خبرنگاران رشد 24 درصدی سطح برخورداری عشایر شیروان از راه های ارتباطی

به گزارش کولو، بجنورد-خبرنگاران- رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: سطح برخورداری عشایر این شهرستان خراسان شمالی از راه ها در سال 98، نسبت به سال 97، 24 درصد افزایش یافت.

خبرنگاران رشد 24 درصدی سطح برخورداری عشایر شیروان از راه های ارتباطی

علی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در سال 97، 2 میلیارد ریال اعتبار برای راه های عشایری شیروان تخصیص یافت که 180 کیلومتر از راه ها تسطیح، تیغ زنی، آماده سازی و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه 800 خانوار عشایری از خدمات آن برخوردار شدند گفت: در سال گذشته، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای راه های عشایری شهرستان اختصاص یافت.

ابراهیمی اضافه نمود: با اعتبار مزبور، 208 کیلومتر از راه ها در هشت محور عشایری تسطیح و تیغ زنی شد که هزار و 250 خانوار از خدمات آن برخوردار شدند.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با توجه به بارندگی های هر ساله که راستاهای عشایر ناهموار و کوهستانی است و آسیب می رساند اینک راه های عشایر شیروان احتیاج به بازسازی، بازسازی و تیغ زنی دارد که هر ساله پیگیر تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی و بحران هستیم.

عشایر این شهرستان از سه راستا اصلی ییلاق به سمت قشلاق کوچ می نمایند که شامل راستا شمالی کوچ، راستا میانی و راستا جنوبی می باشد که طول کل راستا ایل راه های عشایر این شهرستان هزار و 200 کیلومتر است.

در راستاهای اصلی سه گانه کوچ، هزار و 350 خانوار عشایر این شهرستان 170 تا 210 هزار راس دام سبک خود را جابجا می نمایند.

شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفری دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 957

به "خبرنگاران رشد 24 درصدی سطح برخورداری عشایر شیروان از راه های ارتباطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 24 درصدی سطح برخورداری عشایر شیروان از راه های ارتباطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید