خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی هشدار قرمز صادر کرد

به گزارش کولو، مشهد- خبرنگاران- هواشناسی خراسان رضوی روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای گفت این استان از روز جمعه تحت تأثیر سامانه سرد و مرطوب قرار خواهد گرفت.

خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی هشدار قرمز صادر کرد

در این اطلاعیه آمده است: طبق تحلیل نقشه ها و مدلهای پیش یابی این سامانه در حال گسترش در شمال شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی است که در روزهای جمعه و شنبه تقویت خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به شرایط و نحوه تأثیرگذاری ناشی از فعالیت این سامانه، احتمال بروز خسارت در برخی نقاط بویژه نواحی شمال و شمال غرب استان خراسان رضوی بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

در این اطلاعیه همچنین وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت، وقوع بارش های رگباری باران توام با رعد و برق و بارش تگرگ، آبگرفتگی، افزایش آب رودخانه ها، سیلاب، و از بعدازظهر جمعه بارش برف، کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی معابر، احتمال انسداد جاده ها و کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

براساس این اطلاعیه، شهرستانها و توابع درگز، قوچان، چناران، جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه، کلات، دامنه های بینالود و هزار مسجد بیشترین تاثیر را از زمان آغاز هشدار در روز جمعه تا اواخر وقت روز شنبه خواهد دید.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است تمهیدات لازم را به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد فراهم نموده و از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری نمایند و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده ای استان، تنظیم دمای گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها را مد نظر قرار دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1555

به "خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی هشدار قرمز صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی هشدار قرمز صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید