آیا کیپ تاون اولین شهر خشک جهان می شود؟

به گزارش کولو، امکان دارد امسال برای اولین بار در جهان، آب یک شهر بزرگ تمام شود. کیپ تاون واقع در آفریقای جنوبی، شهری با مساحتی به اندازه لس آنجلس در یک قدمی بزرگ ترین خشک سالی تاریخ واقع شده است.

آیا کیپ تاون اولین شهر خشک جهان می شود؟

شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی با کمبود آب روبرو شده است که کانال آب و هوا آن را بدترین خشک سالی در 100 سال آینده این کشور می نامد. این شرایط ممکن است باعث شود که مقامات کیپ تاون در ماه آوریل امسال، تمام شیرهای آب شهر را ببندند.

اگر میزان مصرف فعلی ادامه یابد، این شهر توریستی ممکن است تا اواسط آوریل دچار تغییرات اساسی شود.

زمستان های خشک منجر به پایین آمدن سطوح سدها در سراسر کشور شده است، به همین دلیل کنندگان شهر، تاریخی را به عنوان روز صفر (Day Zero) برای این شهر مشخص کرده اند و بر این باورند که در آن روز سطح سدها پایین تر از 13/5 درصد خواهد بود و منجر به بستن اجباری شیر آب می شود.

در حال حاضر تاریخ 22 آوریل را برای این کار انتخاب کرده اند. این تاریخ یک هفته زودتر از تاریخ قبلی یعنی 29 آوریل است. با این حال سطوح فعلی سدهای این شهر تنها 19/7 درصد از آب مصرفی آن را تأمین می کنند.

با وجود اقداماتی که شامل کاهش فشار و جیره بندی آب یا ممنوعیت شستشوی ماشین می شود، کنندگان شهر هنوز هم عقیده دارند که ساکنان این شهر 78 میلیون لیتر بیشتر از هدف مشخص شده مصرف می کنند.

مقامات همچنان مصرانه از مردم می خواهند که برای جلوگیری از روز صفر تلاش کنند و مصرف آب خود را کاهش دهند. ساکنان با نزدیک شدن به روز صفر مجبور می شوند در صف های طولانی، جیره آب خود را تحت نظارت پلیس و مقامات نظامی از حدود 200 ایستگاه در سراسر کشور دریافت کنند.

مسافرانی هم که به این منطقه سفر می کنند، با تغییراتی در رابطه با مصرف آب در هتل ها روبرو می شوند. به عنوان مثال، به گفته نیویورک تایمز مکان های خاصی مانند هتل ورس، اگر مهمانانش از یخ در نوشیدنی های خود استفاده نکنند، به آن ها تخفیف می دهد؛ در حالی که مکان های دیگری مانند هتل تاج، کیپ تاون اتاق های بخار و حمام آب گرم را می بندد.

دکتر آنتونی تورتون که مدرس مرکز مدیریت زیست محیطی دانشگاه آزاد ایالتی است، در مورد بحران کنونی گفت:

شهر کیپ تاون ممکن است اولین شهر بزرگ در دنیا باشد که با اتمام ذخایر آب روبرو می شود و ممکن است این اتفاق در چهار ماه آینده رخ دهد.

مقامات شهر همچنان از مسافرانی که برای بازدید از خط ساحلی بسیار زیبا و جاذبه های طبیعی کیپ تاون می فرایند، استقبال خواهند کرد و در کنار آن برای جلوگیری از نابودی یکی از حیاتی ترین منابع طبیعی خود تلاش می کنند.

کمبود آب ممکن است در سایر نقاط این کره خاکی هم به واقعیت تبدیل شود. طبق برآورد صندوق دنیای طبیعت، امکان دارد تا سال 2025 دو سوم از جمعیت زمین با مشکل کمبود آب روبرو شوند.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1952

به "آیا کیپ تاون اولین شهر خشک جهان می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کیپ تاون اولین شهر خشک جهان می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید