افتتاح اقامتگاه بومگردی چنارستان در شهر درود نیشابور

به گزارش کولو، پنجمین اقامتگاه بومگردی شهرستان نیشابور با نام اقامتگاه بومگردی چنارستان در شهر زیبای درود افتتاح و مورد بهره برداری رسمی نهاده شد.

افتتاح اقامتگاه بومگردی چنارستان در شهر درود نیشابور

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، این مجموعه با حضور معاون استاندار و فرماندار نیشابور، مدیراقامتگاه های بومگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیشابور، شهرداران شهرهای درود و خرو، اعضای شورای اسلامی شهر درود، مسئولان ادارات و نهادهای بخش زبرخان و تعدادی از مدیران ادارات نیشابور افتتاح شد.

در این مراسم که با اجرای مراسم آئینی اسب چوبی همراه بود،،از میهمانان با نان محلی و آش سنتی پذیرایی به عمل آمد.

اقامتگاه بومگردی چنارستان با ظرفیت حدود 60 نفر اقامت در شب، دارای فضاهای متعدد نظیر: مطبخ، تنور سنتی ، باغ مصفا، اطاقهای سنتی و تراس باصفا و با معماری بومی و نمای کاهگل است که توسط بخش خصوصی در مدت کمتر از یک سال ساخته شده است .

حامد مهدوی مدیر اقامتگاه های بومگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این باره گفت: 51 اقامتگاه بومگردی در این استان پروانه بهره برداری دریافت نموده و بیش از 90 اقامتگاه نیز موافقت های اولیه را کسب و در حال طی روند دریافت پروانه هستند.

وی گفت: در امسال این اداره کل همگام با سیاست های دولت در جهت رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار روستایی، توسعه اقامتگاههای بومگردی را در دستور کار قرار داده است.

مهدوی گفت: در این راستا به متقاضیان ایجاد واحدهای بومگردی تسهیلات کم بهره با دوره بازپرداخت طولانی پرداخت می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور نیز گفت: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی مقصد بالقوه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

اسماعیل اعتمادی اضافه کرد: تاسیس اقامتگاه های بومگردی در رونق اقتصاد گردشگری در روستاها بسیار موثر بوده و موجب معکوس شدن روند مهاجرت می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 185

به "افتتاح اقامتگاه بومگردی چنارستان در شهر درود نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اقامتگاه بومگردی چنارستان در شهر درود نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید