آیا نوشیدن چای داغ ضرر دارد؟

به گزارش کولو، مصرف چای به علت وجود بعضی آنتی اکسیدان ها برای سلامت بدن مفید است، اما باید نکاتی را در کنار این نوشیدنی مانند حرارت مناسب رعایت کرد.

آیا نوشیدن چای داغ ضرر دارد؟

به گزارش خبرنگار ، باید به این نکته توجه داشت چای به علت دارا بودن آنتی اکسیدان باعث افزایش سطح ایمنی بدن می گردد. بعلاوه وجود فلوراید در چای از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می نماید. اما بهتر است بعضی نکات در کنار نوشیدن چای رعایت شوند تا این نوشیدنی تاثیر منفی برای سلامت بدن ایجاد نکند. توصیه می گردد مدتی بعد از نوشیدن چای؛ مقداری آب ولرم بنوشید تا دندان های شما با تغییر رنگ رو به رو نشوند.

بهتر است چای را در قوری استیل یا فلزی دم نکنید؛ چرا که ممکن است ترکیباتی ایجاد گردد که برای سلامتی مضر باشد؛ بعلاوه سعی کنید هر بار برای دم کردن چای آب قوری را تعویض کنید و بعد از دم کشیدن تفاله ها را خالی کنید تا رنگ و عطر آن تازه بماند. وجود بعضی مواد در چای، جذب آهن را تا حدودی کاهش می دهد؛ بنابراین در صورتی که کمبود آهن دارید یک ساعت قبل و بعد از غذا چای نخورید.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید نوشیدن چای با حرارت بیشتر از 60 درجه برای سلامت بدن و مری ضرر بسیاری دارد، حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا چای خنک گردد و بنوشید. بسیاری از افراد تمایل دارند چای را با حرارت بالا میل نمایند، اما به علت خنک نشدن آن و متناسب نبودن با دمای داخلی بدن و مری؛ ممکن است تدوام نوشیدن چای با حرارت بالا عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

البته در کنار نوشیدن چای با حرارت مناسب؛ باید به این نکته مهم توجه داشت که زیاده روی در نوشیدن آن در طول شبانه روز باعث یبوست در افراد می گردد. بهتر است در کنار آن نعناع، زنجبیل و بعلاوه چای را کم رنگ بنوشید. به علت وجود کافئین در چای بهتر است بچه ها زیر 12 سال از مصرف آن پرهیز نمایند؛ البته افراد دیگر هم دو ساعت قبل از خواب چای ننوشند.

در واقع نصف مایعات مورد احتیاج بدن باید از نوشیدن آب تامین گردد، بنابراین تصور نوشیدن چای به جای آب و تامین شدن آب بدن با این روش به طور کامل نادرست است؛ بعلاوه مصرف بی رویه این نوشیدنی عوارض خاص خود مانند یبوست و تغییر رنگ دندان ها را به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1800

به "آیا نوشیدن چای داغ ضرر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نوشیدن چای داغ ضرر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید