خبرنگاران موسسات خیریه خلخال بیش از 50 میلیارد ریال به نیازمندان یاری کردند

به گزارش کولو، اردبیل - خبرنگاران - فرماندار خلخال گفت: سال جاری 50 میلیارد ریال از سوی موسسات خیریه و خیرین به نیازمندان این شهرستان یاری شد.

خبرنگاران موسسات خیریه خلخال بیش از 50 میلیارد ریال به نیازمندان یاری کردند

به گزارش خبرنگاران ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در آیین اهدای جهیزیه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه های خلخال به نوعرسان تحت حمایت این موسسه اضافه کرد: یاری های نقدی و غیرنقدی موسسات خیریه و خیرین به حل مسائل اقتصادی و معیشتی خانوارهای احتیاجمند اقتصادی یاری می نماید.

او گفت: تشکل های غیردولتی مردم نهاد و موسسه های خیریه این شهرستان در تمام عرصه های یاری به احتیاجمندان و حمایت اقتصادی از افراد بی بضاعت بویژه فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان پیشتاز و سرآمد هستند.

وی اظهارکرد: علاوه بر پوشش خانواده های احتیاجمند از سوی 2 نهاد حمایتی کمیته امداد امام و بهزیستی در حال حاضر 300 خانوار این شهرستان از حمایت های اقتصادی تشکل غیردولتی و خیریه آبشار عاطفه ها بهره مند هستند.

او با اشاره به اینکه مشکل بسیاری از خانواده های کم درآمد قرار دریافت در معرض آسیب های اجتماعی و بیماری های روحی و روانی است، اضافه کرد: تشکل های غیردولتی مردم نهاد با استفاده از ظرفیت خیرین توانسته اند در کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده های محروم مطلوب ظاهر شوند.

فرماندار خلخال گفت: یاری اقتصادی بیش از 16 میلیارد ریالی موسسه خیریه عاشورای بخش شاهرود ، یاری 31 میلیارد ریالی موسسه آبشار عاطفه ها ، یاری های قابل توجه سایر موسسات خیریه و همچنین یاری بیش از 2 میلیارد ریالی مردم خیر این شهرستان به آزادی زندانیان اقتصادی ، تهیه و توزیع هزاران بسته معیشتی و یاری مومنانه ، تهیه امکانات یاری آموزش تحصیلی و افزایش میزان مشارکت های اقتصادی با کمیته امداد امام حاکی از اهمیت موضوع است.

بابایی با بیان اینکه شرایط فعلی کرونا در جامعه حاکی از نامشخص بودن زمان ریشه کنی قطعی آن است، اظهارکرد: با توجه به این شرایط ، پیشگیری از آسیب و یاری به خانوارهای محروم از سوی نهادهای دست اندرکار و موسسات خیریه همچنان ادامه خواهد داشت.

حمیده پالیزوان ، مسئول دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در خلخال نیز گفت: این بنیاد در طول سال 15 مورد جهیزیه نوعروسان خانوارهای احتیاجمند خلخالی را تهیه نموده و امروز نیز هفت مورد جهیزیه از سوی این سازمان تهیه شده و راهی خانه های نوعروسان زیرپوشش موسسه آبشار عاطفه های خلخال شد.

او اضافه کرد: این موسسه امسال اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 660 میلیون ریال برای تامین احتیاج خانوارهای آسیب پذیر در شرایط کرونایی هزینه کرد.

وی گفت: یاری های اقتصادی این موسسه در امسال شامل تهیه و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی در بین احتیاجمندان ، جهیزیه نوعروسان غیر تحت پوشش نهادهای حمایتی ، لوازم تحریر و تبلت برای دانش آموزان احتیاجمند ، پوشاک ، وسایل گرمایشی ، گوشت قربانی ، میوه و شیرینی شب یلدا، هزینه های درمانی ، لوازم خانگی و تهیه و توزیع هدایای نقدی است.

مسئول دفتر نمایندگی بنیاد خیریه آبشار عاطفه های خلخال اعلام کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در منطقه بیش از یک هزار بسته غذایی و حمایتی توسط این موسسه تهیه و در بین احتیاجمندان آسیب دیده و یا در معرض آسیب کرونا توزیع شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1504

به "خبرنگاران موسسات خیریه خلخال بیش از 50 میلیارد ریال به نیازمندان یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موسسات خیریه خلخال بیش از 50 میلیارد ریال به نیازمندان یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید