سافت بانک در پی فروش کمپانی ARM

به گزارش کولو، سافت بانک نزدیک به چهار سال پیش با پرداخت مبلغ 32 میلیارد دلار، برند بریتانیایی ARM که در زمینه طراحی تراشه فعالیت دارد را خریداری کرد. حالا به نظر می رسد این شرکت ژاپنی بدنبال عرضه سهام یا فروش این کمپانی بریتانیایی است.

سافت بانک در پی فروش کمپانی ARM

اخیرا وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام نموده که سافت بانک در حال آنالیز گزینه ها برای فروش کلی یا بخشی از سهام ARM و یا عرضه اولیه سهام (IPO) آن است. ARM در مقایسه با شرکت های سازنده چیپ کوالکام و اینتل کمتر شناخته شده، اما در بسیاری از تراشه های مورد استفاده در گوشی های هوشمند دنیا نقش دارد.

اپل اخیرا در کنفرانس WWDC 2020 رسما از مهاجرت به سمت پردازنده های ARM در کامپیوترهای مک اطلاع داد و تا دو سال دیگر پردازنده های اینتل از این محصولات حذف می شوند. در حال حاضر چیپ های آیفون و آیپد مبتنی بر ARM هستند. این احتمال وجود دارد که این شرکت یک کنسول با پردازنده ARM نیز وارد بازار کند. شایعه ای در سال 2010 به امکان خرید ARM توسط اپل با مبلغ 8 میلیارد دلار اشاره نموده بود، بنابراین شاید این شرکت یکی از خریداران احتاقتصادی سهام آن باشد.

ARM طراحی های خود را در اختیار شرکت های زیادی مانند کوالکام، اپل، سامسونگ و انویدیا قرار می دهد که البته برای استفاده از آن ها باید با پرداخت هزینه، مجوز دریافت کرد. در سال 2016 سافت بانک با هدف افزایش فعالیت های خود در بخش اینترنت اشیاء حاضر به پرداخت 32 میلیارد دلار برای خرید سهام این شرکت شد.

گفته می گردد شرکت گلدمن ساکس در زمینه آنالیز گزینه های اقتصادی به سافت بانک مشاوره می دهد. در حال حاضر معین نیست که ارزش سهام ARM چقدر است و شرکت ها برای خرید آن حاضر به پرداخت چه مبلغی هستند، البته ظاهرا سافت بانک می خواهد آن را با مبلغ 41 میلیارد دلار بفروشد. یکی از منابع اعلام نموده که شاید سافت بانک هیچ کدام از گزینه ها را دنبال نکند و سهام خود را نفروشد. در حال حاضر سافت بانک یا ARM درباره این گزارش اظهارنظری ننموده اند.

ARM اخیرا از معماری A78 و X1 رونمایی نموده که مورد دوم، تا 32 درصد عملکرد سریع تری نسبت به A78 دارد و در زمینه یادگیری ماشینی نیز تا دو برابر کارایی بالاتری از خود نشان می دهد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1125

به "سافت بانک در پی فروش کمپانی ARM" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سافت بانک در پی فروش کمپانی ARM"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید