راه اندازی خانه موسیقی کردستان، عضویت 16 هزار هنرمند درخانه موسیقی

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا نوربخش شامگاه پنج شنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه راه اندازی خانه موسیقی در این استان موجب همگرایی بیشتر میان هنرمندان می گردد، اظهارداشت: با قول مساعد مسئولان استان و شناسایی مکانی مناسب، امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی خانه موسیقی در این استان باشیم.

راه اندازی خانه موسیقی کردستان، عضویت 16 هزار هنرمند درخانه موسیقی

وی در ادامه به اهداف سفر اعضای شورای عالی موسیقی ایران به استان کردستان اشاره نمود و اضافه نمود: سفر اعضای خانه موسیقی ایران به سنندج نخستین سفر استانی این شورا است و تشویق موسیقی دانان و یاری به مسائل آنها مهمترین هدف این سفر است.

مدیرعامل شورای عالی موسیقی ایران حضور اعضای این شورا در سنندج را نشان دهنده اهمیت کردستان و هنرمندان آن مطرح نمود و ادامه داد: برند خانه موسیقی می تواند بسیاری از مسایل و مسائل این حوزه در کردستان را حل نماید.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از فعالیت خانه موسیقی ایران 20 سال می گذرد و در حال حاضر حدود 16 هزار هنرمند در سراسر کشور عضو این خانه هستند.

وی با بیان اینکه در هر ساله در جشنواره های مختلف موسیقی استعدادهای جوان و پدیده هایی موسیقی شناسایی می شوند، گفت: در خانه موسیقی به استعدادهای هنرمندان جوان یاری گردیده و مسیر برای آنان هموار خواهد شد تا بتوانند کار خود را به خوبی ادامه دهند.

مدیرعامل شورای عالی موسیقی ایران در خصوص بحث کپی برداری از آثار هنرمندان نیز اظهارداشت: کپی برداری از موضوعات جدی در دستور کار است و کوشش ما این است که بتوانیم حق انتشار و خلاء های قانونی این حوزه را پیگیری کنیم و در حال حاضر در حال تعامل با کمیسیون فرهنگی مجلس هستیم و سعی داریم با استفاده از فعال کردن کارگروه هایی از این کار جلوگیری کنیم.

نوربخش اضافه نمود: در قسمت حقوقی خانه موسیقی ایران نیز بخشی به صورت خاص به حق انتشار و به منظور پیگیری کار هنرمندان اختصاص داده گردیده است و در حال حاضر نیز پرونده های زیادی را دنبال نموده ایم که بسیاری از آنها به نتیجه رسیده و تعداد زیادی نیز در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دعاوی که در این زمینه وجود دارد با موضوع کپی برداری و اقتباس هایی است که انجام گردیده و یا کارهایی که بدون اجازه اجرا می گردد، یادآور شد: برای مقابله با این اقتباس ها و کپی برداری ها در حال ایجاد و راه اندازی یک بانک هستیم که آثار در خانه موسیقی ثبت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 36

به "راه اندازی خانه موسیقی کردستان، عضویت 16 هزار هنرمند درخانه موسیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خانه موسیقی کردستان، عضویت 16 هزار هنرمند درخانه موسیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید