روسیه: بعد از قتل فلوید، غربی ها دیگر حق ندارند به چین درس دموکراسی دهند

به گزارش کولو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تهیه بیانیه مشترک گروه-7 درباره اوضاع هنگ کنگ، گفت: پس از قتل جورج فلوید، کشورهای غربی دیگر حق ندارند به مقامات چینی آموزش دهند که چگونه کشورشان را اداره نمایند.

روسیه: بعد از قتل فلوید، غربی ها دیگر حق ندارند به چین درس دموکراسی دهند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که کشورهای گروه جی-7 ، پس از قتل جورج فلوید شهفرایند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا که منجر به اعتراضات گسترده مردمی در شهرهای ایالات متحده شده، دیگر حق ندارند که به مقامات چینی آموزش بدهند که در رابطه با اعتراضات هنگ کنگ چه رفتاری باید داشته باشند

زاخارووا این مطلب را در صفحه فیس بوک خود و در واکنش به انتشار گزارشاتی مربوط به تهیه بیانیه مشترک نشست سران گروه جی-7 درباره فرایند اوضاع پیرامون اعتراضات در هنگ کنگ مطرح نمود.

وی افزوده است: این بدان معناست که بعد از این ابراز انزجار جهانی در رابطه با عملکرد سیستم لیبرال دموکراتیک غربی، جایی که فقط سلاح و اعمال زور نقش اصلی را در هر چهار شاخه حکومتی که ناکارآمدی خود را اثبات نموده، بازی می نماید، آنها (کشورهای غربی) چگونه چنین حقی را برای خود قائل هستند که مقامات چین یاد بدهند چگونه کشور خودشان را اداره نمایند؟

روز گذشته (دوشنبه)، روزنامه یومیوری(چاپ توکیو) با استناد به منابع خود در وزارت امور خارجه ژاپن، خاطرنشان کرد که وزرای خارجه کشورهای گروه 7 در حال توافق درباره بیانیه مشترکی هستند که در آن از مقامات پکن خواسته شده تا در تصمیم خود برای تهیه لایحه امنیت ملی در هنگ کنگ تجدیدنظر نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1056

به "روسیه: بعد از قتل فلوید، غربی ها دیگر حق ندارند به چین درس دموکراسی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: بعد از قتل فلوید، غربی ها دیگر حق ندارند به چین درس دموکراسی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید