ظرفیت 5 برابری شبکه ملی اطلاعات برای مصرف کاربران

به گزارش کولو، سجاد بنابی در تبادل نظر با خبرنگار مهر، با اشاره به اهداف مشخص شده در مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی برای رشد پایه ای خدمات شبکه ملی اطلاعات، شکل گیری 3 قطب مرکز داده در کشور و نیز ارتقای خدمات مبتنی بر پردازش ابری، گفت: توسعه امکانات در حوزه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات به صورت مداوم در حال افزایش است و این موضوع از جمله اهداف شبکه ملی اطلاعات است که به شرکت ارتباطات زیرساخت واگذار شده است.

ظرفیت 5 برابری شبکه ملی اطلاعات برای مصرف کاربران

وی گفت: با افزایش حجم ظرفیت دیتاسنترهای بومی، ایجاد قطب مراکز داده و مراکز پردازش ابری (کلاد)، زیرساختها برای افزایش کاربری در شبکه ملی اطلاعات افزایش می یابد. روی این بستر که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم شده و آمادگی ارتقای آن نیز وجود دارد، امکان ارائه خدمات توسط سازمان فناوری اطلاعات و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات فراهم است.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید نمود: افزایش ظرفیت بستر ارتباطی شبکه ملی اطلاعات با روال مشخصی پیش می رود و هم اکنون زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آماده ارائه خدمات به 5 برابر مصرف فعلی کاربران است.

بنابی ادامه داد: اهداف محول شده به شرکت ارتباطات زیرساخت مطابق با مصوبه اهداف کلان شبکه ملی اطلاعات که توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده، مربوط به چشم انداز سالهای 1400 و 1404 است که پیش بینی ما این است که با ظرفیت فعلی ایجاد شده، آمادگی ارائه خدمات روی این بستر زیرساختی وجود دارد.

وی گفت: حجم فعلی شبکه بین الملل زیرساخت نیز در حال حاضر 2 برابر ظرفیت فعلی مصرف کاربران است و با وجود این زیرساخت ها، مسئله ای از لحاظ ظرفیت در زیرساخت شبکه ملی و شبکه بین الملل ارتباطات کشور نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 776

به "ظرفیت 5 برابری شبکه ملی اطلاعات برای مصرف کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت 5 برابری شبکه ملی اطلاعات برای مصرف کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید