دستگاه های مسوول مراسم محرم را بر مبنای پروتکل اعلامی اجرا نمایند

به گزارش کولو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: 17 دستگاه مسوول بر اساس توضیح وظایف ابلاغی باید در مورد برنامه های محرم برنامه ریزی و بر اساس پروتکل عمل نمایند و تا کنون 9 جلسه در مورد پروتکل های بهداشتی محرم برگزار شده است.

دستگاه های مسوول مراسم محرم را بر مبنای پروتکل اعلامی اجرا نمایند

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه قرارگاه عملیاتی کرونای استان با تبریک روز خبرنگار و لزوم قانع کردن سازی در حوزه های مختلف به ویژه کرونا از سوی اصحاب رسانه اضافه کرد: رویکرد قرارگاه کرونا، عملیاتی کردن مصوبات ستاد کرونای استان و ملی است و تکالیف جدیدی از سوی این قرارگاه ارائه می گردد.

وی برضرورت برخورد با واحدهای صنفی و خدماتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، تاکید نمود و گفت: فرمانداران باید در این زمینه روزانه نسبت به گزارش دهی اقدام نمایند.

این مسوول با بیان اینکه افزایش مقدار واکسیناسیون کرونا به کاهش فوتی ها منتهی می گردد، ادامه داد: بر این اساس گزارش اقدامات واکسیناسیون افراد هدف دستگاه های مربوطه باید هفتگی در مورد افراد بالای 60 سال ارائه و در این ارتباط باید سطح مداخله ای برای انجام واکسیناسیون گروه های اعلام شده، انجام گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به انتشار اطلاعات گوناگون در فضای مجازی ادامه داد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی با فراوری محتوا در فضای مجازی قانع کردن سازی لازم را انجام داده و مردم را برای تزریق واکسن ترغیب کند.

وی گفت: طبق برنامه اعلام شده کشوری مراسم یوم العباس زنجان، مراسم شیرخوارگان حسینی، نخل گردانی یزد، تشت گذاری اردبیل و قالیشوران اصفهان به علت تجمع و ضرورت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برگزار نمی گردد.

این مسوول با بیان اینکه دستگاه های مرتبط ذیل دستورالعمل ستاد کرونا دارای وظایفی هستند که باید وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهند، اضافه کرد: در برگزاری برنامه های محرم باید پروتکل ها و فاصله اجتماعی دقیق رعایت شده و استفاده از ماسک لازم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه نذورات ماه محرم باید به صورت خشکه توزیع گردد، اضافه کرد: ایستگاه های صلواتی هم در این ایام تعطیل بوده و بایدها و نبایدهای این ماه هم باید در جلوی دید عزاداران نصب گردد.

مرادی به تشکیل کمیته بازرسی به وسیله اداره کل بازرسی استان اشاره و اظهار داشت: برنحوه رعایت پروتکل ها نظارت های لازم انجام می گرددکه همکاری های بین بخشی تاثیر بسزایی در تحقق برنامه های ترسیم شده دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1760

به "دستگاه های مسوول مراسم محرم را بر مبنای پروتکل اعلامی اجرا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های مسوول مراسم محرم را بر مبنای پروتکل اعلامی اجرا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید