صالحی امیری: امروز روز زیبایی در تاریخ ورزش ایران است

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح خانه کشتی شهید ابراهیم هادی در جمع حاظرین گفت: امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ ورزش ایران است و کشتی به مثابه نگینی درخشان در ورزش قهرمانی می درخشد و اگر در دنیا ورزش احساس غرور می کنیم باید آنرا در کشتی جستجو کنیم. هر فضایی که در آن، زمانی در آن روحی دمیده گردد باعث افتخاراست. روح پهلوانی در اینحا دمیده شده و زمانی پهلوانان و قهرمانان بزرگی در اینجا بودند و روح پهلوانی دمیدند و باعث افتخار هستند.

صالحی امیری: امروز روز زیبایی در تاریخ ورزش ایران است

رئیس کمیته ملی المپیک توضیح داد: در این سالن اتفاق دیگری هم افتاد که مهم تر از آن، وجه روحانی بود و این سالن امروز مقدس شده و از امروز که به نام شهید شد باید حرمت شهید را حفظ نمایند. اگر نام گذاشتید باید مرام شهید را هم دنبال کنید. از امروز در کلام و قضاوت و رفتارمان دقت کنیم چرا که از امروز به غیر از خانه کشتی امروز مقدس شده است. از این نگاه کشتی در ورزش ایران زمین یک ورزش نیست. اگر ایرانیان در ورزش دنیا احساس غرور مینمایند بلکه به خاطر هدیت و نماد این کشور و وپرچم این سرزمین است.

وی اضافه کرد: کشتی وارث تبار و ریشه ورزش ایران زمین است. این ملت به ریشه های خودش افتخار میکند. کشتی در این سرزمین هم ریشه دارد. به همین دلیل نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرماتی است و بستری برای رسیدن به ورزش قهرمانی است و کانون تربیت نسل جوانی است که همگرایی و فضیلت و اخلاق را تربیت میکند. مدالها به کشتی هویت نداد بلکه اخلاق و پهلوانی به کشتی هویت داد.

وی در سرانجام گفت: یادی کنیم از همه کسانی که در کشتی نقش داشتند. کشتی یک تبار و یک تاریخ دارد. کشتی با همه رشته های ما متفاوت است. بعضی رشته ها وارداتی است و بعضی فقط برای قهرمانی است اما کشتی هویت ساز است. یعنی بنیانهای ارزشی که جامعه را به هم نزدیک میکند. موظفیم کشتی را به عنوان نماد ورزش ایران حمایت کنیم. در حد توان وزارت و کمیته هر آنچه بتوانیم برای کشتی انجام میدهیم. الان که در راستا المپیک هستیم و همه امکانات را برای موفقیت در توکیو بکار خواهیم گرفت و امیدوارم به حرمت این شهید امیدوارم کام ملت ایران در المپیک شیرین گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 831

به "صالحی امیری: امروز روز زیبایی در تاریخ ورزش ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: امروز روز زیبایی در تاریخ ورزش ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید