مردم کشورهای مختلف چه نان هایی می خورند؟

به گزارش کولو، نان از غذاهای اصلی مردم سراسر دنیاست و در همه کشورهای دنیا به سبک ها و شیوه های مختلفی درست می شود. در دنیا نان هایی پخت می شود که با نان های ما ایرانی ها فرق زیادی دارند. فکر می کنید در فرهنگ غذایی کشورهای دیگر چه نان هایی درست می شود؟ بدون شک نان یکی از اصلی ترین غذاهای انسان است و در کشورهای گوناگون اسم های مختلفی هم دارد. در نقاط مختلف دنیا با توجه به فرهنگ و سنت های قدیمی نان های متنوعی درست می شود. نان ها، تنوع زیادی دارند و در دنیا نان هایی درست می شود که آوازه آن ها در دنیا پیچیده است دوست دارید تا نان های معروف دنیا اشنا شوید؟ می خواهیم درباره نان های معروف دنیا حرف بزنیم.

مردم کشورهای مختلف چه نان هایی می خورند؟

نان پروتزل| Pretzel ، آلمان

تنوع نان های آلمان در حدی ست که بیش از 300 تا 500 نان در این کشور پخت می گردد، نان های خوشمزه که دست شما را برای انتخاب باز می کنند. در آلمان بیش از 16 هزار نانوایی محلی هست که نان های خوشمزه ای درست می کنند. مردمان اهالی آلمان در وعده های غذایی شان نان زیادی مصرف می کنند برای همین هم نان های متنوعی دارند. بدون شک نان پروتزل معروف ترین نان آلمان است، این نان گره ای پوسته ای قهوه ای و نسبتا سخت دارد و داخل آن کاملا نرم است. یکی دیگر از معروف ترین نان های آلمان نان بروتشن است، یک نان گرد و خوشمزه که به خصوص برای صبحانه و وعده قبل از ناهار خورده می گردد. بر روی این نان انواع مغزها و گنجد پاشیده می گردد که طعم خارق العاده ای به آن می دهند.

نان روتی | Roti، هند

روتی یکی از نان های معروف هند است که در کشورهای دیگر مثل مالزی هم محبوب است. این نان، از نان های معمولی در جنوب آسیاست و مخصوصا در بین هندی ها بیشترین طرفدار را دارد. برای تهیه نان روتی از مواد ساده و همینطور ادویه های طعم دار استفاده می گردد. ضخامت و طرز درست کردن این غذا بسته به این که برای چه غذایی باشد متفاوت است.

مافین | muffin، انگلیس

مافین نان معروف انگلیسی، نانی کم چرب که کالری پایینی دارد و مردم بریتانیا در صبح ها و برای خوردن کره و مربا از آن استفاده می کنند. این نان طرز پخت آسانی دارند و در فر پخت نمی گردد، پس اگر به دنبال نانی هستید که برای پخت نیازی به فر ندارد می توانید این نان را خیلی راحت در خانه درست کنید. مافین اولین بار در قرن 18 پخته شد و در نواحی آمریکا هم زیاد استفاده می گردد.

نان بروآ | Broa، پرتغال

این نان حجیم یکی از معروف ترین نان های پرتغال است که معمولا در کنار وعده اصلی غذاها خورده می گردد. این نان قهوه ای با ذرت و گندم سیاه درست می گردد و طعم و مزه تند و تیزی دارد. مردم شمال پرتغال به غذاهای تند علاقه زیادی دارند و این نان تند هم کامل کننده وعده غذایی آن هاست. یکی از غذاهایی که معمولا با این نان سرو می گردد سوسیس دودی است پیشنهاد می کنیم حتما این نان خوشمزه را امتحان کنید.

نان تورتیلا | tortilla، مکزیک

مکزیکی ها هم نان های متنوعی دارند، نان هایی که در زبان مکزیکی به پن معروفند. یکی از محبوب ترین نان های مکزیک نان تورتیلا است که معمولا آرد آن از ذرت تهیه می گردد و معمولا برای پیچیدن غذاهای گوشتی استفاده می گردد. مردم مکزیک به این ساندویچ هایی که با گوشت درست می گردد علاقه زیادی دارند و آن را در هنگام وعده های اصلی غذایی میل می کنند. این نان گرد و پهن به غیر از مکزیک در دیگر کشورهای آمریکای لاتین هم پخت می گردد و معمولا تورتیلاهای ذرت کوچکتر از تورتیلاهای گندم هستند چون آرد ذرت قوام آرد گندم را ندارد.

نان باگت | Baguette، فرانسه

نان باگتی که امروز در بیشتر کشورها استفاده می گردد در اصل نانی فرانسوی است. اگر به دیگر نان هایی که در فرانسه پخته می گردد نگاهی بیندازید به خوبی به سلیقه فرانسوی ها برای پخت نان پی می برید. این طور که مشخص است مردم این کشور به نان های برشته و خشک علاقه زیادی دارند برای همین است که در نانوایی ها بر روی نان هیچ پوششی قرار نمی دهند تا نان ها در معرض هوا کاملا خشک شوند. تنوع نان های فرانسوی دنیاگردان را وسوسه می کند تا به نانوایی های محلی بروند و نان هایی را امتحان کنند که فقط مخصوص همین کشورند.

نان | Naan، آسیای میانه و ایران

این نان معمولی، اغلب در آسیای مرکزی و جنوب شرقی آسیا پخته می گردد. نان به طور سنتی با مقدار کمی از خمیر مایه تهیه می گردد که خمیر را صاف و الاستیسیته می کند قبل از اینکه در یک کوره تنور پخت گردد، با کمی روغن که بر روی نام زده می گردد و یا گاهی کره و کمی سبزی معطر پخته می گردد. در ایران می توانید تنوع فراوان آن را ببینید. از جذابیت هایی که این نوع نان برای دنیاگرد ها دارد این است که در زمان تهیه خمیر، آن را به سمت بالا پرتاب می کنند تا خمیر باز گردد. انجام اینکار را در زمان ساخت خمیر پیتزای ایتالیایی برگرفته از تهیه و پخت این نوع نان می دانند. این نان نیز از جمله نان های معروف دنیا می باشد.

بیگل | Bagels، لهستان

بیگل سنتی کشور لهستان ابتدا در آب انداخته شده و پخته می گردد. سپس برای پخت نهایی وارد فر می گردد. این نان از انواع نان های معروف دنیا است که امروزه از لهستان به بسکمک از کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کانادا وارد شده و محبوبیت پیدا کرده است.

نان وانوچکا | Vanocka، چک و اسلوواکی

نان وانوچکا یک نان شیرین است که با کشمش و بادام و شکر پر شده است. این نان بسیار خوشمزه در جمهوری چک و اسلواکی به طور سنتی در زمان های کریسمس پخته می گردد. تهیه وانوچکا ساده نیست و بنابراین سنت های متنوعی در مورد نحوه تهیه آن وجود دارد. از جمله پوشیدن پیش بند سفید در هنگام مخلوط کردن خمیر یا به بالا و پایین پریدن در حالی که خمیر در حال ورز آمدن است. مانند دیگر نان های اروپایی که برای جشن ها پخته می گردد، مانند استولن یا پانتانونه، این نان نیز غنی از کره و پودر شکر است، بنابراین بهترین گزینه در بین نان های معروف دنیا برای جشن ها می تواند باشد.

فوکاسیا | Focaccia، ایتالیا

از نان های معروف دنیا نان فوکاسیا بوده که یک نوع نان تخت است، در فر پخته می گردد و مدل و بافت آن، بسیار شبیه به خمیر پیتزا است. نان فوکاسیا در اصل مربوط به منطقه لیگوریا Liguria در شمال غربی ایتالیا است اما در تمام ایتالیا محبوب است و بیشتر در دستور پخت های خود با روغن زیتون و نمک طبخ می گردد. بعضی از افراد رزماری نیز بر روی آن میزنند و طعم های دیگری به آن می بخشند. فوکاسیایی که با رزماری تهیه می گردد بسیار پرطرفدار است و از ترش کردن معده جلوگیری می کند. می توانید به عنوان میان وعده و یا یا با پنیر و دیگر غذاها به عنوان ساندویچ این نان را بخورید.

نان سوردوغ | Sourdough، اتریش یا فرانسه

این نان جزو قدیمی ترین و اصیل ترین نان های دنیا است. برای پختن آن از خمیر مایه ترش استفاده می گردد و باکتری هایی در تخمیر آن کمک کننده هستند. بنابراین این نوع نان طعمی دارد که در دیگر نان ها نمی بینید. همچنین به دلیل نوع تخمیر و ماده مخمری که دارد زمان بیشتری در بیرون از یخچال می ماند و خراب نمی گردد. اگر این نان را در هر جایی از دنیا دیدید حتماً آن را بخرید و طعم متفاوت و خوشمزه آن را امتحان کنید.

پیتا | pitta، آسیای میانه و کشورهای عربی

نان پیتا تقریباً در کنار هر غذایی در خاورمیانه سرو می گردد. این نوع نان می تواند برای ریز کردن در غذاهای آبکی یا درست کردن ساندویچ استفاده گردد و اغلب برای خوردن یک وعده غذایی کامل و با آرد سفید استفاده می گردد. این نوع از نان ها بخش مهمی از رژیم غذایی را برای رژیم های سالم تشکیل می دهند. بنابراین از بین نان های معروف دنیا هر جا که توانستید از این نان سفارش دهید. نان پیتا را اگر با تنقلات خانگی و سبزی بخورید به راحتی می تواند یک میان وعده سالم و سبک باشد.

ژینگیالوف هتس | Zhingyalov hats، ارمنستان

این نوع نان ارمنی در واقع یک نوع نان تخت و بسیار نازک تنوری است که اکثراً در خانه های ارمنیان پخته می گردد. درون خمیر این نان انواع مختلف سبزیجات معطر و روغن زده می گردد و می توان آن را به عنوان یک وعده کامل در نظر گرفت. مشابه این نوع نان را در بین کشورهایی مانند گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و جنوب روسیه پیدا خواهید کرد. بنابراین به دلیل وسعت پخت نان ژینگیالوف هتس می توان آن را در بین نان های معروف دنیا قرار داد.

کیفلی | Kifli، مجارستان

کیفلی یا کیفلیسی یک نان معروف در اروپای شرقی و با همین نام در مجارستان است به این نان در جمهوری چک روهلیک rohlík، در آلمان و اتریش کیپفرل Kipferl، در بوسنی کیفلا kifla، در ارمنستان کورن corn، و در دیگر کشورهای اروپای شرقی با دیگر نام های مشابه شناسایی شده است. بنابراین قطعاً از نان های معروف دنیا بوده و طرفداران زیادی دارد. این نان را با کره و خامه ترش تهیه می کنند. بعضی از مناطق برای به دست آوردن نانی ترد و نرم در آن شیر و روغن می زنند و بر روی نان کنجد می زنند تا خوشمزه تر گردد. می توانید آن را با پنیرهایی مانند پنیر فتا و چدار و به همراه گوجه فرنگی بخورید.

نان ملون پن یا هندوانه ای | Melonpan، ژاپن

ملون پن یکی از نان های معروف دنیا است که مردم ژاپن به دنیا معرفی کرده اند. این نوع نان شیرین در تایوان، چین و آمریکای لاتین بسیار پرطرفدار است و همانند یک کلوچه یا کماج می ماند. آن را از خمیر مایه بسیار غنی درست می کنند که باعث ترد شدن آن می گردد. به دلیل شکل ظاهری آن به نان هندوانه ای مشهور شده است و در واقع در ترکیباتش هندوانه استفاده نمی گردد. البته جدیداً بعضی از کارخانه های پخت نان هندوانه ای برای تولید طعم جدیدی از آن به این نوع نان هندوانه نیز اضافه کرده اند.

نان ذرت | Cornbread، شیلی

نان ذرت کلاسیک یک نوع نان در کشور شیلی است که اصولا شیرین و با عسل، شکلات و شیره های مختلف سرو می گردد. این نوع نان کلاسیک و بدون طعم شیرینش در کنار سوپ ها یا غذاهای آبکی سرو می گردد. این نوع نان، کناره هایی چیپسی شده و ترد داشته و درونش بسیار نرم و کره ای است. امروزه این نوع نان را با کره های مختلف و دستورهای متنوع می پزند. هر خانواده ای در شیلی ممکن است که دستور پخت متفاوتی از این نوع نان را به شما ارائه دهد. با این حال از نان های معروف دنیا می توان نان ذرت را نام برد.

بامی | Bammy، جامائیکا

نان بامی یکی از نان های تخت در دنیا است که با آرد ذرت پخته می گردد. این نوع نان در جامائیکا پخته شده و با سبزی و ماهی خورده می گردد. در واقع تاریخچه این نوع نان به بومیان اولیه جامائیکا بر می گردد و هنوز هم پخت می گردد. این نوع نان نه تنها در خانه های جامائیکایی پخت می گردد بلکه می توانید در سوپرمارکت ها نیز آن را پیدا کنید.

بینگ | Bing، چینی

این نوع نان، یکی از نان های چینی است که در کل در آسیای شرقی هم طرفدار زیادی دارد و با دستورهای پخت مختلفی در کشورهایی مانند کره و ویتنام پخته می گردد. نان بینگ در کره جنوبی با گوجه فرنگی پخته می گردد اما در چین و با دستور پخت قدیمی آن خمیری تهیه شده از آرد، نمک و آب دارد.

سیباتا | Ciabatta، ایتالیا

ایتالیا بهشت شکم گردان است، سرزمینی که آوازه پاستاها و پیتزاهایش تا این حد در همه دنیا پیچیده بدون شک نان هایی دارد متنوع و خوشمزه، نان هایی که البته به معروفی پیتزاها نیستند اما پیشنهاد می کنیم آن ها را امتحان کنید. در نواحی مختلف ایتالیا نان های متنوعی پخته می گردد؛ مثلا نان های لوله ای مخصوص شهرهای شمالی و نان های گرد بزرگ مخصوص جنوب ایتالیاست. در این نان ها مقداری روغن استفاده می گردد تا طعم آن ها لذیذتر گردد. سیباتا یکی از معروف ترین نان های ایتالیاست که به خاطر روغن کمتر، سفت ترند و به درد ساندویچ می خورند.

منبع: bhf.org.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 992

به "مردم کشورهای مختلف چه نان هایی می خورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم کشورهای مختلف چه نان هایی می خورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید