از آیفون 13 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

به گزارش کولو، با توجه به اینکه سری آیفون 13 سال آینده معرفی می شوند، هنوز جزئیات چندانی درباره آن ها فاش نشده است. با این وجود، برخی شایعه ها درباره آن ها مطرح شده و به همین خاطر تا حدی می توانیم به این گوشی ها بپردازیم. گفته می شود این آیفون ها از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نخواهند داشت اما در این میان می توانیم انتظار ارائه برخی ویژگی های جدید را داشته باشیم. در هر صورت در ادامه به برخی ویژگی هایی که از سری آیفون 13 انتظار داریم می پردازیم.

از آیفون 13 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر طی چند سال گذشته به طور گسترده در گوشی های اندرویدی استفاده شده ولی این فناوری هنوز به آیفون ها راه پیدا نکرده است. اما حالا طبق برخی شایعه ها، شاید سری آیفون 13 با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به دست کاربران برسند. در دوران همه گیری کرونا، کاربران آیفون به دلیل استفاده از ماسک و نبود حسگر اثر انگشت، برای آنلاک کردن گوشی های خود با مسائل زیادی روبرو شدند.

اما حالا گفته می شود که اپل برای نسل بعدی آیفون ها تصمیم دارد در عین حفظ سیستم تشخیص چهره فیس آی دی، حسگر اثر انگشت را هم زیر نمایشگر تعبیه کند تا کاربران برای آنلاک کردن گوشی خود دست بازتری داشته باشند.

کاهش اندازه بریدگی نمایشگر

طی چند سال گذشته، آیفون های پرچم دار با بریدگی نمایشگر هم اندازه به دست کاربران رسیده اند. اما حالا به نظر می رسد بعد از گذشت چند سال، بالاخره اندازه این بریدگی تا حدی کاهش پیدا می کند. گفته می شود این بریدگی طول کمتری خواهد داشت و این موضوع به لطف استفاده از سیستم جدید فیس آی دی امکان پذیر می شود.

افزایش رفرش ریت نمایشگر

نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت 90 و 120 هرتز در بین گوشی های اندرویدی با استقبال گسترده ای روبرو شده اند. اگرچه در ابتدا گفته می شد سری آیفون 12 با نمایشگر 120 هرتز راهی بازار می شوند، ولی این موضوع محقق نشد. اما حالا برخی شایعه ها از بهره گیری سری آیفون 13 از نمایشگر 120 هرتز خبر می دهند. اگر این اتفاق بیفتد، به معنای دو برابر شدن رفرش ریت نمایشگر این گوشی ها نسبت به نسل قبلی است که بدون شک با استقبال کاربران روبرو می شود.

حذف پورت شارژ

تصمیم اپل برای حذف شارژر از جعبه سری آیفون 12 با اعتراض های زیادی همراه شد. اما گفته می شود اپل قصد دارد در آینده نزدیک پورت شارژ را از آیفون ها حذف کند. اگر این اتفاق بیفتد، آیفون ها فقط با استفاده از شارژر بی سیم انرژی لازم را تأمین خواهند کرد. گفته می شود معرفی شارژرهای مغناطیسی مگ سیف هم یک گام در راستای حذف پورت شارژ به حساب می آید.

با وجود اینکه احتمال حذف پورت شارژ از سری آیفون 13 چندان بالا نیست، ولی این احتمال وجود دارد. با توجه به اینکه فقط بخش محدودی از کاربران از شارژ بی سیم استفاده می کنند، آیفون های بدون پورت به احتمال زیاد همراه با شارژر بی سیم عرضه خواهند شد. روی هم رفته در رابطه با این موضوع طی ماه های آینده جزئیات بیشتری مطرح خواهد شد.

بهبود دوربین

برخی شایعه ها از استفاده از سنسور بزرگتر برای آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس خبر می دهند ولی تعیین نیست که سنسور کدامیک از دوربین های سه گانه بزرگتر می شود. همچنین قابلیت حرکت سنسور برای کاهش لرزش هم احتمالا به مدل های ارزان تر این خانواده راه پیدا می کند که منجر به بهبود کیفیت عکس در محیط های کم نور می شود.

مینگ چی کو، مشهورترین تحلیلگر محصولات اپل، اعلام کرده که دوربین اولترا واید مدل های پرو آیفون 13 به لطف افزایش گشودگی دیافراگم می توانند نور بیشتری را راهی سنسور کنند و در نتیجه قادر به ثبت عکس های بهتری خواهند بود.

از دیگر شایعه های مطرح شده می توانیم به استفاده از دوربین پریسکوپی اشاره کنیم. همچنین به احتمال زیاد تمام مدل های آیفون 13 مجهز به سنسور LiDAR هستند.

  • 5 کار که اپل در سال 2021 باید انجام دهد

منبع: Slash Gear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1458

به "از آیفون 13 چه انتظاراتی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آیفون 13 چه انتظاراتی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید