هادی رضایی: برای پارالمپیک توکیو محدودیت اعزام همراه داریم

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، در جریان نشست هیئت رئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک که روز گذشته به صورت وبینار برگزار گردید، شرایط کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک 2020 مورد آنالیز نهاده شد. در این نشست، هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی به توکیو، ضمن تشریح شرایط این کاروان بر کاهش کمی ترکیب کاروان برای حضور در توکیو تأکید کرد.

هادی رضایی: برای پارالمپیک توکیو محدودیت اعزام همراه داریم

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

وی در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص این موضوع و اینکه کاهش کمی ترکیب کاروان شامل ورزشکاران هم می گردد یا فقط به همراهان مربوط خواهد شد، شرح داد.

رضایی با یادآوری اینکه هفته پیش نشستی با کمیته برگزار کننده بازی های پارالمپیک توکیو داشت، گفت: در این نشست، مجدداً بر برگزاری قطعی این بازی ها در شهریور ماه 1400 تأکید شد اما در عین حال این موضوع هم مورد تأکید نهاده شد که به خاطر پاندمی کرونا و جلوگیری از تبعات احتمالی، قطعاً محدودیت هایی نسبت به اعزام نفرات، اعمال خواهد شد.

سرپرست کاروان ایران تأکید کرد: در ادوار گذشته بازی های پارالمپیک این امکان وجود داشت که کشورهای مختلف با پرداخت پول و هزینه هایی خارج از چارچوب، نفرات اعزامی خود را افزایش دهند اما برای این دوره از بازی های پارالمپیک به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا، هر گونه اعزام خارج از چارچوب و قوانین منع شده است.

رضایی با تأکید بر اینکه محدودیت مورد نظر کمیته بین المللی پارالمپیک و کمیته برگزار کننده بازی های 2020 برای اعزام نفرات فقط شامل همراهان می گردد، ادامه داد: این همراهان هر فردی غیر از ورزشکار را شامل می گردد. بنابراین مربی، پزشک، مترجم، بدنساز و.... نفراتی هستند که اعزام آنها به توکیو نسبت به ادوار گذشته پارالمپیک، محدودتر خواهد بود. حتی خبرنگاران هم از این حیث مستثنی نیستند. به خصوص که صندلی خبرنگاران در سالن برگزاری بازی ها بر اساس پروتکل های بهداشتی آماده می گردد.

وی اضافه نمود: ورزشکاران از هر کشور و به هر میزان که صاحب سهمیه شده اند، منعی برای اعزام به توکیو ندارند اما تعداد همراهان آنها باید با قواعد مورد نظر برگزار کنندگان بازی ها همخوانی داشته باشد.

سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف پیش بینی شما از ترکیب کلی کاروان ایران و تعداد نفرات آن چقدر است؟ گفت: هیچ پیش بینی دقیقی نمی گردد در این زمینه داشت چرا که هنوز ترکیب ورزشکاران اعزامی ایران به توکیو معین نیست.

رضایی در این رابطه ادامه داد: بر اساس ترکیب برگزار کنندگان پارالمپیک و طبق قوانینی که برای این بازی ها وضع نموده اند، تعداد همراهان هر کاروان بر اساس تعداد کلی ورزشکاران آنها باید باشد. بنابراین ما ابتدا باید تعداد ورزشکاران خود را نهایی کنیم تا در خصوص تعداد همراهان و رسیدن به ترکیب نهایی کاروان مجوز لازم را بگیریم.

وی با یادآوری اینکه ورزش جانبازان و معلولان ایران بیش از 50 سهمیه برای پارالمپیک توکیو کسب نموده، در خصوص پیش بینی مورد نظر برای افزایش تعداد سهمیه ها، توضیح داد: در دوومیدانی همچنان شانس کسب سهمیه داریم اما رقابت های گزینشی در بعضی از رشته های دیگر بلاتکلیف هستند. ممکن است سهمیه های باقی مانده طبق رنکینگ جهانی معین شوند. از طرفی ما در مجموعه کمیته ملی پارالمپیک ایران هم قوانین خاص خود را برای اعزام گذاشته ایم. به این صورت که تنها کسب سهمیه ملاک اعزام نخواهد بود. بلکه حضور در جدول چهارگانه (مدال طلا، نقره و برنز و یا قهرمانی آسیا) نیز برای گزینش نهایی ملاک است.

رضایی گفت: با این اوصاف در خصوص تعداد ورزشکاران اعزامی هم نمی توانیم فعلاً پیش بینی دقیقی داشته باشیم؛ به خصوص که بحث کلاس بندی ورزشکاران هم مورد نظر است. در توکیو هیچ اقدامی برای کلاس بندی ورزشکاران انجام نمی گردد. بنابراین در انتخاب ورزشکاران علاوه بر سهمیه و حضور گروه های مورد نظر باید به بحث کلاس بندی آنها هم توجه گردد.

سرپرست کاروان ایران تأکید کرد: بعد از نهایی شدن ترکیب ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو، می توان در خصوص تعداد مربیان اعزامی و دیگر همراهان هم به جمع بندی رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1355

به "هادی رضایی: برای پارالمپیک توکیو محدودیت اعزام همراه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی رضایی: برای پارالمپیک توکیو محدودیت اعزام همراه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید