شرکت های هواپیمایی ژاپن برنامه های پروازی خود را به چین نمی دهند

به گزارش کولو، خبرنگاران: دو شرکت بزرگ هواپیمایی ژاپن موافقت خود را با درخواست دولت توکیو مبنی بر عدم اعلام برنامه های پروازی خود به مقام های چینی اعلام کردند.

شرکت های هواپیمایی ژاپن برنامه های پروازی خود را به چین نمی دهند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ شرکت های هواپیمایی آل نیپون ایرویز و ژاپن ایرلاینز اعلام کردند که از این پس حاضر نیستند برنامه های پروازی خود بر فراز دریای شرق چین را به مقام های پکن اعلام نمایند.بر اساس این گزارش تصمیم چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز جزایر مورد اختلاف با ژاپن در دریای شرق چین موجب افزایش تنش در روابط دو کشور شده است.

این دو شرکت ژاپنی از روز شنبه اطلاعات مربوط به پروازهای خود بر فراز این منطقه را در اختیار مقام های چینی قرار داده بودند.روز گذشته نیز دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکایی بدون توجه به قوانین جدید وزارت دفاع چین بر فراز منطقه پرواز کردند.

بر اساس قوانین جدید وضع شده از سوی وزارت دفاع چین هر هواپیمایی که قصد ورود به آسمان منطقه را داشته باشد باید هویت کامل خود را به مقام های چینی اعلام کند و در غیر این صورت با تدابیر و اقدامات دفاعی چین روبرو خواهد شد.

این اقدام دولت چین در شرایطی است که تنش های پکن و توکیو بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف در دریای شرق چین به شدت افزایش یافته است.وزارت دفاع چین تاکید نموده است که این اقدام تاثیری بر فعالیت های عادی پروازهای بین المللی بر فراز دریای شرق چین نخواهد داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 352

به "شرکت های هواپیمایی ژاپن برنامه های پروازی خود را به چین نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های هواپیمایی ژاپن برنامه های پروازی خود را به چین نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید