بهترین کشور ها در میزبانی از گردشگران کدامند؟

به گزارش کولو، بهترین کشور ها در زمینه میزبانی از گردشگران و جهانگرد ها کدامند؟ برای دانستن این سوال در خبرنگاران همراه ما باشید.

بهترین کشور ها در میزبانی از گردشگران کدامند؟

خدمات گردشگری در یک کشور ممکن است خیلی مهیج نباشد اما اینکه یک کشور آمادگی ورود سیل جمعیت گردشگران را به کشور خود داشته باشد، بسیار قابل تامل است.

در گزارش فروم اقتصاد دنیا در سال 2017، 136 کشور در 14 ستون دسته بندی شده اند و بهترین مقاصد گردشگری در دنیا را برای جهانگرد ها به تصویر کشیده است.

یکی از همین ستون ها، عنوان زیرساخت های جهانگردی است که نشان می دهد هر کشور تا چه حد قادر به میزبانی سیل گردشگران است. این ستون شامل مواردی همانند تعداد هتل ها در هر منطقه، کیفیت خدمات جهانگردی، شرایط کرایه خودرو و حتی تعداد دستگاه های خودپرداز بانک به ازای هر شخص بالغ می گردد. در ادامه شما را با 15 کشور برتر در زمینه جهانگرد و زیرساخت های مربوط به آن که در سال 2017 برگزیده شدند، آشنا می کنیم.

ایرلند

کشور ایرلند در زمینه امکانات گردشگری در رتبه 15 دنیای قرار گرفته است. در رتبه بندی های مجزا، این کشور رتبه 27 را در زمینه کیفیت امکانات گردشگری، رتبه 25 در رابطه با دستگاه های خودپرداز و رتبه 17 در زمینه تعداد اتاق های هتل را به خود اختصاص داد.

بلغارستان

رتبه 14 در آن کشور بلغارستان است. این کشور در زمینه اتاق های هتل در رتبه 13 و رتبه 24 را در مورد خودپرداز های بانکی دارد. با این حال، بلغارستان در زمینه کیفیت خدمات و زیرساخت های جهانگردی خیلی خوب عمل ننموده است و رتبه 96 به او تعلق گرفته است.

ایسلند

ایسلند رتبه 13 را در زمینه زیرساخت های جهانگردی دارد. وجود کمپانی های معروف خودروسازی و شرایط تعداد هتل های آن، باعث شده است تا در این زمینه، ایسلند رتبه 2 را برای خود دست و پا کند که همین نکته باعث شده است تا ایسلند رتبه 13 دنیا را به خود اختصاص دهد.

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ رتبه 12 زیرساخت های جهانگردی در دنیا را دارد. در زمینه اتاق های هتل و خودپردازهای بانکی، لوکزامبورگ در رتبه 18 دنیا قرار گرفته است اما کیفیت خدمات جهانگردی آن در بین بهترین رتبه های دنیا نیست و در جایگاه 37 قرار گرفته است.

ایتالیا

ایتالیا در رتبه 11 دنیای، در رابطه با زیرساخت ها و خدمات جهانگردی است. امتیاز آن ها در زمینه هتل در رتبه 12 قرار گرفته است که در بدست آوردن رتبه 11 دنیای، نقش پررنگی داشته است.

کانادا

چیزی که باعث تمایز کانادا از دیگر کشورهای جهانگردی می گردد، این است که این کشور در زمینه خودپردازهای بانکی در رتبه 2 دنیا قرار گرفته است. با این حال، در بین این کشورها، کانادا تنها کشوری است که 7 کمپانی معروف کرایه خودرو را در خود ندارد (6 کمپانی در آن حضور دارند).

آلمان

در لیست بهترین کشورها برای جهانگرد ها، آلمان با دارا بودن 7 شرکت دنیای کرایه خودرو و دارا بودن رتبه 14 در زمینه خودپردازهای بانکی، رتبه 9 دنیا را در زمینه خدمات و زیرساخت های گردشگری به خود اختصاص داده است. بعلاوه، آلمان رتبه 3 در زمینه مقاصد گردشگری در دنیا را دارا است و علت آن هم امتیاز بالای آن در زمینه فرهنگ و ظرفیت های شغلی و بعلاوه امکانات هوایی آن است.

استرالیا

استرالیا در رتبه 8 قرار گرفته است و علت آن بالا بودن امتیاز آن در تمامی معیار ها است. علاوه بر این، استرالیا منابع طبیعی بسیار غنی ای برای ارائه دادن در اختیار دارد. شرایط منابع فرهنگی و سفرهای کاری آن نیز در سطح بسیار خوبی قرار گرفته است.

انگلیس

رتبه 7 دنیا در دستان انگلیس است. در زمینه خودپردازهای بانکی در رتبه هشتم قرار گرفته است و رتبه آن در زمینه کیفیت خدمات و زیرساخت های گردشگری خود در جایگاه 23 قرار گرفته است.

سوئیس

رتبه و جایگاه 6 برای سوئیس در نظر گرفته شده است چرا که این جایگاه ناشی از جایگاه 20 در زمینه ریز فاکتورها شامل تعداد اتاق های هتل، خودپردازها و کیفیت امکانات آنها بوده است. این کشور اروپایی در دیگر زمینه های رقابتی گردشگری و سفر نیز در شرایط بسیار مطلوبی قرار گرفته است که شامل امنیت، پایداری محیطی و محیط کاری می گردد.

کرواسی

کرواسی در رتبه 5 دنیای در زمینه خدمات گردشگری قرار گرفته است و علت آن نیز شرایط مطلوبش در زمینه هتل و خودپردازها است. با این حال کیفیت زیرساخت های گردشگری آن در مقایسه با دیگر عوامل، ضعیف است و در رتبه 65 قرار گرفته است اما کرواسی چیزهای بسیاری در آستین دارد تا گردشگران را به سمت خود بکشد و آن هم امتیاز بالای آن در زمینه منابع طبیعی و پایداری محیطی است.

پرتغال

کشور پرتغال در تمامی عوامل و فاکتورهای مربوط به زیرساخت های جهانگردی رتبه خوبی برای خود دست و پا نموده است. بعلاوه این کشور در دیگر زمینه های رقابتی مربوط به سفر و گردشگری شرایط بسیار خوبی دارد. این زمینه ها شامل ایمنی و امنیت ومقبولیت بین المللی و سیاسی است و همگی باهم باعث شده اند تا پرتغال به جایگاه 4 دنیا در زمینه زیرساخت های گردشگری برسد.

آمریکا

ایالات متحده آمریکا جایگاه 3 در رابطه با آمادگی داشتن برای گردشگران را دارا است. تمامی فاکتورهای موردنظر در سطح بالایی قرار دارند و همین باعث شده است تا آمریکا به این جایگاه برسد.

اسپانیا

خدمات جهانگردی و زیرساخت های مربوط به آن در اسپانیا، در رتبه 2 دنیا قرار گرفته است. این کشور در رتبه 4 در زمینه کیفیت خدمات و رتبه 9 در زمینه هتل قرار گرفته است. بعلاوه، اسپانیا رتبه 1 دنیا را در جمع بندی دنیای سفر و گردشگری را در دستان خود دارد. همه این ها به این معنی است که این مکان برای گذراندن تعطیلات محشر است.

اتریش

اتریش بهترین کشور در زمینه میزبانی از گردشگران و جهانگرد ها است که در تمامی زمینه ها رتبه بسیار خوبی دارد. این کشور اروپایی رتبه 3 در زمینه کیفیت خدمات جهانگردی و رتبه 5 در زمینه هتل را دارا است.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2040

به "بهترین کشور ها در میزبانی از گردشگران کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کشور ها در میزبانی از گردشگران کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید