شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی اعلام شد

به گزارش کولو، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی سال 1401 را به دانشکده های پزشکی سراسر کشور بیان کرد.

شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در نامه ای که از سوی مرضیه نجومی دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خطاب به معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی و بعلاوه معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده، شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی اعلام شده است.

در این نامه آمده است: در پی شرایط اپیدمی بیماری کووید - 19 در سال گذشته، بعضی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با محدودیت تعداد بیمارستان آموزشی روبرو بودند، مجبور به تعطیلی کوتاه مدت چند بخش کارآموزی شدند و بنابراین دانشجویان این دانشگاه ها برای معرفی به امتحان اسفندماه 1400 واجد شرایط شناخته نشدند.

این مشکل در بعضی دانشگاه ها منجر به مشکلاتی در بخش های آموزشی به علت محدودیت تعداد کارورز شده است.

از آنجایی که برگزاری آزمون میاندوره در تقویم نو آزمون ها در سال 1401 دیده نشده است، بنابراین در جهت حل مشکل مذکور به این دانشگاه ها مجوز داده می گردد، آن دسته از دانشجویانی که در امتحان اسفندماه 1400 شرکت ننموده و در خردادماه واجد شرایط شده اند، به طور مشروط از تیرماه 1401 کارورز شده و در صورت قبولی در امتحان شهریورماه 1401، دوره آن ها با احتساب بخش های گذرانده شده ادامه پیدا کند.

در صورت عدم کسب نمره قبولی در امتحان شهریورماه 1401 باید در آزمون اسفندماه سال مذکور شرکت نموده و بخش های گذرانده شده قابل احتساب نیست.

در سایر دانشگاه ها، شرکت نمایندگانی که حداقل نمره امتحان پیش کارورزی اسفندماه 1400 آن ها 70 است، می توانند از شرایطی که اعلام شده، استفاده نمایند.

معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند نظارت کامل و دقیق به اجرای این مجوز داشته و از ادامه دوره دانشجویانی که در امتحان شهریورماه 1401 نمره قبولی کسب ننمایند، خودداری به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2084

به "شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پذیرش مشروط در آزمون پیش کارورزی پزشکی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید