ذرت برای شما مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مصرف ذرت برای شما مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید