شلف دیواری در آشپزخانه

به گزارش کولو، شاید در هنگام طراحی آشپزخانه کم تر کسی به چگونگی تزئین فضای آشپزخانه فکر کند و ایده های زیادی در این زمینه نداشته باشد. اما به یاد داشته باشید که از آن جایی که امروزه از آشپزخانه ها استفاده ای بیش از یک مکان برای آشپزی می گردد، باید به چگونگی تزئین آن نیز دقت نمایید. آشپزخانه از قسمت های مختلف تشکیل شده است و قفسه دیواری از جمله المان هایی است که استفاده از آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شلف ها کاربرد های فراوانی دارد. برای مثال می توانید از آن ها برای قرار دادن وسایل مورد احتیاج آشپزی یا وسایل تزئینی استفاده نمایید. از این رو استفاده از آن ها و نمای کلی آن ها با توجه به کاربردشان متفاوت می باشد. استفاده از شلف ها در آشپزخانه هایی با انواع سبک های مختلف از سبک روستیک گرفته تا سبک مدرن کاربرد دارند. در این جا به بیان ایده هایی در زمینه چگونگی استفاده از آن ها خواهیم پرداخت.

شلف دیواری در آشپزخانه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

شلف های مناسب آشپزخانه

شلف ها اندازه های گوناگونی دارند و انتخاب آن ها بستگی به اندازه آشپزخانه و نوع کاربرد آن ها دارد. برای مثال می توان از شلف ها در بالای کابینت استفاده نموده و از آن ها نه تنها برای قرار دادن وسایل تزئینی، بلکه برای قرار دادن وسیله هایی که برای آشپزی به آن ها احتیاج دارید، استفاده کرد.

انواعی از شلف ها وجود دارند که طبقه های آن ها ارتفاع های کوتاه و بلندی دارند و این امکان را برای شما فراهم می نمایند که از انواع وسیله ها در ارتفاع های مختلف بر روی آن ها استفاده نمایید. بهتر است در هنگام انتخاب شلف برای آشپزخانه به این نکته توجه داشته باشید که شلف از عمق خوبی برخوردار باشد. در این صورت برای قرار دادن وسایل مختلف دچار مشکل نخواهید شد. از جمله عوامل دیگری که در هنگام انتخاب و نصب شلف باید در نظر داشته باشید استفاده انواعی از آن که دسترسی راحتی دارند، می باشد. شلف های دیواری مناسب آشپزخانه انواع مختلفی دارند و در بیشتر فروشگاه ها قابل خریداری هستند.

از دیگر نمونه های شلف می توان به انواعی از آن که به شکل کشویی در کابینت کار گذاشته می شوند اشاره نمود. این شلف ها عملکردی شبیه کشوهای آشپزخانه دارند با این تفاوت که از عمق بیشتری برخوردار هستند. با استفاده از این شلف ها دسترسی به وسایل مورد احتیاج بسیار راحت می باشد. در انتخاب این گونه شلف ها دقت کنید که از انواع با کیفیت آن استفاده نمایید. هم چنین دقت نمایید که جاسازی آن ها راحت بوده و به گونه ای باشد که در هنگام تمیز کردن آن ها با مشکل رو به رو نشوید.

شلف های بدون درب

استفاده از این شلف ها برای زمانی که قصد دارید از وسایل تزئینی بر روی آن ها استفاده نمایید، مناسب می باشد. استفاده از این شلف ها باید با سبک طراحی آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. گزینه های زیادی برای انتخاب این گونه شلف ها در مقابل شما واقع شده است و شما می توانید بر اساس سلیقه شخصی نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمایید.

شلف های شناور در انواع رنگ و طرح های مختلف طراحی شده اند. در ساخت آن ها از چوب و متریال های مختلف دیگر استفاده شده است. استفاده از شلف های چوبی برای آشپزخانه هایی به سبک سنتی و بعضی از آشپزخانه های مدرن مناسب می باشد. نکته کلیدی در انتخاب شلف های دیواری اطمینان از نصب صحیح آن ها می باشد. در هنگام نصب آن ها به میزان وزنی که شلف می تواند تحمل کند، دقت داشته باشید.

اگر در نظر دارید از شلف ها برای قرار دادن ظروف بهره ببرید بهتر است انواعی از آن که دارای درب شیشه ای است، استفاده نمایید. در این صورت امکان افتادن و شکستن ظروف تزئینی وجود ندارد. یکی از ایده های زیبا که می توانید از آن ها در آشپزخانه استفاده نمایید، نصب یک شلف بالای سینک ظرفشویی و استفاده از آن در جهت قرار دادن گیاهان سبز رنگ می باشد. این کار باعث ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در آشپزخانه می گردد.

متریال مناسب برای ساخت شلف آشپزخانه

ساخت شلف های مناسب آشپزخانه ساده بوده و از پیچیدگی برخوردار نمی باشد. همان طور که قبلا گفته شد برای ساخت شلف ها از متریال های مختلف استفاده می گردد. قیمت شلف ها نیز به متریال به کار رفته در ساخت آن ها بستگی دارد. بهتر است برای خرید شلف ها نمونه هایی که در ساخت آن ها از متریال های سنگین استفاده شده است، انتخاب نکنید. چرا که در صورتی که قصد دارید خودتان نسبت به نصب آن ها اقدام نمایید، کار دشواری می باشد و ممکن است به خوبی بر روی دیوار نصب نشوند. استفاده از شلف هایی که در ساخت آن ها از فلز استفاده شده است برای بیشتر آشپزخانه ها در سبک های مختلف مناسب می باشد. چرا که این گونه شلف ها وزن سبکی دارند ولی در عین حال از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تمیز کردن آن ها آسان می باشد. نمونه هایی از این شلف های پتینه کاری شده نیز وجود دارند که برای آشپزخانه های به سبک روستیک نیز مناسب بوده و می توان سال ها از آن ها استفاده کرد. استفاده از شلف های چوبی نیز برای انواع آشپزخانه های مدرن و سنتی مناسب می باشد.

نکات پایانی

انتخاب شلف های مناسب برای آشپزخانه کار چندان مسئله ای نیست. چرا که این شلف ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به احتیاج و کاربرد، انواع مناسبی از آن ها را تهیه نمایید. قفسه بندی برای آشپزخانه های کوچک که فضای کافی برای قرار دادن وسایل ندارند، مناسب می باشد. از آن جایی که دیوارها کم ترین استفاده را در آشپزخانه دارند، به این صورت می توان از فضای آن ها نهایت استفاده را کرد. استفاده از این شلف ها نه تنها از لحاظ زیبایی شناسی بلکه از لحاظ کاربردی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با مراجعه به صفحه های مجازی و فروشگاه های لوازم تزئینی با انواع مختلف این شلف ها آشنا شده و نمونه ای مناسب از آن ها را تهیه نموده و در آشپزخانه استفاده نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 632

به "شلف دیواری در آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلف دیواری در آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید