با مصوبه شورا درباره آب و فاضلاب، هم پیوندی آبی ایجاد می گردد

به گزارش کولو، خبرگزاری خبرنگاران- رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری گفت: مصوبه شورا در خصوص آبفا یک رویکرد مترقی و گام رو به جلو است که هم پیوندی آبی را ایجاد می نماید.

با مصوبه شورا درباره آب و فاضلاب، هم پیوندی آبی ایجاد می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و هشتاد و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص اجرای مفاد تبصره 11 مصوبه شورای شهر، اضافه کرد: در حوزه آب و فاضلاب، شهر تهران روبرو با مسائل مختلفی روبرو است یعنی هم در حوضه های آبخیز که در بالادست تهران قرار دارند و نزدیک به 70 درصد آب شرب تهران را تامین می نمایند و هم در خروجی رواناب های سطحی که از جنوب تهران خارج می گردد و عمدتا در سبزی کاری ها مصرف می گردد و هم تغییرات میزان نفوذی که در آبخوان مشترک تهران وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر گفت: مصوبه شورای شهر یک رویکرد مترقی و گام رو به جلو است که هم پیوندی آبی را ایجاد و برای برطرف مسائل آبی تهران کوشش نموده است؛ چه در بالادست، چه در پایین دست و چه در شهر تهران که البته عمدتا 90 درصد آن متمرکز بر شهر تهران است.

این عضو هیات رییسه شورای شهر ادامه داد: دو ابتکار مهم در مصوبه شورا وجود دارد؛ یکی یاری به برنامه ایمنی آب در حوضه های بالادست تهران و دیگری یاری به شرکت آب منطقه ای تهران برای تصفیه آب مورد استفاده در سبزی کاری هایی که در جنوب شهر تهران وجود دارد.

حسینی میلانی در خصوص بازسازی خطوط آبرسانی شهر تهران توضیح داد: بخش هایی از خطوط آبرسانی شهر تهران عمدتا متعلق به دهه 30 هستند که کوشش می گردد این خطوط بازسازی شوند. فقط در منطقه 12، 50 کیلومتر از خطوط آبرسانی بازسازی شده اند. این مسئله در کاهش هدررفت آب بسیار مهم است و هم دارای اهمیت محیط زیستی بوده و هم می تواند موجب جلب رضایت مردم گردد.

وی با اشاره به فرونشست هایی که در شهر تهران وجود دارد، اظهار داشت: در بعضی از مناطق تهران با مسئله فرونشست روبه رو هستیم و تقویت و بازسازی شبکه خطوط شبکه آبرسانی در کاهش فرونشست ها مهم است. از بعد ایمنی، رینگ پیرامونی تهران تقریبا کامل شده است. فقط بخش هایی از شمال و شمال شرقی باقی مانده و بخش اصلی آن یعنی اتصال سد ماملو به بخش جنوبی تهران سال جاری تکمیل شده است.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری درباره شبکه اسکادا برای کنترل سیستم مصرفی شبکه ابراز داشت: شورای شهر برای تکمیل سیستم اسکادا یاری نموده و هم اکنون این شبکه تکمیل شده و موجب افزایش ظرفیت مانیتورینگ شده است. مواردی هم درخصوص فاضلاب منطقه 22 از سوی من، فراهانی و کمیسیون سلامت پیگیری شده که تاکید شده آبفا به وسیله یاری به احداث پکیج ها در کوتاه مدت مسائل حل گردد.

حسینی میلانی اضافه کرد: امیدوارم با هم پیوندی آبی ایجاد شده، مسائل آبی را تا حد امکان کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1549

به "با مصوبه شورا درباره آب و فاضلاب، هم پیوندی آبی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصوبه شورا درباره آب و فاضلاب، هم پیوندی آبی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید