شناسایی 6 واحد صنعتی آلاینده در بهارستان

به گزارش کولو، شیدا اکار در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تشریح این خبر اضافه کرد : واحدهای شناسایی گردیده شامل 2واحد صنعتی، یک واحد آبکاری، 2 واحد فراوری کفش و یک چاپخانه بوده است.

شناسایی 6 واحد صنعتی آلاینده در بهارستان

وی اضافه نمود: عدم مدیریت آلاینده های زیست محیطی طی بازدید در فعالیت این واحدها مشاهده گردیده است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهارستان گفت: علاوه بر ارائه تذکرات شفاهی به این واحدها توسط کارشناسان این اداره در محل، اخطاریه های زیست محیطی لازم در راستای اصلاح عملکرد در مهلت مشخص گردیده برای متصدیان آنها صادر و ابلاغ شد.

وی در ادامه اضافه نمود: در صورتی که متصدیان واحدها بدون توجه به اخطاریه های ابلاغی،به فعالیت آلاینده خود ادامه دهند، ضمن قرارگیری در لیست صنایع آلاینده، با برخورد قاطع و قانونی این اداره روبرو خواهند شد.

اکار در ادامه با ابراز تاسف از فعالیت غیرمجاز و غیر اصولی بسیاری از واحدهای مستقر در شهرستان، اضافه نمود: کارخانجات و واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که بدون استعلام و دریافت مجوز محیط زیست در سطح شهرستان فعالیت می نمایند، توسط کارشناسان این اداره و طی گشت و پایش های شبانه روزی شناسایی ، بازدید و بر اساس نوع فعالیت و آلایندگی ، ملزم به اتخاذ تمهیدات زیست محیطی لازم می شوند اما با توجه به تعداد کثیری از کارگاه ها و کارخانجاتی که به صورت پراکنده و غیر مجاز در سطح شهرستان مشغول هستند، شناسایی تمامی آنها با توجه به نیرو و امکانات این اداره، زمانبر و سخت است.

وی اذعان داشت: کارشناسان در ادامه گشت و پایش خود با حجم وسیعی از سوختن پسماندهای سلولزی در اراضی بایر شهرک صنعتی قلعه میر بدون حضور عاملین، روبرو شدند، که این امر در پی عدم رعایت اصول صحیح مدیریت پسماند از سوی واحدها به ویژه واحدهای صنفی فعال در زمینه مصنوعات چوبی و عدم اجرای برنامه عملیاتی مدیریت پسماند توسط متولیان شهرک های صنعتی صورت می پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 53

به "شناسایی 6 واحد صنعتی آلاینده در بهارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 6 واحد صنعتی آلاینده در بهارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید