تعداد مبتلایان به کرونا در گرجستان به 9 نفر رسید، افزایش اقدامات مراقبتی در مسکو

به گزارش کولو، وزارت بهداشت گرجستان از افزایش موارد ثبت آلودگی به ویروس کرونا از پنج به 9 نفر اطلاع داد و در پایتخت روسیه نیز با توجه به ثبت موارد جدید، رژیم افزایش آمادگی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در گرجستان به 9 نفر رسید، افزایش اقدامات مراقبتی در مسکو

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، اطلاعات منتشر شده در سایت ویژه نظارت بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا که وزارت بهداشت گرجستان ایجاد شده، نشان می دهد که ت عداد موارد ثبت شده بیماران مبتلا به عفونت ویروس کرونا در گرجستان به 9 نفر رسیده است.

بر اساس این اطلاعات، در تاریخ 5 مارس (15 اسفند) ، پنج مورد دیگر از این نوع عفونت در گرجستان مشاهده شد. در حال حاضر ، 162 نفر در قرنطینه و 45 نفر تحت نظارت ثابت قرار دارند.

در اواخر ماه فوریه ،ایکاترینا تیکارادزه وزیر بهداشت گرجستان از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد . این ویروس در مردی که از ایران و به وسیله آذربایجان وارد گرجستان شده بود، کشف شد.

در خبر دیگری گزارش شده که در مسکو، پایتخت روسیه نیز رژیم افزایش آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

اجرای رژیم افزایش آمادگی برای مقابله با شیوع کرونا در مسکو

سرگئی سوبیانین شهردار پایتخت روسیه، به خاطر تهدید شیوع عفونت جدید ویروس کرونا در مسکو، فرمان اجرای رژیم افزایش آمادگی را امضا کرد.

حکم مربوطه روز پنج شنبه در پرتال خبری شهرداری مسکو منتشر شده است. بر اساس این حکم، کلیه شهروندانی که از کشورهای چین ، کره جنوبی ، ایتالیا ، ایران ، فرانسه ، آلمان و اسپانیا وارد روسیه می شوند باید ظرف برای مدت 14 در خانه بصورت خود قرنطینه بمانند و از تماس با سایر افراد خودداری نمایند.

شهردار مسکو با اشاره به ثبت چند مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا، یادآور شد که بستن کامل مرزهای کشور غیرممکن است، ولی مراقبت های خاص در رابطه با عدم گسترش این بیماری باید جدی گرفته گردد.

علاوه بر این، مقامات پایتخت روسیه چندین مرکز ویژه ایجاد نموده اند که شهروندانی که از کشورهای دارای شرایط نامساعد در رابطه با ویروس کرونا به کشور باز می گردند، می توانند درخواست اقامت و تحت مراقبت های اولیه پزشکی قرار دریافت نمایند.

لازم به یادآوری است، در روسیه تا به امروز هشت مورد آلودگی به ویروس کرونا ثبت شده است، جدیدترین موارد، دو نفر از مسافرین وارد شده به این کشور از ایتالیا هستند که بستری و تحت مراقبت قرار گرفته اند. پیش از این نیز چهار شهروند روسی و دو تبعه چینی مبتلا به این بیماری شناسایی شده بودند. اتباع چینی درمان و مرخص شده اند. در روسیه هیچ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا گزارش نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 768

به "تعداد مبتلایان به کرونا در گرجستان به 9 نفر رسید، افزایش اقدامات مراقبتی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به کرونا در گرجستان به 9 نفر رسید، افزایش اقدامات مراقبتی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید