خبرنگاران تزریق واکسن کرونا به کادر درمان کشور تا پنجم اردیبهشت تمام می شود

به گزارش کولو، گرگان - خبرنگاران - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که در انتها فاز نخست تزریق و تا پنجم اردیبهشت امسال، همه کادر درمان، جانبازان، سالمندان و بیماران خاص کشور در برابر کرونا واکسینه می شوند.

خبرنگاران تزریق واکسن کرونا به کادر درمان کشور تا پنجم اردیبهشت تمام می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سیماسادات لاری شامگاه چهارشنبه در بازدید از فرایند واکسیناسیون کرونا در گرگان گفت: در فاز بعدی و با واردات واکسن به میزان کافی، واکسیناسیون گروه های مختلف از تابستان یا پاییز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به فرایند تولید انبوه 2 واکسن ایرانی پاستور و برکت افزود: واکسن برکت امروز برای فاز سوم کارآزمایی بالینی در چند استان فراخوان داده و واکسن پاستور هم به زودی در هفت استان فراخوان تزریق به داوطلبان خواهد داد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه از اجرای طرح بستری موقت و درمان بیماران کرونایی در منزل خبر داد و گفت: هزینه بیماران بستری موقت یا درمان در منزل را بیمه تقبل خواهد کرد.

وی با بیان این که از مردم انتظار داریم همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: بیشتر نقاط کشور در شرایط قرمز شیوع کرونا قرار گرفته است و در چهار هفته اخیر تعداد بستری های چهار برابر شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرایند کاهشی کرونا در مازندران و گلستان گفت: امیدواریم این فرایند کاهشی ادامه یابد تا بتوان با کمک واکسیناسیون این ویروس را مدیریت کرد.

سادات لاری افزود: امکان دارد طی روزهای آینده تعداد فوتی های ناشی از کرونا در کشور بیشتر شود که این رشد آمار، نتیجه افزایش بستری هفته های گذشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1623

به "خبرنگاران تزریق واکسن کرونا به کادر درمان کشور تا پنجم اردیبهشت تمام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تزریق واکسن کرونا به کادر درمان کشور تا پنجم اردیبهشت تمام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید