خبرنگاران مرحله دوم ضدعفونی کردن شهر قوچان آغاز شد

به گزارش کولو، مشهد- خبرنگاران- شهردار قوچان گفت: مرحله دوم ضدعفونی کردن و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در معابر شهری قوچان آغاز شد.

خبرنگاران مرحله دوم ضدعفونی کردن شهر قوچان آغاز شد

علی پیشیار شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: تمامی نیروهای مشغول به فعالیت در این سازمان به همراه نیروهایی از جهاد کشاورزی این مرحله ضدعفونی معابر را با دستگاه های توربوجت، آتش نشانی و سم پاش آغاز کردند.

وی ادامه داد: در این مرحله با دو دستگاه سمپاش انفرادی پاساژها و دستگاه های خودپرداز کرده ضد عفونی می شود و با یک دستگاه 500 لیتری سمپاشی نیز محلهای تجمع در شهر شست و شو و ضدعفونی می شود.

شهردار قوچان با بیان اینکه مردم باید تمام نکات اصلی در زمینه پیشگیری را رعایت کنند تأکید کرد: مواد به کار رفته برای ضدعفونی استاندارد بوده و مسئله ای برای مردم به وجود نمی آورد.

پیشیار افزود: در مرحله نخست شست و شو و گندزدایی شهر قوچان، عابر بانک ها، ایستگاه های اتوبوس، پارکها و محل های دارای تجمع مردمی ضدعفونی شدند.

بر اساس ابلاغ ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا هم اینک تمامی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالن های مجالس عمومی، ورزشگاه ها و سالن های ورزشی، برنامه های فرهنگی و هنری و همایش های غیرضروری به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری کرونا تعطیل و متوقف شده اند.

این شرایط اجتناب ناپذیر که سبب کاهش رفت وآمدهای مردم و مراودات عمومی شده خود به خود بر کاهش فعالیت های بازار، اصناف و امور تجاری تأثیر گذاشته است.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه آزمایش 89 بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا به امروز هشت تن در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته اند که 6 تن از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو تن نیز در نیشابور بوده اند.

شهرستان 180 هزارنفری قوچان در فاصله 137 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 862

به "خبرنگاران مرحله دوم ضدعفونی کردن شهر قوچان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله دوم ضدعفونی کردن شهر قوچان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید