حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس

به گزارش کولو، دولت وفاق ملی (غرب لیبی) از حمله موشکی نیروهای شرق لیبی به فرودگاه بین المللی معیتیقه در طرابلس پایتخت این کشور و تعلیق پروازهای آن اطلاع داد.

حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد قنونو سخنگوی نیروی دولت وفاق ملی لیبی از نقض آتش بس توسط نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر اطلاع داد.

بنابر گزارش وبگاه بوابة إفریقیا، قنونو گفت که حفتر تا کنون فرودگاه بین المللی معیتیقه را با شش موشک گراد هدف قرار داده است که تهدیدی آشکار برای حمل ونقل هوایی و نقض جدید آتش بس است.

شبه نظامیان تحت امر حفتر از آوریل 2019 حمله به طرابلس پایتخت لیبی را با هدف سیطره این شهر شروع نموده اند.

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و خلیفه حفتر فرماندهی آنان را بر عهده دارد و دولت در طرابلس در غرب لیبی، تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست و سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسد.

در همین ارتباط کانال 218 لیبی نیز گزارش کرد که پس از حمله موشکی به فرودگاه معیتیقه، پروازهای این فرودگاه به فرودگاه مصراته منتقل شد.

حمله به فرودگاه معیتیقه در حالی است که روز یکشنبه کنفرانس بین المللی در برلین با مشارکت آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر، کنگو و چهار سازمان بین المللی و منطقه ای شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب) برگزار گردید و شرکت کنندگان در این کنفرانس تصمیماتی اتخاذ کردند که از جمله آن درخواست از تمامی طرف ها برای کاهش تنش و آتش بس در لیبی بود.

کشورهای شرکت کننده همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند که در صورت نقض موارد یادشده متناسب با حجم اقدام ناقضان را تحریم کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 733

به "حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید