اقبال عمومی به مهارت آموزی افزایش مطلوبی داشته است

به گزارش کولو، تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اختصاص منابع مالی بیشتر به آموزش و پرورش را زمینه ساز موفقیت بیشتر این وزارتخانه در توسعه هنرستان ها دانست.

اقبال عمومی به مهارت آموزی افزایش مطلوبی داشته است

حسین حق وردی در گفت وگو با خبرنگار پانا، درباره راهکار تقویت خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان گفت: پرورش خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده و مقرر شده است 50 درصد از ظرفیت آموزشی به هنرستان های فنی و حرفه ای اختصاص یابد.

وی افزود: تا به امروز 37 درصد از این مساله محقق شده این میزان فضای آموزشی به هنرستان های فنی و حرفه ای اختصاص یافته است. البته در این مسئله نیز آموزش و پرورش مقصر نیست چون اگر منابع لازم در اختیار آنها گذاشته می شد قطعا در دستیابی به درصد بیشتری از این موضوع، پیروز تر می شدند.

حق وردی ادامه داد: برای رسیدن به این 50 درصد باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم. اکنون در همین 37 درصد نیز ظرفیت کلاس های هنرستان ها را افزایش داده ایم و به جای اینکه در کلاس هنرستان 25 نفر داشته باشیم 30 تا 35 دانش آموز داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این تعداد دانش آموز در کلاس های فنی حرفه ای زیاد است و اگر تعدادشان کمتر باشد، امکان پیروزیت بیشتری خواهند داشت و استعدادهای دانش آموزان کشف و خلاقیت آنها شکوفا می شود.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: در برنامه ششم توسعه به بیش از 3200 واحد هنرستانی نیاز داریم. در شرایط فعلی 16 هزار هنرآموز و 25 هزار استادکار نیاز است.

وی با بیان اینکه اقبال عمومی به سمت مهارت آموزی به خصوص در شاخه کاردانش افزایش مطلوبی داشته است تاکید کرد: با توجه به افزایش اقبال عمومی باید زیرساخت های لازم هم فراهم شود. از شروع سال تحصیلی 1401-1400 تا به امروز بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار به هنرستان ها در استان های مختلف اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2121

به "اقبال عمومی به مهارت آموزی افزایش مطلوبی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقبال عمومی به مهارت آموزی افزایش مطلوبی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید