جریان سازی هنر انقلابی و حزب اللهی باید سرلوحه کارهای حوزه هنری قرار گیرد

به گزارش کولو، خبرنگاران/کردستان رئیس حوزه هنری کشور، جریان سازی هنر انقلابی و حزب اللهی را سرلوحه برنامه های حوزه هنری کشور بیان کرد.

جریان سازی هنر انقلابی و حزب اللهی باید سرلوحه کارهای حوزه هنری قرار گیرد

محمدمهدی دادمان به همراه معاون راهبری استان های حوزه هنری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و شیبانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر با حضور در استان کردستان ضمن بازدید از مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج و مجموعه اداری حوزه هنری با رئیس و کارکنان حوزه هنری استان کردستان دیدار و اظهار کرد: توجه به مسائل زیست بوم و سپهر مسائل استانی باید موردتوجه تمامی مراکز استانی قرار گیرد.

دادمان در این خصوص توجه کردستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: جشنواره دف نوای رحمت یکی از برنامه های بسیار خوبی است که بر اساس این توجه در کردستان شکل گرفته که لازم است در یک برنامه ریزی منسجم و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آن برای برگزاری شایسته آن کار گردد.

وی مسئله کولبری در کردستان را به عنوان یک مسئله ملی مورد توجه قرارداد و گفت: سؤال این است ما در حوزه هنری برای این مسئله چه کاری را انجام داده ایم که باید برای این سؤال جواب مناسبی را داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری کشور شرح داد: از دیگر مسائل مهمی که باید موردتوجه حوزه هنری استان کردستان قرار گیرد موضوع همزیستی برادرانه و مهربانانه اهل سنت و تشیع در استان است که می تواند در بخش تولید آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی و حزب اللهی موردتوجه قرار گیرد.

وی انقلاب اسلامی را منادی وحدت مسلمین مطرح نمود و ادامه داد: نمونه شاخص این پیام انقلاب همزیستی مسالمت آمیز و مثال زدنی مسلمانان تشیع و تسنن استان کردستان است که با تکیه بر آن کاره ای بسیار بزرگی توسط حوزه هنری می تواند در کردستان رقم بخورد.

رئیس حوزه هنری کشور شرح داد: وقت آن رسیده است که حوزه هنری بر اساس زیست بوم های استانی و برجسته کردن مسائل و فرصت های هر استان درزمینهٔ تولید آثار هنری تأثیرگذار و ماندگار گام بردارد.

وی تأکید کرد: حوزه هنری یک پایگاه حزب اللهی است و انتظار ما از استان ها این است که درزمینهٔ جریان سازی هنر انقلابی و حزب اللهی حرکت کرده و این جنبه مهم رسالتی حوزه هنری را تقویت کنند.

دادمان اضافه کرد: باید بستر رشد هنر انقلاب به صورت شفاف و روشن به شبکه هنرمندان استان ها اضافه گردد و به معنای واقعی کلمه هنرمند انقلابی و حزب اللهی در حوزه های هنری تربیت گردد.

وی شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان با شاخصه های انقلابی و حزب اللهی را دستور کار حوزه هنری در دوره جدید فعالیتی خود مطرح نمود و گفت: با جوشش درونی هنرمند اثر هنری شاخص و متعهدانه همسو با رسالت انقلاب خلق می گردد که باید برای جبران کاستی های آن با تلاش و همت جهادی گام برداریم.

دادمان توجه به مسائل اداری و رفع مسائل همکاران در بخش های مختلف را به عنوان یکی از موضوعاتی که موردتوجه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی حوزه هنری قرارگرفته است مطرح نمود و گفت: رفع مشکل ساختمان اداری مجموعه های استانی را نیز در قالب یک آیین نامه اجرایی به زودی به مراکز استانی ابلاغ می کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج را یک مجموعه بسیار پویا با امکانات بسیار خوب مطرح نمود و گفت: لازم است در سریع ترین زمان ممکن فروشگاه و کنندگی انتشارات سوره مهر دریکی از واحدهای این مجموعه برقرار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1521

به "جریان سازی هنر انقلابی و حزب اللهی باید سرلوحه کارهای حوزه هنری قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریان سازی هنر انقلابی و حزب اللهی باید سرلوحه کارهای حوزه هنری قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید