دانشمندان خواستار وضع قوانین استخراج از معادن فضایی شدند

به گزارش کولو، سیارک های نزدیک به زمین می توانند حاوی منابع فراوانی از فلزات گرانبها به ارزش میلیاردها دلار باشند و انسان اکنون با پیشرفت صنایع فضایی به فکر استخراج آنها افتاده است اما نگرانی هایی نیز در این مورد وجود دارد.

دانشمندان خواستار وضع قوانین استخراج از معادن فضایی شدند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تک تایمز، دانشمندان خواستار در نظر دریافت محدودیت هایی در استخراج منابع فضایی شدند تا بدین وسیله از منظومه شمسی حفاظت شود.

اکتشافات فضایی در حال برداشتن گام های بزرگی است و چشم انداز معدن کاری در فضا و انواع دیگر فعالیت های صنعتی در فضا در آینده ای نزدیک محتمل به نظر می رسد.

دانشمندان به منظور جلوگیری از استثمار دنیاهای دست نخورده فراتر از زمین که می تواند منجر به ختم تمام منابع در دسترس انسان شود درخواست دارند محدودیت هایی برای شرکت های فضایی در این زمینه ایجاد شود. آنها می گویند فعالیت انسان در فضا باید محدود شود.

به گفته گاردین دانشمندان درخواست دارند 85 درصد از منظومه شمسی به دور از فعالیت های صنعتی و توسعه انسانی قرار گیرد و فقط یک هشتم از فضای منظومه شمسی برای معدن کاری و استخراج در دسترس باشد.

مارتین الویس از رصدخانه اخترفیزیک اسمیتسونیان توضیح داد: اگر ما الان در مورد این موضوع فکری نکنیم همینطور به پیشروی ادامه خواهیم داد و در چند صد سال آینده با بحران شدیدی روبرو خواهیم شد. بحرانی خیلی بدتر از آنچه که در حال حاضر در زمین گرفتار آن هستیم.

وی گفت: وقتی منظومه شمسی را استثمار کنیم دیگر جایی برای رفتن نخواهیم داشت.

در مقاله ای که در Acta Astronautica منتشر شد، الویس و یک فیلسوف به نام تونی میلیگان از کالج لندن گفتند به محاسبه مدت زمانی که طول می کشد تا انسان ها از تمام منابع قابل دسترسی در منظومه شمسی استفاده کنند پرداختند و دریافتند با افزایش سالیانه 3.5 درصدی در حفر معادن فضایی، انسان حدود یک هشتم از منابع موجود در منظومه شمسی را تنها طی 400 سال استفاده می کند.

نویسندگان اشاره کردند که حتی محدود کردن استخراج معادن فضایی به یک هشتم از منظومه شمسی نیز بشریت را با فراوانی منابع روبرو می کند. مثلاً تنها یک هشتم از آهن موجود در کمربند سیارکی بیش از یک میلیون برابر ذخایر آهن زمین است که برای قرن ها نیاز بشریت کفایت می کند.

فهمیدن اینکه کدام قسمت از فضا برای محافظت و کدامیک از آنها برای معدن کاری مناسب است، چالش برانگیز است. اما به هر حال این مسئله چیزی است که متخصصان و تصمیم گیران باید آن را جدی بگیرند.

الویس با توجه به توسعه صنعت فضایی پیش بینی کرد که انسان اولین مأموریت استخراج معادن در فضا را در دهه آینده انجام خواهد داد.

وی گفت: زمانی که این کار شروع شود، سود عظیمی به بار خواهد آورد که معادل معدن طلا خواهد بود. پس ما باید آن را جدی بگیریم.

سیارک ها فقط توده سنگ های سریع السیر در فضا نیستند، برخی از آنها حاوی منابع چشمگیری از فلزات گرانبها مانند نیکل، کبالت، طلا و پلاتین هستند. در واقع یک سیارک با اندازه معمولی یعنی وسعت حدود یک کیلومتری می تواند حاوی 7500 تن پلاتین باشد که ارزش آن 150 میلیارد دلار است.

در حالی که دسترسی به برخی اجرام در منظومه شمسی از جمله خورشید و سیاره مشتری در آینده نزدیک همچنان سخت خواهد بود، شرکت ها می توانند بر روی اهداف قابل دسترس تر مانند سیارک ها، ماه و حتی مریخ تمرکز کنند.

شرکت هایی نظیر ترنس آسترا (TransAstra Corporation)، صنایع دیپ اسپیس (deep space industries)، منابع سیاره ای (planetry resources) و اسپیس ایکس و بسیاری دیگر از جمله شرکت های فضایی هستند که علاقه مند به ورود به کسب و کار استخراج معدن در سیارک ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 203

به "دانشمندان خواستار وضع قوانین استخراج از معادن فضایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان خواستار وضع قوانین استخراج از معادن فضایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید