اروپا، مکزیک و کانادا یکصدا به آمریکا تاختند

به گزارش کولو، تهران - ایرنا - دولت های مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پس از نهایی شدن تعرفه های جدید آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، با انتقاد شدید از کاخ سفید، طرح هایی مقابله جویانه را به اجرا درآوردند.

اروپا، مکزیک و کانادا یکصدا به آمریکا تاختند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا اظهار داشت که اتحادیه اروپا شکایتی را علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی تنظیم می نماید و همزمان با بکارگیری اقدامات تلافی جویانه، در کوشش برای حراست از کسب و کارهای اروپایی خواهد بود.

یونکر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز، روز بدی برای تجارت جهانی است. ما برای جلوگیری از این شرایط، هر آنچه که می شد انجام دادیم.

انتظار می رود اروپا تعرفه های سنگینی را روی محصولات برندهای معروف آمریکایی اعمال کند که هزینه ای دستکم سه میلیارد و 300 میلیون دلاری برای شرکتهای این کشور خواهد داشت.

علاوه بر اروپا، مکزیک و کانادا هم که روز پنجشنبه هدف تعرفه های دولت آمریکا قرار گرفتند، از اجرای طرح های مقابله جویانه خبر داده اند.

دولت مکزیک در اقدامی جالب توجه، اعمال تعرفه روی محصولاتی را هدف قرار داده است که کارخانه های آن ها در حوزه های انتخاباتی مورد توجه حزب جمهوریخواه در انتخابات آینده کنگره آمریکا واقع شده است.

کانادا هم از اعمال در مجموع 16 میلیارد و 600 میلیون دلار عوارض گمرکی روی محصولات آمریکایی خبر داده است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه با حضور در یک کنفرانس خبری در این رابطه گفت: این شدیدترین اقدام تجاری کانادا طی سال های بعد از جنگ [جهانی دوم] است.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا ساعاتی پیش از نهایی شدن اجرای طرح اعمال تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اروپا خبر داده بود که به عقیده تحلیلگران، آغازی بر یک جنگ جهانی تجاری قلمداد می گردد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 951

به "اروپا، مکزیک و کانادا یکصدا به آمریکا تاختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا، مکزیک و کانادا یکصدا به آمریکا تاختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید