سقوط هواپیمای آب پاش روسیه در ترکیه

به گزارش کولو، مقامات روسیه اعلام کردند هواپیمای آبی-خاکی برییف بی ئی-200 (هواپیما های مخصوص آتش نشانی هوایی) در استان آدانا ترکیه سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند. در این هواپیما پنج روس به همراه سه شهروند ترکیه حضور داشتند.

سقوط هواپیمای آب پاش روسیه در ترکیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رسانه های دولتی ترکیه اعلام کردند گروهی برای آنالیز حادثه به منطقه اعزام شدند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در توییتی با ابراز ناراحتی از مرگ این افراد گفت که فداکاری های قهرمانانه آن ها فراموش نخواهد شد.

ترکیه در 16 روز گذشته با 300 مورد آتش سوزی جنگل ها روبرو شده است. در این آتش سوزی ها دست کم هشت نفر جان باخته اند و هزار نفر خانه و کاشانه خود را رها نموده اند.

عمر فروخ فرماندار شهر قهرمان مرعش به خبرگزاری آناتولی گفت که آتش سوزی در این منطقه پس از برخورد صاعقه به درختان شروع شده بود.

وی اضافه نمود: ما هواپیمایی را به منطقه اعزام کردیم، اما چندی بعد ارتباطمان با هواپیما قطع شد و این هواپیما سقوط کرد. وی توضیح داد که گروهی را به محل سقوط هواپیما اعزام نموده اند.

بی ئی-200 یک هواپیمای روسی دو موتوره است که در روسیه و سایر کشور ها برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه قادر است در یک ماموریت 270 تن آب را در چند نوبت بر روی جنگل ها رها کند.

آتش سوزی در منطقه مدیترانه ترکیه از اواخر ماه ژوئیه شروع شده و هزاران هکتار جنگل را ویران نموده است. اغلب این جنگل ها در استان های ساحلی موغلا و آنتالیا بوده اند. این آتش سوزی ها در حالی رخ داد که ترکیه و کل مدیترانه با موج گرمای طولانی مدت روبرو شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1764

به "سقوط هواپیمای آب پاش روسیه در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط هواپیمای آب پاش روسیه در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید