8 الگوی پیروز شهرهای آینده، قسمت اول: لس آنجلس

به گزارش کولو، در گزارش امروز برای آنالیز الگوهای پیروز شهرهای آینده به معرفی پروژه های خاص در 8 شهر پیشرو می پردازیم. از جزئیات نورپردازی خیابان های یک شهر آمریکایی تا معرفی شهری مقدس در آسیا. از زیرساخت های استادانه و مسیرهای مخصوص دوچرخه در شهری اروپایی و شهرهای آفریقایی که ممکن است چندان مجذوب کننده نباشند اما نکات مجذوب کنندهی برای جلب توجه دارند و البته روز به روز بهتر خواهند شد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

8 الگوی پیروز شهرهای آینده، قسمت اول: لس آنجلس

شهرها هر روز در حال توسعه هستند. در گذشته همواره شهرها در یک تقاطع، محلی که از آن چیزی استخراج می شد، پناهگاهی روی جزیره یا حتی تپه به وجود می آمد. اما بعد چه اتفاقی می افتاد؟ افرادی که در قلعه ، معدن، بندر یا هر جای دیگری کار می کردند، احتیاج به جایی برای خورد و خوراک، استراحت و عبادت داشتند. در حالت پیش فرض زیر ساخت های دارای اولویت برای ایجاد شهرها، آبرسانی با فشار مناسب، دفع فاضلاب، راه های ارتباطی، شبکه گازرسانی، شبکه برق رسانی و چیزهایی شبیه این هستند. نمونه های بسیاری از گذشته تا امروز وجود دارند: از اسکندریه و شهرهای مستعمره روم تا شهرهای چین و پاریس. درنهایت هیچ شهری به صورت شانسی یا اتفاقی بنا نمی شد و در گذر سال ها، بسیاری از شهرهای تازه با قرار گرفتن روی بافت قدیمی بنا شدند.

حداقل این فرایندی بود که برای بیشتر نیاکان ما رخ داده بود. اما در این سال ها و به ویژه در دهه دوم قرن بیستم همه چیز تغییر نموده است. فرایند ساخت شهرها به صورت هدفمند در ساخت نیویورک و با تدوین قوانین شهرسازی آن در سال 1916 آغاز شد. توسعه این شهر با تاکید روی تجمع ساختمان های مرتفع شکل گرفت. تصمیم گیری ها برای اجرای این شهر، نه براساس زیبایی شناسی بلکه براساس ارائه برترین عملکرد بود.

اما اجازه بدهید از بحث اصلی دور نشویم. یک قرن عقب تر یا جلو تر، فرقی نمی نماید. بعد از اینکه بشر تصمیم گرفت تا شهرها را بنا کند، همه چیز خوب پیش می رفت. مصالح پیشرفته و به روز، شبکه حسگرها، علوم تازه و توسعه اطلاعات اجازه داد تا معماران، طراحان و برنامه ریزان شهری بتوانند دقیق تر کار خود را انجام دهند. شهرها دارای محیط محبت آمیز، گرم و زیباتری بودند و این دلیلی است که بیشتر مردم شهرنشینی را انتخاب کردند.

نکته با اهمیت این است که بدانیم هیچ شهری تصادفی به وجود نیامده است. هر بلوک، هر ساختمان، هر خشت و هر تصمیم، نشان دهنده تصمیمات گسترده و متعدد بوده است. تصمیمات خوبی گرفته شده تا امروز شهرها بدرخشند. - آدام راجرز

مطابق گزارش وب سایت وایرد یکی از پیروز ترین الگوهای شهری امروز به لس آنجلس تعلق دارد. طراحی شهری در آینده به چالش با اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت های پیش رو در منابع انرژی و آب، احتیاج به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می گردد. برای آشنایی با رویکرد طراحان لس آنجلس در مقابل این چالش با خبرنگاران همراه باشید.

LA به LED متصل می گردد

4500 مایل از خیابان های لس آنجلس به وسیله شبکه ای گسترده از چراغ های خیابانی بخار سدیم (زرد و نارنجی) شب هنگام می درخشند. خیابان ها پر نور تر شده، اما هنوز شبکه گسترده تری احتیاج است. هر لامپ کم مصرف به وسیله شبکه ای بی سیم به مرکز کنترل متصل شده و به کارشناسان اجازه می دهند تا از قطعی، خاموشی و مسائل فنی اطلاع پیدا نمایند. اما نکته با اهمیت چیست؟ چراغ ها به اتفاقات اطراف خود واکنش نشان می دهند. ممکن است با حضور ماشین پلیس یا آمبولانس چشمک بزنند یا برای عبور و مرور افراد پیاده و بازی بچه ها درخشان تر شوند. در حالی که شهرهای بیشماری در سراسر دنیا مشغول استفاده از لامپ های LED برای پرداخت هزینه کمتر و بهره گیری از نورپردازی رنگی هستند، لس آنجلس به دنبال نتایج مهمتری است. لس آنجلس برای ایجاد شبکه گسترده و هوشمند از لامپ های LED برنامه ریزی می نماید. این برنامه کل شهر را پوشش می دهد. - آدام راجرز

فرودگاه در فرودگاه، ایده ای برای مسافران خاص و البته ثروتمند

در سال 2014 بیش از 70 میلیون مسافر به وسیله فرودگاه بین المللی لس آنجلس سفر کردند. در حال حاضر این فرودگاه در دست تعمیر و به روز رسانی است. تعمیرات اساسی که بیش از 8 میلیارد دلار آمریکا هزینه دارد. فقط 229 میلیون دلار هزینه راه اندازی دوباره ترمینال 5 این فرودگاه است. طرح تازه این ترمینال شامل فرودگاهی تازه در دل فرودگاه بزرگ لس آنجلس است. مسافران این ترمینال فقط افراد خاص و ثروتمند دنیا هستند. این اقدام نشان از تصمیم های مهم در آینده ای نه چندان دور دارد. تصمیم به حذف غرفه های موقت در فرودگاه ها و برنامه ریزی برای سازماندهی فضایی بهتر.

در هنگام ورود و پس از چک کردن پاسپورت، با عبور از طناب مخملی قرمز رنگی قدم به سالن با ابهت و خاص ترمینال 5 می گذارید. ترمینالی که فقط مخصوص شخصیت های برجسته و البته ثروتمند است. این سالن یکی از خصوصی ترین فضاهای ترمینال 5 است. وقتی زمان پرواز رسید، نیروهای محافظت شما را تا آسانسوری اختصاصی همراهی می نمایند و در نهایت جلوتر از همه، شما از محل کنترل امنیتی عبور خواهید کرد.

حتی پس از برگشت، شما می توانید برای رسیدن به منزل از سرویس VIP بهره ببرید. شما به راستای راهنمایی می شوید که در آن یک پورشه هیبریدی منتظر شماست. برای رسیدن به منزل عجله نکنید چون امروز خودرو در اختیار شما خواهد بود. - نیت برگ

در پاسخ به خشکسالی، لس آنجلس به فضای سبز خشک روی می آورد

درختان نخل بلوار هالیوود خیلی مجذوب کننده و آیکونیک به نظر می رسند اما بومی این منطقه نیستند. با آغاز خشکسالی در کالیفرنیا طراحان منتظر، تصمیم به جایگزین کردن چمن های همواره تشنه با گیاهانی مقاوم در برابر خشکسالی گرفتند. تصویری تازه پیش روی شماست. آن را کالیفرنیای خشک صدا کنید. اما نکته مهم خلاقانه بودن آن است. این فضاهای سبز دارای فرم و بافت بوده و بسیار کارآمد هستند- لیز استینسون

موبایل اپرا (اپرای سیار) به مرکز شهر لس آنجلس می آید

یک اپرا با 24 لیموزین و خودرو شاسی بلند در مرکز شهر عبور نموده و حضار در کنار آنها از شنیدن لذت می برند. طول این دوره دو ماه اکتبر و نوامبر است. اتومبیل ها در سه راستا حرکت می نمایند و داستان جستجوی عشقی از دست رفته را تعریف می نمایند. بازیگران و رقصنده ها با میکروفون های بی سیم در خیابان ها و خودرو های در حال گذر به اجرا و تلفیق آن با حرکات باله می پردازند.

یوال شارون، مدیر هنری شرکتی که از این اپرا پشتیبانی می نماید، می گوید: ال ای به شخصیت اول این برنامه تبدیل می گردد. اعضای اپرا به ترتیب از خودروها پیاده شده و به سمت ساختمان ها و پیاده رو ها می فرایند و به اجرا می پردازند. هر گروه از آنها فصلی از این سناریو 36 فصلی را اجرا می نمایند. - نیت برگ

برای شناخت هفت شهر به جامانده از این فهرست در روزهای آینده با خبرنگاران همراه باشید.

منبع: وبسایت وایرد

منبع: کجارو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1942

به "8 الگوی پیروز شهرهای آینده، قسمت اول: لس آنجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 الگوی پیروز شهرهای آینده، قسمت اول: لس آنجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید